Madteam > Fotografía de montaña > Balandrau i gossets (i de postre, Fontlletera)

Balandrau i gossets (i de postre, Fontlletera)

Autor: Gerardo 1 September 2015 38 790    Envia a tus amigos

Algunes fotos d'ahir dilluns 31 d'agost. Marxo amb la Mel i l'Otto fins a la pista forestal per sobre de Tregurà, al Ripollès, i ens enfilem al Balandrau (2.585) i al Fontlletera (2.572).

Fa molt poc que hem iniciat el camí, a uns 1.950 metres, en un trencall de la pista forestal. Al fons es veu el Balandrau al centre, i el Fontlletera a la dreta.

De seguida la Mel es realitza com a predadora-carronyaire... Com que el triomf pesa un fotiment, ho deixarà pel camí per recuperar-lo a la baixada, fins al cotxe. No sap res...

Des d'aquests altiplans herbats, el nostres objectius, amb el Coll dels Tres Pics al mig, cap a on anem. Un herbat paradís pastoral...

Detall cap al Balandrau.

La Mel relacionat-se amb les vaques, una relació difícil perquè al llarg de la seva ja llarga vida se les ha tingut amb elles i actualment les té por...

Otto pulula per les rodalies del Coll dels Tres Pics, amb la vessant del Balandrau darrera d'ell.

La Coma del Freser vista des del Coll dels Tres Pics, presidida al fons pel poderós Bastiments.

Pujant des del coll cap al Balandrau. Al fons el Torreneules Petit.

Oteadores...

Allà al fons ja tenim el cim del Balandrau.

Ja hi som a dalt, amb un Puigmal ben tort al fons...

Mirant cap al nord, la línia de cims del Ripollès, amb Bastiments a la dreta.

La Mel descansant. Ja li convé, que està velleta...

L'Otto, en canvi, és energia desbocada... Aquí està lligat per que hi havia grups d'isards per les rodalies...

Detall cap al nord, l'eix de la Coma del Freser sota el Bastiments. A l'esquerra surten el Freser i la punteta de l'Infern.

Mirant cap a l'oest, sector Queralbs-Puigmal. Es veien els reflexos del cotxes aparcats a Fontalba...

Cap a l'est-nordest, la cadena que hem portat fins al Balandrau, i en la serra del fons, el Fontlletera a la dreta, amb el Pastuira a l'esquerra del tot..

Arriben uns i ens fan aquesta foto a tots tres.

Mirant cap al sud, la serra del Taga, que surt a la dreta. Com es pot veure a totes les fotos, un matí sense núvols però amn una atmòsfera molt poc neta, potser com a prèvia del que ha d'arribar a la tarda-nit, diuen...

Detall de l'Otto amb els Pics de La Vaca al fons.

Anem tornant per la cadena nordest del Balandrau cap al Coll dels Tres Pics, flanquejant precissament les tres petites elevacions de la cadena que donen nom a l'indret. Al fons, l'eix de la Coma del Freser.

Activitat aéria...

... molta...

Aquí ja estem remuntant cap al Fontlletera. Hi ha un vehicle dels forestals al coll i he decidit portar lligat a l'Otto, que de passada va tivant de mí...

Al cim del Fontlletera.

Cap al nord, el cordal del Pastuira, i al fons darrera la creu, el Bastiments.

Cap al nordoest, l'eix de la Coma de Vaca. En baix, a l'entrada, es pot albirar el refugi Manelic, o Coma de Vaca.

Cap al sudoest, el Balandrau, d'on venim.

Cap al sudest, la cadena herbada per on anirem tornant al cotxe

És la tercera vegada que la Mel passa per aquest cim...

... la meva gosseta d'amor, amb un currículum muntanyenc que no està malament. Algún dia us en parlaré...

En la baixada, l'Otto empipa a algunes vaques, que afortunadament li fan ben poc cas...

Una ullada cap al Balandrau.

Las Grandes Praderas, oi?

Només manquen els indis...

Això podria ser la bandera de la nació pirinenca, dues horitzontals verdes i al mig una enlluernadora franja gris-blavosa, amb la silueta d'un gos negre? Qué us assembla? Ja, seria millor un isard, però no el tenia a mà.

Al fons, la ruta gairebé sencera del Roca Colom-Costabona-Collada Fonda (d'esquerra a dreta), que vam fer el passat 20 d'agost.