Madteam > Fotografía de montaña > PIC DE LES TRES CANALETES, PUIG DE LES GRALLERES, PUIG VULTURÓ I PIC DE LA COSTA CABIROLERA

Autor: Laieta 23 May 2015 40 328    Envia a tus amigos

16-05-2015
Sortida des del Collell (1875m) situat a la pista entre Gisclareny i Saldes. Des d’aquí i cap a l’oest es veu el Cadinell i a la seva dreta el Coll de Jovell. Es va a buscar el camí que baixa paral•lela al riu de Cerners al fons d’aquesta petita i estreta vall entre la Solana del Cadí i el Serrat de la Portella en direcció oest. Al pont de Cerners es contacta amb la carretera que ve de Gósol (C563); aviat es veu el poble de la Josa del Cadí, bucòlic indret colgat d’un turó. Una mica abans s’agafa desviació (1390m) seguint antic traçat del GR 105.1 sense restes de pintura ni sender evident fins contactar amb l’actual, passada l’Ermita de Santa Maria. Seguint les senyals s’arriba al Coll de Jovell (1785m).
El GR puja amb decisió per la solana sobrepassant la Serra de Boixader (2363m); ara la pendent es suavitza per la característica orografia de la cara sud del Cadí fins arribar al seu vertical i espectacular límit nord. Vistes de la Cerdanya, Alt Urgell, Pirineu Català i Andorrà.
Seguint el marge de la carena es va cap a l’est amb un continu puja i baixa: Pic de les Tres Canaletes (2608m), Puig de les Gralleres (2617m), Coll de la Canal Baridana (2504m), Puig de la Canal Baridana o Vulturó (2653m), Coll del Quer o de Llitzer (2498m); es flanquegen pel sud els Puigs del Quer i de la Canal de Cristall arribant a la vertical canal homònima (2535m) amb el preciós Prat de Cadí al fons.
S’avança pel GR deixant-lo més endavant per assolir el Pic de la Costa Cabirolera o Roca Punxeta (2605m). Es contempla la depressió de la Coma de Cortils limitada per les Serres de Cabirolera, Cortils i Pedregosa. Pel Pas del Cabirol el GR baixa primer per la tartera i després per terreny menys incòmode cap el Cortal de Cortils (2203m). Només queda el darrer tram d’ascens per superar l’extrem més occidental de la Serra Pedregosa (2304m) i trobar senyals del PRC- 124 i Cavalls del Vent al Prat Berló . Impressionants vistes de la cara nord del Pedraforca. Passat un filat es deixa la pista i es baixa de forma directe per sender fresat i evident fins el Coll de les Bassotes (1900m) i el Collell (1875m).
GPS: Temps total 8:47h; Distància: 20’5 Km; Desnivell + 1740
IBP index: Temps Total 8:47h; Distància: 23’36 Km; Desnivell + 1844’6m; Desnivell – 1795’97m

el Cadinell i el Coll de Jovell

Josa del Cadí

Serra de Boixader

la part més occidental del Cadí