Madteam > Fotografía de montaña > Taga

Taga

Autor: Gerardo 17 August 2015 47 831    Envia a tus amigos

Una sortida matinal i familiar d'ahir diumenge 16 pel Ripollès. Pujem al Taga (2.037 m.) des de la pista per sobre de Bruguera, però comencem molt abans del Coll de Jou, des d'una corva a dretes molt marcada (a 1.500 m.), per remontar fins al Taga pels seus prats empinats de la vessant nordoest; una activitat intensa per la pendent, però modesta, amb només 500 metres de desnivel. I baixem inicialment cap al sud, cap al molt frecuentat Coll de Jou, per flanquejar a mitja baixada cap a la dreta, seguint les traces del bestiar, fins al nostre cotxe, a l'oest de la muntanya. Anem l'Ana, la Mel i l'Otto. Ha estat una preciosa i tranquil·la matinal, i espero que no sigui l'única activitat pirinenca d'aquest estiu per part meva... Ja us ho explicaré... No ho tinc molt clar: a part de que no tinc ningú aquest mes d'agost per fer Pirineu de debó, arrossego diverses petites lessions físiques, l'última de les quals es la triple torçada de tormell d'ahir mateix al Taga, causada per anar sense pals per culpa d'una tendinitis que tinc a l'espatlla dreta... Una torçada triple que m'ha deixat adolorit el tormell esquerra, on ja he patit dos "esguinces" severos... Ja veurem qué passa...

El Taga vist des de les rodalies de Bruguera.

Poc d'esprés de començar, mirant cap al nord amb el Puigmal al fons.

La Mel.

Ana i Mel gestionant els prats inclinats.

Vaques a prop de la cadena somital.

I progressant per la cadena somital. El cim està al fons.

Pràcticament a dalt.

La fàbrica de núvols ripollenca funciona a ple rendiment, com sempre...

Ana arribant al cim. S'ha queixat de les pendents d'herba, però ha arribat a dalt perfectament...

Cap al nordoest.

Cap al nord, amb la línia de cims del Ripollès.

Aquí sortim tots quatre.

Baixem cap al sud, cap al Coll de Jou, però deseguida girarem cap a la dreta, cap a l'oest.

Ana i Mel.

Preciosos cardos de montaña.

Allà al fons de la pista està el nostre cotxe.

Gairebé hem acabat, arribant al cotxe.