Madteam > Fotografía de montaña > Bastiments: una raquetada calmada i ventosa

Bastiments: una raquetada calmada i ventosa

Autor: Gerardo 25 March 2016 25 732    Envia a tus amigos

Ahir dijous 24 decideixo agafar-me el dia in extremis, que estic fart d'anar a feina, i a més tinc unes quantes hores lliures per gastar... Com que no m'acompanya ningú, però tinc molt de mono després d'un mes sense Pirineu, me'n vaig a Ulldeter, quina originalitat... Volia acostar-me fins a l'Infern, però he dormit malament, no estic en el meu millor dia, i a més fa una ventada de cal déu a primera hora del matí... Res, cap al meu vell Basti, més proper, menys compromés, potser la 25ª o 26ª vegada que el pujo, ves a saber, ho haig de comptar... Molt tranquil, gairebé sol, i amb una ventada bèstia que al Coll de la Marrana em va fer dubtar...

Arrencant a la carretera.

La nord del Fajol petit.

Per sobre del refu, al fons el Bastiments.

L'aresta nordest del Fajol gran.

Als peus del Coll de La Marrana.

El Basti, vist arribant al Coll de La Marrana.

I dalt del coll, cap al fons, sector Freser-Infern-Tirapits. A la dreta el Bastiments i el seu llom sud, la meva ruta, la normal.

Al llom sud, uns poquets esquiadors a la zona, res, quatre gats... Al fons, Pastuira i Balandrau.

I des del cim occidental cap a l'est, la cadena cimera.

I ara panorama: cap al sud, Coma del Freser, amb Pastuira, Balandrau, i al fons Montseny-Matagalls.

Cap a l'oest sector Puigmal, amb l'Infern.

Cap al nord, el Capcir.

Cap al nordest, en primer pla el Bacivers.

Detall cap al Puigmal.

Des del cim oriental (el de la gran creu), una ullada cap al Circ d'Ulldeter

I recent iniciada la tornada pel llom sud, m'estic una bona estona parat, arrecerat per fi del vent, molt a gust, comtemplant la Coma del Freser.

Acostant-me al Coll de La Marrana, amb els Fajols a l'esquerra i el Pastuira a la dreta.