Madteam > Fotografía de montaña > POLLEGÓ SUPERIOR DEL PEDRAFORCA DES DE GÓSOL (PRC 123)

POLLEGÓ SUPERIOR DEL PEDRAFORCA DES DE GÓSOL (PRC 123)

Autor: Laieta 11 October 2015 58 296    Envia a tus amigos

El sender PRC 123 descriu un interessant itinerari circular al Massís del Pedraforca tenint com a referències Gósol, Coll del Verdet, Refugi Lluís Estasen i l’Enforcadura. El circuit que es presenta és una variant poc transitada per ascendir al Pollegó Superior obviant la part oriental del PR.
Des de la plaça Major de Gósol (1428 m) seguim les indicacions del PRC 123 i GR 150 en direcció al Collell. Passem la Collada de la Font de Terrers (1630 m) fins el Prat de Martí (1637 m) on es deixa el GR. El pal indicador ens marca el sender (PRC 123) en sentit oest, paral•lel al Torrent de la Coma dels Caners fins a la Collada del Teuler (1966 m). El corriol emboscat gira en sentit sud; un cop es deixa la pineda s’arriba a un abeurador a la zona de Set Fonts (2010 m). Sempre en sentit sud, els pals indicadors i alguna fita ens fan ascendir per la Costa dels Socs i el Prat Sobirà fins el Camaril (Alpina) o Collada del Verdet (ICC) (2240 m). Ja podem veure la paret nord del Pedraforca. La pintura ens fa passar per aquest cordal amb bones vistes a banda i banda del mateix: a l’est Gósol, Serra del Verd, Tossa Pelada i Pedró dels Quatre Batlles (Serra del Port del Comte); a l’oest el Colell, Pic de la Costa Cabirolera, i al fons la zona boscosa del Gresolet que ja presenta els colors de la tardor. Es deixa enrere el Forat de les Gralles arribant al concorregut Coll del Verdet (2255 m).
Aquí s’abandona el PRC per on s’arriba al Refugi Lluís Estasen. Seguint marques grogues i camí fresat es puja fins la paret rocosa del massís. Amb tranquil•litat es comença la primera grimpada sempre seguint la pintura que mostra els passos més fàcils; una corda opcional ens pot ajudar. En algun punt ens em d’aturar degut a la munió de grups que fan el mateix trajecte. Un cop arribats al Cim Nord (2438 m) anem seguint el cordal amb un puja i baixa fins al cim del Pollegó Superior (2506 m). Com que el dia acompanya la panoràmica en 360º encara que coneguda, és esplèndida. Costa trobar un lloc per asseure i no m’hi estic gaire estona.
Amb calma i sense presses baixo fins a l’Enforcadura creuant-me amb força gent en sentit contrari. Aquí es torna a enllaçar amb el PRC 123. El descens fins a Gósol es fa per la seva Tartera menys concorreguda que la seva germana però igual de pesada per a les cames. Després del Pla de la Serra de la Tossa (1873 m) resta el darrer tram del pesat descens per la pineda de la Baga de la Tossa fins el Clot de la Tossa (1575 m) i Torrent de la Rubinat que baixa directa del Coll del Verdet. En poca estona i per ample pista tornem a Gósol.
Temps Total: 6:19 h; Distància amb Alçades, 10’28 Km; Desnivell Acumulat +, 1213 m; Desnivell Màxim, 1093 m.

sortint de Gósol; al fons es veuen el Puig de les Gralleres i el Vulturó

de dreta a esquerre: Pic de les Tres Canaletes, Puig de les Gralleres i Vulturó

igual que l'anterior afegint el Pic de Costa Cabirolera

Cadinell i Coll de Jovell

Tosa Pelada i Pedró dels Quatre Batlles (Port del Comte)