Madteam > Fotografía de montaña > Montardo de Aran

Montardo de Aran

Autor: Gerardo 28 February 2017 40 813    Envia a tus amigos

MONTARDO D'ARAN.

Dissabte 25 pujem Mati i jo des de Valarties a dormir al refugi d'Era Restanca, i diumenge 26 ens enfilem a aquesta muntanya senyera entre el sector d'Aigües Tortes i Era Val d'Aran, i amb vistes excelents també cap al Pirineu central i el del Pallars... Els seus modestos 2.833 metres es compensen de sobres amb la seva planta i la plenitud visual que ofereix el seu cim. Us enllaço també un vídeo tret des del cim i penjat al meu facebook: https://www.facebook.com/gerardo.labat/media_set?set=a.1601891859825238.1073741860.100000133185129&type=3

El punt de Valarties on comencem a caminar. Al fons, l'objectiu, superb.

Anem remuntant per la pista, ja als peus del Montardo, amb el Tossal de Mar al fons.

En la forta remuntada pel bosc, un cop finalitzada la pista.

Arribant a Era Restanca. Al fons a l'esquerra, el Montardo.

La llum va minvant.

Ja estem a l'estany de Cap deth Port, que travessem directament, amb el Coll de Oelhacrestada al fons. Montardo a l'esquerra.

Esa Mati, amb el que deixem enrera...

Arribant a Oelhacrestada

I ara girem cap a l'esquerra, cap a nordest.

Ens anem enfilantn a nord-nordest, la vessant sud del Montardo.

Des de l'espatlla sudest del pic, ullada cap al sud, on domina la Punta Alta. Al mig, l'estany de Monges.

A nordoest-nord, les muntanyes araneses i Valarties als peus, d'on venim.

Completament a l'est ja entrem en el domini del parc nacional...

A sudest-sud, Contraix, Pala Alta de Serrader, Punta Alta...

Un picat cap a sudoest, d'on hem pujat, l'embassament d'Era Restanca amb el seu mur a la dreta.

Detall cap els Bisiberris.

Detall cap Aneto.

Detall cap a la Punta Alta.

Iniciem la baixada per aquesta preciosa i empinada cadena sud del pic. Mati surt a l'esquerra.

Ja aproximant-nos al coll de Oelhacrestada.

I passat el coll, anem baixant cap a Era Restanca.

Enrera queda el coll, i el nostre cim a l'esquerra.

Arribant al refu.

Fins la propera. No hi tornava des de Cap d'Any de 1995, tela marinera...

L'Arriu de Valarties.

Senyorial vist des del mateix poble d'Arties.

Fins la propera, i ja van tres...