Tornar a pàgina principal
 
·:. Refugios
·:. Libros
·:. FOROS
·:. Videos
·:. Actividades
·:. FOTOGRAFÍA
·:. Mercadillo
·:. Publicidad .:·
·:. Aviso Legal .:·


Alias  Clave Recordar sesión    recordar clave Chat  
 

Vista para impresion
Envia esta reseña
 
ASCENSO AL CARLIT 2921M. PELS ESTANYS DEL DESERT DEL CARLIT
Autor MADTEAM

ZONA: Pirineo · Alta Cerdanya
TIPO: Excursionismo

It. d´ascensió al cim del Carlit, el cim més alt del Pirineu Oriental, situat després del Tractat dels Pirineus de 1659 a la Catalunya Nord o a la Catalunya sota l´administració francesa. Enlairat entre les importants regions lacustres de Lanós i La Bullosa, és una ascensió obligada de tots els muntanyencs catalans i forans que aprecien els cims d´una altitud important i de força importància orogràfica. El camí, tot i que és molt fressat, pot presentar algun petit problema d´orientació a l´excursionista, ja que la profusió de llacs de la zona baixa, poden fer confondre un estany per un altre. Cal mencionar també, la petita grimpada de la part final del recorregut, on caldrà estar atents a l´estat de la roca i en seguir correctament els senyals de pintura que marquen l´it.
 

0.00 h. La Bullosa, 2.005 m. Petit agrupament de cases, format per un refugi i dependències hidroelèctriques, a tocar de la important presa de la Bullosa -Bouillouses en francès-, situat a 12 km per carretera asfaltada de la població de Montlluís. Centre de pesca, d´excursions i d´importants ascensions. L´embassament té 2 km de longitud i 500 m d´ample i pot embassar 13 milions de metres cúbics d´aigua. El refugi és propietat del Club Alpí Francès, té 40 places i és guardat en temporada.

Travesseu l´important presa i seguiu la ctra. en direcció a l´hotel Les Bones Hores. A la primera corba la deixeu i agafeu el camí -indicat- cap a la pica del Carlit. L´ascensió es fa per un bonic bosc de pi negre amb alguna que altra giragonsa. El camí és molt freqüentat i a més està senyalitzat amb pintura.

0.30 h. Sortiu a una clariana. Esteu entre l´estany del Viver, a la dr. i l´estany Negre a l´esq. Un camí a l´esq. mena cap aquest estany i els estanys de la Comassa i Llat petits refugi-bivac en aquests sectors. Continueu amunt per la coma deixant de banda el bosc. Esteu a la zona anomenada del Desert del Carlit.

1.15 h. Estany de les Dugues, 2.300 m. Situat a la vostra dr. Petit aixopluc. Es puja un collet per arribar tot seguit a l´estany Castellar.

1.30 h. Estany del Castellar, a la dr. sota el turó del mateix nom. El camí gira poc a poc cap a l´O. S´albira la pica del Carlit al lluny. Més tard passeu per l´estany de Trebens fins a arribar a l´últim, l´estany Sobirà.

1.45 h. Estany Sobirà, 2.350 m. Queda un xic apartat a la dr. del camí. A la seva part N hi ha un petit refugi de pedra força malmès que pot servir d´aixopluc en cas de necessitat. El camí comença a enfilar-se pel vessant del Tossal Colomer en diagonal. És freqüent trobar neu en aquest punt tot l´any. Passeu un petit pas i continueu la pujada.

2.25 h. Cometa a 2.600 m. a sota del Carlit. Sobint podem trobar un estanyol. Passeu a frec del Coll Colomer i enfileu en direcció O, per la vessant dr. de l´aresta, cap al cim. El traçat presenta algun pas on cal repenjar les mans a les punxegudes pedres per continuar l´ascensió. El camí després de passar per una espècie de xemeneia, arriba ja en més bones condicions al collet que separa els dos cims. S´obre una gran visió de la zona lacustre de Lanós, oculta fins ara. Seguiu per l´aresta final, en direcció S fins al cim sud.

3.40 h. Carlit, 2.921 m. Cim més alt del Pirineu Oriental, de silueta alterosa i vertical. Visió inacabable d´estanys en totes direccions, com correspon a la zona lacustre més important de la Cerdanya. Destaca sobretot l´estany de Lanós, d´imposant aspecte. La visió de muntanyes arriba fins als pics de la Maladeta, als cims Andorrans i sobretot el Canigó, i el Pirineu de Núria, amb el Puigmal i el Noucreus com a pics més destacats. La primera ascensió d´un excursionista correspon al comte Russell, l´any 1865. Nombrosos excursionistes visiten el cim des de la Bullosa en època estival. Són freqüents les travesses a l´estany de Lanós i a Portè.


Vista para impresion
Envia esta reseña
 
L'anomenat desert del Carlit
[+ ampliar]
L'anomenat desert del Carlit


Itinerarti de pujada al Carlit (a dalt a la Primavera i abaix a l'Estiu)
[+ ampliar]
Itinerarti de pujada al Carlit (a dalt a la Primavera i abaix a l'Estiu)



[+ ampliar]




COMENTARIOS




Insertar Nuevo Comentario:

Autor: Email:
El email es necesario por una cuestión de seguridad y no aparecerà en ningún lugar, solo es para el administrador.

Codigo de Verificacion:
(escribe el codigo que te aparece en la imagen)




  ¿Utilizas lectores de Feeds? Suscribete a los contenidos de MadTeam.net          

¿Qué son los feeds xml? Si quieres estar al tanto de las últimas reseñas que se publican en MadTeam.net, puedes utilizar el feed xml siguiente o utilizar alguno de los siguentes enlaces:

Añadir a mi msn   Añadir a Bloglines   Añadir a newsgator


Inicio Rutas ::: Libro de Piadas ::: FORO Rutas y Ascensiones :::


 



Contactar Madteam.net | Contactar C.E.Madteam | PUBLICIDAD | Aviso legal

© David Oliveras 1997 - 2008. Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons

(c)MADTEAM.NET - bojos per la muntanya