Madteam > Fotografía de montaña > PUIG DE LA GRAVA

PUIG DE LA GRAVA

Autor: Laieta 8 November 2014 45 216    Envia a tus amigos

01-11-2014. Es surt del llac de les Bulloses seguint les marques del GR10 que transcorren pel costat dret del mateix. Encara que el dia serà solejat el matí es força fred i fa que comenci a caminar amb decisió per entrar en calor. A prop del riu de la Têt es troba pal indicador: cap a la dreta el camí es dirigeix cap a Camporelles i el Puig Peric i cap a l’esquerre seguint el GR fins el coll de la Grava. A demés de la pintura el sender es força fresat i no té pèrdua; transcorre per la banda esquerre d’una petita i encantadora vall que recull les aigües de la capçalera de La Têt. L’ascens és molt progressiu i al nostre davant es veu el Puig de la Grava que tanca per l’oest el petit circ muntanyós. Quasi a la base d’aquest el sender gira poc a poc cap a l’oest i ara s’enfila amb decisió cap un estany que queda just a sota del coll i Puig de la Grava. Per una palanca es creua el rierol de desaigua de l’estany i amb unes curtes llaçades s’arriba al coll. Al davant es veu l’estany de Llanós. Deixem el GR i seguint les fites es puja en forta pendent cap a l’est pel llom del puig de La Grava fins arribar al seu cim (2666m). Estem al límit de la Reserva d’Orlú (Ariège). Com passa en molt altres cims la banda nord és molt feréstega en comparació a la sud i en aquest cas la cara nord és força vertical amb valls profunds. A baix l’estany de Llanós rodejat dels cims emblemàtics: Puigpedrós de LLanós , Carlit, Castell Isard, etc i altres que no sé identificar. Des del cim es veu el camí recorregut i l’inici de la Têt. El descens es fa pel mateix lloc.
Temps total: 5h 46’; Distància amb alçades 17,99 Km; Ascens acumulat: 863m

Estany de les Bulloses

inconfusible Puig Peric

...a la dreta cap a l'àrea lacustre de Camporelles; seguim el GR10 per la nostre esquerre

es va remuntant la bonica vall que crea La Têt

...ja es veu el Puig de la Grava

el Puig Peric

s'intuieix el gir que fa el sender

coll i Puig de la Grava

estany de Llanós i el Puigpedrós de Llanós

... guanyant alçada

Castell Isard i Pica del Carlit

l'allargassat Puig de la Grava

mirant al sud la vall per on passa el GR

cara nord

mirant cap a l'oest (Puigpedrós de Llanós)