Madteam > Fotografía de montaña > MATAGALLS PEL SOT DE LES CORDES

MATAGALLS PEL SOT DE LES CORDES

Autor: Laieta 19 April 2015 55 378    Envia a tus amigos

19-04-2015. Atractiva ascensió per la cara nord del massís del Matagalls per un accés fora dels circuits habituals molt interessant encara que més exigent pel marcat desnivell. Passarem per boscos frondosos de castanyers centenaris i fagedes que just comencen a brotar i petits salts d’aigua.
El punt d’inici i arribada és el pàrquing de la Solana a prop del nucli urbà de Viladrau. En direcció cap a Can Gat s’agafa una pista secundària que surt per l’esquerre en direcció a la casa dels Molins. Aviat es troben pals indicadors del PRC 205 i Meridià Verd que venen del poble i van cap a la Mare de Déu de l’Erola. Passem pel costat d’una mina (Cau de les Guilles) i de Can Bosc; a l’alçada de l’Erola i just abans d’un pal indicador del PRC cap a St. Segimon ens desviem per un corriol amagat per vegetació que ens endinsa per una gran castanyeda on els faxos comencen a enverdir. Com que la nit abans ha plogut el torrent va força ple i els salts d’aigua són habituals embellint el paratge . El caminoi es va endevinat mentre s’avança i les fites el van indicant. Des del Coll d’ Àligues el desnivell guanya alçada; el Pla de Malataup proporciona un petit descans i la branca allargassada d’un faig ens indica el gir de noranta graus en sentit sud cap el Collell. De nou el sender guanya alçada rapida i intensament. Trobo un parell d’exemplars de Salamandra Comuna amb els seu color negre i groc característic que deuen tornar al seu cau i queden paralitzades al meu pas; no les molesto massa fent fotos i continu endavant. Des del Colell es veu un paratge feréstec i que sembla que no pugui estar on és: el Sot de les Cordes amb un modest però estètic sallent d’aigua. Després d’una bona estona gaudint de l’entorn segueixo el sender que creua el torrent i es dirigeix al Coll d’ Ordials. En sentit sud-est pujo al Turó del Mig i vorejant el Turó Gros del Pujol s’arriba al Matagalls pels Ginebrars. Al cim no es veuen gaires excursionistes o corredors i puc fer varies fotos sense ningú pel voltant. El paisatge ja conegut queda realçat pels núvols baixos que cobreixen en part les valls del voltant.
Per retornar a Viladrau seguirem el PRC-205. Des del Turó de St. Miquel contemplem la petita ermita de Sant Miquel dels Barretons que corona l’abandonat Monestir de Sant Segimon i domina la planura. Es continua cap a les Marrades i l’Oratori, es passa pel Castanyer Grant de Can Gat, l’Erola i un altre cop al punt de sortida.
Temps total: 5:23h; Distància: 14’27 km; Ascensió Acumulada: 1035m

a prop de la casa dels Molins

Cau de les Guilles

Can Bosc

Sant Segimon des de l'Erola

Castanyeda

Torrent de l'Erola

castanyer

la allargassada branca ens indica la direcció