Madteam > Fotografía de montaña > PIC DEL CANIGO I PUIG SEC (2 DIES)

PIC DEL CANIGO I PUIG SEC (2 DIES)

Autor: Laieta 3 August 2014 58 466    Envia a tus amigos

30 i 31 de juliol de 2014. Sortida repartida en dues jornades.
1er dia: des del pàrquing de Le Rande (Pista des de Castell al refugi de Meriailles tancada en aquest lloc) fins el Xalet de Cortalets seguint el GR10.
Temps 6:50h; Distància amb alçades 16,07 Km; Ascensió acumulada 1199m
2on dia: ascensió al Pic de Canigó per la Cresta de Barbet (pintura groga). Quant el sender comença a baixar cap a la Portella de Vallmanya val la pena deixar-ho i resseguir la cresta situant-nos quasi be al vèrtex del vertical i característic circ nord de la Pica. Des d’aquí es té a tocar el cim i la Bretxa Durier. Un altre cop a la Portella es segueix el sender evident cap a la Xemeneia i finalment al cim. Durant uns cinc minuts estic sol i puc gaudir de l’espectacle; després serà un no parar de gent. El descens pel mateix lloc. Un altre cop a la Portella de Vallmanya m’arribo fins el Puig Sec. Aquest cim tanca pel nord-est el Pla de Cadí i està situat entre la Pica per un costat i el Puig Negre i dels Tretze Vents per l’altre. Per tant des dell es té una visió de conjunt del massís. Per baixar intento seguir un track que es dirigeix en sentit sud cap a les Gorgues del Cadí; trobo alguna fita però em faig enrere al trobar-me en una cresta que no sé superar i no trobar el millor lloc per baixar. Reculo cap a munt un altre cop i un mica abans del cim baixo per terreny herbat i relliscós cap el Pla del Cadí. Ja en el sender evident torno cap el refugi de Meriailles passant per les runes del Refugi Aragó, i en 30 minuts al pàrquing.
Temps 8:55h; Distància amb alçades 13,40 Km; Ascensió acumulada 994 m

Meriailles

GR10

Pirineu fronterer: Comabona, Roc Colom, esquerdes de Rojà...