Madteam > Fotografía de montaña > EL TAGA DES DE RIBES DE FRESER

EL TAGA DES DE RIBES DE FRESER

Autor: Laieta 23 January 2018 31 259    Envia a tus amigos

Arribada i sortida: pàrquing de l’estació Ribes Vila del Cremallera de Núria (929 m). Es creua al costat dret de les vies per anar a buscar el passeig que rodeja per l’est, les instal·lacions ferroviàries. Podem proveir-nos d’aigua a la Font de la Margarideta o, uns metres endavant, a la de Santa Caterineta. Veiem marques grogues i vermelles que haurem d’anar seguint. A partir d’ara l’ascensió pràcticament no té treva fins el cim. Cruïlla de camins amb pal indicador. Per la dreta tornaríem a Ribas; seguim recta. Després d’una corba la pendent s’intensifica dins del bosc, guanyant alçada ràpidament fins la Collada del Manter (1153 m). Ens podem aturar un moment per explorar la zona dels “7 Fortins”: estructures de defensa (búnquers i nius de metralladora) construïts després de la Guerra Civil al llarg del Pirineu.
Cruïlla de camins amb indicacions: al nord-est, a Pardines o la Portella d’Ogassa; al sud-oest podríem anar a Ribes pel PRC 190, que connecta aquesta població amb Camprodon (est) resseguint el vèrtex de la Serra Cavallera. Es continua en direcció sud-est seguint la pintura del PR. Uns metres més amunt de la collada ens decantem per un corriol que per l’esquerra puja de forma directa evitant les llaçades de la pista. Abans de l’últim revolt veurem un altre construcció militar que deuria pertànyer al mateix grup que les anteriors.
Ara la pendent es suavitza fins el Collet d’Ardena i els Plans de Conivella (1428 m). Nova divisió de camins. Panell informatiu de la flora i fauna de la zona i pal orientador. Al sud cap a Bruguera o Coll de Jou. Des d’aquí s’intueix el viarany que hem de seguir resseguint la Serra de la Conivella. Després del Pla de les Eugues superem una pala de forta pendent per la banda dreta d’un filat. Superada aquesta cota veurem la següent, molt menys pronunciada, des del Pla de la Guilla. Ara el terreny és més rocós però de fàcil de fer. Un cop superada ja veurem la creu del Taga i el punt geodèsic (2038 m). Aquest modest cim i la Serra Cavallera esta disposat de forma paral·lela al eix pirenaic just en front de la zona Núria-Puigmal proporcionant una bella panoràmica en 360º.
Es retorna pel mateix camí. Com que el dia és esplèndid, al Pla de la Conivella (1449 m) ens desviem per la dreta cap a la Font del Bisbe en sentit nord-est. L’atmosfera hivernal i la poca neu que encara cobreix les parts més obagues, contribueix a la bellesa del paisatge. La idea es connectar amb el sender que procedeix de la Portella d’Ogassa rodejant la vessant nord del Taga (1336 m). Si be sobre el mapa els camins són evidents, sobre el terreny no ho són tant. Al Prat de Jovell hem de seguir un corriol a l’oest però la desviació no és gens evident. Travessant els camps retrobem el desdibuixat senderó a prop de la Cabanya dels Fenals. Pintura groga. Cruïlla de camins: per la dreta (nord-est) aniríem a Pardines. Continuem cap el sud-oest. Una mica més a baix veurem Mas Conill: deixem la pista i travessant pastures seguim en línia recta. A partir d’ara només cal seguir la pista fins la Collada de Manter (1153 m) i baixar fins Ribes de Freser (929 m).
Distància amb altures: 13’65 Km
Temps Total: 5:41 h.
Desnivell +: 1136 m; Desnivell -: 1110 m; Desnivell Màxim 1124 m.

Coll del Manter

els 7 fortins

Puigmal

Ribes de Freser

Plans de la Conivella

Pardines

Santa Magdalena

Mas Cunill

David Oliveras 1997 - 2024Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Poltica de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver ms informacin sobre las cookies