Madteam > Fotografía de montaña > CIRC D’ULL DE TER: PICS DE LA DÓNA, BACIVERS, BASTIMENTS I GRA DE FAJOL

CIRC D’ULL DE TER: PICS DE LA DÓNA, BACIVERS, BASTIMENTS I GRA DE FAJOL

Autor: Laieta 27 September 2015 41 250    Envia a tus amigos

26/09/2015. Des de Vallter 2000 (2108m) fins la Portella de Mentet (2408 m) pel GR11. Àmplia panoràmica de la Reserva Natural de Mentet que a la primavera presenta el seu màxim esplendor. A partir d’aquí girem a la nostre esquerre i per sender fresat s’arriba al Pic de la Dóna (2702 m). Vista complerta de tot el circ que l’Alpina anomena Morens. Descens al Coll de la Geganta (2617 m) on es deixa el camí que va a Bastiments per l’Esquena d’Ase. Seguim sender i fites en direcció al l’Estany de Bacivers o de Morens (2612 m). Més endavant trobarem una cabana de pedra. Ara el camí puja decidit fins el Pic de Prat de Bacivers o simplement de Bacivers (2849 m). Seguim el cordal en direcció sud tot veient a l’est el Pic de Fresers i de l’ Infern, i sempre el Bastiments, al que s’arriba per terreny pedregós (2884 m). Com el Puigmal aquest cim deu ser un dels més concorreguts per a tot tipus d’excursionistes. La creu està literalment coberta de gent. Descens en direcció al Coll de la Marrana però sense arribar-hi: tenint com ha referència e l Coll de la Coma de l’Orri ens desviem del camí i ens dirigim cap a ell intentat no perdre gaire alçada. Des del coll (2499 m) ascendim per la cara est al Gra de Fajol (2719 m). Vistes conegudes però sempre diferents. Avui fins i tot, es pot veure l’horitzó blavós del Mediterrani. Descens al Coll de la Marrana (2540 m) cap el Refugi d’Ull de Ter (2236 m); es veuen diferents surgències de petits rierols que més endavant es van ajuntant fins conformar el Riu Ter. Després de dinar baixada fins el pàrquing (2108 m)
Temps Total: 6:46h; Distància amb alçades: 12’47 Km; Desnivell +: 1320 m

Pirineu Francés

Pic de Fresers, Pic del l'Infern, cims de l'Olla de Núria; al fons el Puigmal

cordal d'ascens al Bastiments

Pic de Fresers i de l'Infern