Madteam > Fotografía de montaña > Sadernes, Ferran, Mare de Déu d´Escales, Sadernes

Sadernes, Ferran, Mare de Déu d´Escales, Sadernes

Autor: Laieta 13 March 2016 44 306    Envia a tus amigos

06-03-2016. Excursió fora dels circuits habituals d’aquesta part de l’Alta Garrotxa. Pujarem a Talaixà i des d’ell al Ferran, talaia privilegiada d’aquestes contrades. Davallarem fins l’església romànica de la Mare de Déu d’Escales enfilant per l’altre banda de la riera de Llierca, cap el Coll de Jou tornant de nou a Sadernes.
Des de Sadernes remuntem la riera de Sant Aniol passant pel pont de Sant Valentí i l’hostal de Ca la Bruta. Seguim pintura groga fins rètol indicador de Talaixà. Ascendim per un camí fresat usat antigament per traginers, carboners i contrabandistes fins el coll de Talaixà. Un cartell avisa als incívics que “el poble no està abandonat”.
Per pujar al Ferran buscarem un caminoi emboscat i fresat que comença a la part més alta i a la dreta del prat que forma el coll de Talaixà. Ràpidament guanya alçada. Al començament veiem unes estaques preparades per un filat no instal·lat i després alguna fita; en uns 40 minuts assolim el cim arrodonit i rocós trobant, just abans, pintura vermella.
El descens el farem en sentit sud-est seguint pintura vermella que cada cop serà menys evident, i fites que ens porten al Coll de Terres. Hem de deixar per l’esquerre el sender més evident per continuar recta per un corriol fins el pla de Plansesserres i més avall al coll de la Bassa.
El senderó baixa decidit cada cop més encaixonat a les parets de la Cresta de Ferran; un petit indicador cap Mare de Déu d’Escales ens marca el camí. Més endavant sembla que aquest estigui barrat per uns troncs. Si continuem recta anirem al Maranyó. Hem de passar per aquesta mena de tanca i en poca estona ja veurem l’església romànica de la Mare de Déu d’Escales que data de l’any 997.
Anem a buscar el camí de la Font d’Escales. Una corda al costat d’una palanca malmesa ens ajuda a superar el marge d’un torrent. Un cop s’ha passat la font el viarany baixa paral·lel al torrent que hem creuat abans fins la Riera de Llierca o d’Escales. La creuem pel millor lloc i busquem un petit senderó que puja fins el Camp del Bac. Hem de continuar cap l’oest; als pocs metres intuïm una desviació en sentit sud que cada cop serà més evident. Es torna a guanyar alçada; després d’una torrentera el corriol planeja durant una bona estona. Deixem per l’esquerre un senderó en descens; el nostre va planejant però més endavant davalla a un altre torrent on trobarem pintura blava. Tornem a pujar fins trobar la pintura groga del sender que va de Sadernes a Santa Bárbara de Pruneres. En poca estona en sentit est, arribem al Coll de Jou i més endavant en descens constant a Sadernes.
Distància amb alçades, 16,34 Km; Temps total, 6:37h; Desnivell +, 1188m

Cresta de Ferran, grau d'Escales i Serra de Bestracà

Mare de Déu d'Escales

camí e la Font

la corda que ens ajuda a superar el torrent

el Ferran

conjunt de Mare de Déu d'Escales

els Encantats

Riera de Llierca: a la dreta Cingles de la Manllada i al fons el Bessagoda i Cingles de Guitarriu

coll de Jou

Sadernes

David Oliveras 1997 - 2024Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Poltica de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver ms informacin sobre las cookies