Madteam > Fotografía de montaña > PUIGSACALM DES DE ST. PRIVAT D’EN BAS (SALT DE SALLENT, PLA TRAVER, LES OLLETES)

Autor: Laieta 9 December 2014 52 272    Envia a tus amigos

7-12-2014. Sortida pels límits de la Garrotxa i Osona arribant al emblemàtic Puigsacalm. Es surt de l’àrea de picnic dels Pins (St. Privat). Es deixa a l’esquerre el Camí dels Matxos; seguint pals indicadors el camí i després corriol es creua el Sallent (o el Gurn segons l’ ICGC) just a sota de la imponent paret d’uns 100 metres del Salt del Sallent. Un cop passat el torrent el sender puja decidit per les Escales on hi ha dos petits passos equipats amb corda sense dificultat. Un cop superat aquest tram i seguint un filat s’arriba al punt on la riera cau cap el Salt del Sallent. Des d’aquí podem veure la petita vall ombrívola per on hem pujat. Es segueix per la banda esquerre de la riera trobant la pista que ve de Sta. Magdalena del Mont i es dirigeix cap a el coll de Ciuret i la masia de Sallent; quant aquesta gira cap a la masia es continua pel marge esquerre de la riera fins trobar pintura groga. Les escadusseres senyals puja pel Grau de Platraver per sender fresat fins la masia del mateix nom. Al seu davant s’estén l’ampli i verdós Pla Traver parcialment cobert per la primera nevada . A l’altra banda es veu el Puig de Miralles que serveix com a referència. Passada una tanca amb pintura groga es va seguint sender que va rodeja el Puig per la seva cara nord; per terreny obert (Costa Llisa) es puja fins un altre filat trobant el que sembla un camí enfangat que també rodeja al puig per la ombrívola vessant nord. Seguint direcció sud-est s’arriba a la solana veient el Coll i els Rasos de Manter. Des d’aquí ja es veu l’objectiu del dia i força excursionistes que venen del Coll de Bracons . En poca estona arribo al concorregut Puigsacalm. La visibilitat és increïble i la visió en 360º és molt bona des del mar fins el Pirineus, Canigó, Cadí, Montserrat, Montseny, Bassegoda, etc. I a sota mateix la privilegiada Vall d’en Bas, Olot i l’àrea volcànica de la Garrotxa. Després d’un bon descans es baixa cap al Puig dels Llops on la perspectiva no és gens envejable; a sota mateix es veu Sta. Magdalena del Mont i al fons de la vall el petit poble de St. Privat . El descens des del Puig dels Llops fins a Sta. Magdalena la faig amb cura ja que el terreny es força humit i al principi amb restes de neu endurida. Des de el Coll de Sta. Magdalena rodejo el Puig Corneli per la seva solana cara sud-est fins l’ermita homònima. Seguint la pista que porta al salt del Sallent es troba la desviació de les Olletes. En forta pendent el corriol que baixa pel costat del feréstec torrent homònim ens deixa a la Mare de Déu de les Olletes. Només queda el darrer tram fins Can Turó i l’àrea de picnic.