Madteam > Fotografía de montaña > MONTSERRAT: DE COLL DE PORC AL COLL DE LA PORTELLA PELS FRARES ENCANTATS I LES AGULLES

Autor: Laieta 8 November 2015 52 329    Envia a tus amigos

El punt de sortida és l’àrea de Pícnic de la Plaça de Catalunya (648 m) passada la Creu del Regató. Es va a buscar el GR 172 en direcció a Can Maçana trobant; en poca estona pal indicador cap el Coll de Porc o de Port. El sender va pujant passant a tocar les verticals parets dels Frares i la Font de Coll de Port deixant a la dreta una desviació cap al Portell Estret o Coll de les Agulles.
Des del Coll de Porc (974 m) seguim les marques grogues i blanques en direcció al Refugi Vicenç Barbé rodejant la primera part del Frares Encantats pel Pas del Príncep (971 m). Després d’un petit descens agafarem un corriol (marques blaves) que s’enfila en direcció nord cap a la Miranda del Lloro passant per una estreta canal entre la Monja i el Lloro. Entre aquest i el Bisbe (1084 m) el caminoi gira vers l’oest baixant i pujant per diferents canals fins la Canal Ampla (pintura blanca) que ens deixa al Portell Estret o Coll de les Agulles (1008 m). Si es vol des d’aquí es pot anar en direcció nord cap el sender per on em passat abans per anar al Coll de Porc o baixar vers el Sud cap al Refugi. A partir d’ara fins la Portella les marques a tenir en compta són vermelles.
Després d’una petita pujada des del Coll de les Agulles ens enfilem fins a situar-nos entre la Ma i l’Escorpí. Mirant cap a llevant es té una bona panoràmica del Frares Encantats i just a sota mateix de la Cadireta. Es va seguint la pintura que va marcant el camí pujant i baixant entre les agulles. Passada l’Agulla de l’Arbret es recomanable deixar el viarany i pujar per la dreta fins a un mirador (en alguna ressenya l’anomenen del Ninet) entre aquella i la Saca Gran (1025 m). Val la pena aturar-se una estona per descansar i poder gaudir sense presses de l’entorn que ens rodeja.
Un cop retrobem la pintura s’arriba a un pas equipat amb corda que ens ajuda a pujar per la base de la Saca acabant així el tram de les Agulles. A partir d’ara el camí agafa sentit sud per la regió del Serrat de la Portella. Passarem per una zona oberta on es té una bona visió de les regions de les Agulles i dels Frares. Més endavant es troba el darrer pas equipat amb corda que ens ajuda a baixar un conglomerat rocós. Una mica més a baix ja veiem la Roca Gran de la Portella i a sota el coll homònim (893 m). Un cop arribats seguim el PRC 78 fins el Coll del Guirló (802 m) on enllacem amb el GR 172 tot contemplant la característica silueta de la Cadireta o Morro de Gos i la Roca Foradada. Tornem a trobar la indicació cap al Coll de Porc desfent el camí que s’ha fet al matí.
distància amb Alçades 6’47 Km; Desnivell +: 744 m

Portell Estret o Coll de les Agulles

la Ma

Frares Encantats

petit pas equipat en sentit descendent

la Saca Gran

l'Agulla de l'Arbret

pas Equipat en sentit de pujada

escalant la Saca Gran

les Agulles i els Frares

Serrat de la Portella

darrer tram equipat un cop baixat (no és tan vertical com sembla)