Madteam > Fotografía de montaña > EL PUIGMAL DES DE QUERALBS PER LA COMA DE GOMBRÈN I TORNADA PEL COLL DE FINESTRELLES

Autor: Laieta 5 July 2015 49 251    Envia a tus amigos

Ascensió extreta de la ressenya d’ www.senderisme.tk
La petita i encisadora Coma de Gombrèn es situa al nord de Fontalba i no és el camí més habitual per arribar al Puigmal com ho són la collada homònima o la Coma de l’Embut.
Ens dirigim a Núria des de Queralbs seguint el camí vell per la variant del Roc del Dui i l’Oratori de Corbell que segueix un tram curt de l’antic traçat del cremallera. Un cop a la Creu d’en Riba ens dirigim cap a Fontalba; just passat el Salt dels Frares quant el sender inicia el descens es veu la Coma de Gombrèn dominada pel Cim de l’Ortigar. En sentit sud-oest es passa pel costat de la barraca de Gombrèn i es va a buscar el cordal des don es tenen vistes de la concorreguda Collada de Fontalba i Cim de la Dou, i que porta al Cim de la Solana i a l’ anomenat de l’Ortigar. Davant nostre s’alça l’inconfusible Puigmal i al nord la transitada Coma de l’Embut. Es baixa al Coll del mateix nom i pel dret es fa el tram més costerut de l’ascensió fins albirar la creu cimera. Ara la pendent es suavitza arribant al cim.
El descens es fa pel Puigmal de Segre i Coll de Finestrelles fins el Santuari de Núria i un altre cop pel Camí Vell fins Queralbs. Des de l’Oratori del Corbell de les Gorgues del Freser, Roques de Totlomón, Torreneules i Balandrau.
GPS: Temps Total 9:26h; Distància amb alçades 25,13Km; Desnivell + 2129m
IBP index: Temps Total 9:26h; Distància amb alçades 28,07Km; Desnivell + 2283m

Oratori de Corbell

Gorgues del Freser de bon matí

els Descassadors (antic traçat del Cremallera)

Sender del Camí Vell

Collada de Fontalba

el Puigmal

el Puigmal, Coll de l'Embut i Cim de l'Ortigar

a la dreta es veu el corriol de la Coma de l'Embut

els Puigmal i Coma de l'Embut

cap el Puigmal de Segre

Puigmal d'Err, Puigmal Petit e Segre i Puigmal de Lló

Collada i Cim de Finestrelles

anem a buscar el traçat del cremallera