Madteam > Fotografía de montaña > Pic del Freser

Pic del Freser

Autor: Gerardo 17 May 2016 42 841    Envia a tus amigos

Abans d'ahir, diumenge 15 de maig, Mati i jo ens enfilem fins al Pic del Freser (2.835 m.) des de la carretera de Vallter. Neu primavera a partir de 2.600 més o menys (tot i que al fons de la Coma del Freser o sota el Coll de la Marrana estava una miqueta més avall, uns 2.400...). I un dia bonic i tranquil, tant com per acabar estant una hora al cim... Volíem anar fins a l'Infern, però era una miqueta tard, al sud estaven creixent nuvolades, i ens feia mandra. La veritat es que hauríem tingut temps d'arribar fins a l'Infern, però bé...

El Fajol Petit des del refugi d'Ulldeter.

Camí del Coll de la Marrana, al fons a la dreta el Bastiments.

Sota el Coll de la Marrana.

Des del Coll de la Marrana cap a est, la neu que hem remuntat per assolir-lo.

I al coll, mirant cap al nordoest: a la dreta el Bastiments, i al centre el nostre objectiu, Freser-Infern.

Aquí comencem el flanqueig, bastant incordiant, cap al Coll de les Comes de Mal Infern, al centre. A l'esquerra el nostre pic.

Un detall cap al Freser. Sobresurt lleugerament a la dreta el cim de l'Infern.

Continuem el flanqueig, ara gairebé al costat de les Arpelles del Freser, aquesta mena de rocs de la dreta...

Mati al Coll de les Comes de Mal infern. A l'esquerra el Pic del Freser.

Queda darrera nostre la cadena Bacivers-Bastiments, a l'est.

El Pic del Freser.

Als peus del Freser, apareix darrera de Mati l'Infern.

En faena.

Cada cop més amunt, amb Bacivers-Bastiments al fons.

Detall de l'anterior.

Les darreres remuntades sota el Freser.

A tocar del cim, amb l'Infern al fons...

... i servidor allà mateix...

Ja molt amunt...

...gairebé a dalt...

...i a dalt del tot, amb Bacivers i Bastiments al fons, a l'est.

Al sud, la Coma del Freser, amb creixement ràpid de nuvolades...

...a l'oest, sector Puigmal...

...a nordoest, l'Infern...

...al nord, al fons, el Capcir, també amb núvols...

...al nordest, la Coma de Mal Infern, amb Bacivers a la dreta...

Un detall cap a l'Infern.

Al cim amb els nostres animalons apotropaics...

La pala, al sudoest del pic, per on baixarem.

Ja estem en matèria...

Me'n vaig cap a la dreta, per evitar una zona convexa més empinada...

La pala, amb l'estribació meridional de l'Infern al fons.

A la meitat inferior d'aquesta pala, sonen de vegades les plaques sota els nostres peus...

...però no es trenca res...

Ja pràcticament sobre el GR-11, tram Núria-Ulldeter. El Pic del Freser a la dreta, i al mig la nostra pala de descens.

Anem tornant pel GR-11 cap a l'est, cap al Coll de la Marrana. Al fons, a la nostra esquena, el sector de Tirapits.

Des del GR, la vessant sud occidental del Bastiments, que hem flanquejat a mitja alçada de dreta a esquerra quan anàvem cap al Freser.

Al fons, el Coll de la Marrana, cap on anem, amb un tímid Gra de Fajol Gran a la dreta.

La Coma del Freser.

Allà queda el nostre Freser...

Al Coll de la Marrana. Tirapits al fons, i Freser a la dreta.

Mati gairebé arribant al cotxe, amb el Gra de Fajol Gran al fons.