Madteam > Fotografía de montaña > La Tour Ronde (3792 m.) per la cara nord

La Tour Ronde (3792 m.) per la cara nord

Autor: Betriacum 11 July 2014 27 1087    Envia a tus amigos

Ascensió a aquest magnífic mirador de la cara sud del massís del Mont Blanc per una via mantinguda entre els 55-60º de desnivell, amb ambient, gel, roca i neu.

A les 6 h., a Chamonix, esperant el company davant del telefèric de l'Aiguille de Midi.

Creuem el massís pel túnel del Mont Blanc i ens plantem a La Palud, on agafarem el telefèric. Ens saluden la cara sud de les Grandes Jorasses...

i a l'oest l'arête de Peuterey.

La glacera del Geant amb la dent i al fons, Les Drus i l'Aiguille Verte.

A peu de via, amb la impressionant cara sud del Mont Blanc de Tacul i el Grand Capucin.

Comença la via amb un pendent moderat i la dificultat de creuar la rimaya que envolta tota la muntanya.

El sol comença a estar alt.

Creuada la rimaya, el corredor es va fent estret i ens apropa a la barrera rocosa que el tanca.

Creuat el pas més complicat de mixte, el pati i la verticalitat ens envolten.

I cap avall, el que hem superat.

Iniciem l'última pujada posant dos cargols de glaç.

Una de les cordades que anava davant nostre.

En Rémi, abans d'afrontar el pas de roca que ens duu al cim.

Ja al cim, Mont Blanc de Tacul i al fons l'Aiguille de Midi i la Vallée Blanche.

Dent du Geant, i, al fons, Les Drus, la Verte, les Droites i les Courtes.

La Madonna del cim.

Cap al sud, Gran Paradiso.

Dome de Rochefort, amb Cerví i Mont Rosa al fons.

La cadena des dels Drus fins a les Courtes, amb la Mer de Glace als seus peus.

Arête de Peuterey i Mont Blanc.

Dent de Geant i arête i Dome de Rochefort.

De nou, Mont Blanc.

La via normal serà per on baixarem.

Al fons de la vall, Courmayeur.

L'Aiguille Noire de Peuterey.

Una última mirada a la Tour Ronde: a la dreta, la ruta de la cara nord i a l'esquerra la normal, per on hem baixat.

De retorn, per la glacera, ens acomiadem d'aquests paratges fantàstics.