|
Aproximació: L'itinerari s'inicia a 1,5 km de Sant Marçal, seguint la carretera en direcció a Santa Fe. En aquest punt, conegut pel pla d'en Mont o coll Sesferreres de Dalt, hi ha una esplanada preparada per a aparcament. L'itinerari es marcat amb pintades liles si volem evitar els passos més compromesos i l'últim tram més exposat.
Itinerari:
0:00 Pla d'en Mont - Situats al pla d'en Mont, travessem la carretera i enfileu la serra (ESE) per un corriol força a fressat que avança a per dins la fageda. Al poc temps desemboquem al revolt d'una pista que comencem a seguir poc tros fins al pla d'en Jep Xic
0:20 Pla d'en Jep Xic - Al pla d'en Jep Xic, collet herbat i acollidor, es retorna a la carena. Aquí cal abandonar la pista i continuar carena amunt, de nou per un corriol (seguim les marques liles). S'assoleix l'ampli i herbat coll Saciureda de Baix, a la sortida del bosc. La carena s'estreny. Aviat s'arriba al petit i esmolat coll Saciureda de Dalt.
0:35 Coll Saciureda de Dalt - cresta dels Castellets - A partir d'aquí la carena es converteix en una cresta progressivament més rocosa. El corriol salva una primera gropa rocosa per la dreta (W) i recupera la cresta pujant per una canaleta de roca una mica descomposta. La cresta esdevé totalment rocosa i molt accidentada. El corriol la remunta buscant els millors passos (No perdeu de vista les marques). Si el que volem és un itinerari de grimpades i desgrimpades seguirem ben be pel fil de l'aresta pujant i baixant les petites torres que donen nom a l'aresta (línia groga de la foto). Quan quedem situats al peu de l'Aguda Gran, el corriol marcat en lila abandona la cresta i flanqueja per la dreta (W) aquest enorme cap rocós, passant de llarg el cim i arribant al collet de les Agudes (1h 05') al peu del vessant S, del coll es puja per una rampa ampla i fàcil fins al cim (1h 10'). La via directa, també marcada ara amb pintades grogues, puja de dret al cim, sense arribar a la collada. Aquí és on trobem els passos més exposats, aeris i perquè no dir-ho, més entretinguts. Per aquí pugem per on vulguem, depenent de les ganes que tinguem de complicar el camí, encara que és recomanable decantar-se primer cap a la nostre esquerra, per més amunt anar a petar al centre per on per una canal arribarem fins l'avantcim. Ara seguim l'espectacular carena fins al cim. La qualitat de la roca en tota la pujada a l'Aguda gran es excel·lent amb molt bones preses.
1:20 Les Agudes - Temps aproximat, dependrà del itinerari que ens haguem triat per a pujar i de la nostra velocitat de grimpar.
|