Madteam > Fotografía de montaña > CIRCULAR PEL PEDRAFORCA SEGUINT EL PR C123

CIRCULAR PEL PEDRAFORCA SEGUINT EL PR C123

Autor: Laieta 1 May 2016 35 255    Envia a tus amigos

El PR C123 ens fa descriure una circular per la part nord del massí­s, essent el lí­mit amb la inferior les Tarteres de Gósol i del Pedraforca. El sentit de la marxa es de dreta a esquerre i el punt d'inici el poble de Gósol. Bona senyalització i sender fresat de bon seguir. La neu caiguda la nit anterior que cobreix les cotes més altes aporta bellesa a aquest paratge.
Els punts de referència són Gósol (1400 m), el Pla de la Serra després de superar la forta pujada pel bosc de l'Obaga de la Tossa (1854 m), Tartera de Gósol, l'Enforcadura (2343 m), la feixuga baixada per la Tartera del Pedraforca i Refugi Lluì­s Estasen a sota de les imponents parets de la cara nord del Pedraforca (1668 m); es continua pel PR en sentit oest en direcció al coll del Verdet però passada Bauma de la Rua Gran (1963 m) s'abandona el PR en direcció al Platissar i Collada de les Ajegudes (2092 m) per caminoi, que de vegades queda amagat per la neu, marcat amb fites. Un cop situats en aquest punt (2092 m) ja es veu l'àrea de Setfonts on es retroba el PR. Ara només cal seguir-lo fins la Collada del Teuler (1964 m), baixar per la Coma dels Caners fins el Coll de Font Terrers (1630 m) i d'aquí­ a Gósol (1400 m).