La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Estat del Coll d´Avellaners en ruta al Besiberri S...

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Tuesday 5 july 2005 - 19:29:58

Estat del Coll d´Avellaners en ruta al Besiberri Sud

Hola a tots!!!

Agrairia si algú que faci poc hagi passat pel coll d´Avellaners, m´informes de si son necesaris el grampons. Jo penso pujar al Comoloformo aquest diumenge vinent fent nit previament al refugi de l´Estanyet. Per tant, agrairia tot tipus de comentaris al respecte de gent q hagi fet aquesta ruta fa pocs dies. També m´interesaria especialment que m´informesin de la "grimpada" final al pic, així com de la conexió d´aquest amb el Celestí Passet.

Cordialment

Tresmi - Tgna

expandir todo contraer todo 5 Respuestas Última respuesta Thursday 7 july 2005 - 09:16

Tuesday 5 july 2005 - 19:43
Ignoro com està la pujada fins al coll d´Avellaners actualment, encara que no crec que hi hagi gaire neu. Pel que fa a la grimpada cap al Comaloforno (suposo que després de fer el Bessiberri Sud, que el tens al costat mateix i gairebé t´agafa de passada) sol estar ben fitada i no planteja gaires problemes. No cal encordar-se, encara que hi ha un pas d´uns 3 metres a mig camí que pot plantejar alguna dificultat als novells. Pel que fa al pas cap a la Punta Passet et caldrà encordar-te si vos anar segur, i també si vols seguir cap a la Punta Lequetre.

Que ho disfrutis

Joan

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 5 july 2005 - 21:32
Gràcies Joan. Efectivament conec el Besiberri Sud (a més del Nord i els dos Mitgos) i per tal d´assolir tots els tresmils d´aquesta zona, em falta el Comolofomo i la Punta Passet. Efectivament soc de l´opinió q no hi hauria d´aver gaire neu a la pujada al coll, però mai se sap (i a més no vaig sol), per això he demanat opinió. Així creus q la Punta Passet ens pot crear problemes? quan de temps calcules entre els dos pics? La via està ben marcada i mínimament ferrada? Ostres, perdona q abusi de la teva confiança, però ja saps q quan no has fet un pic, per molt q llegeixes, es crean molts dubtes

Gràcies un altre vegada

Tresmi - Tgna

Wednesday 6 july 2005 - 10:02
De fet jo vaig fer la Punta passet des de la punta Lequetre, no pas anant-hi des del Comaloforno. I per aquella ruta (hi vam pujar des del balneari de Bohí) cal portar corda perqué hi ha passos amb força timba a sota. Tal com es veia des d´allí la continuació cap al Comaloforno em fan aconsellar-te l´ús de la corda.

Pel que fa al Comaloforno l´he fet unes cuantes vegades i la veritat és que la cresta que hi mena des del Bessiberri sud és disfrutona i no és gens difícil. I si no vols carratejar material amunt i fer-ho en un sol dia, et recomano la pujada des de l´altre cantó. Si travesses la presa de cavallers al final trobaràs un camí que surt primer cap a l´esquerra i després a dreta amb unes estaques marcades de color verd. Arribaràs a una marcada bretxa entre el Bessiberri Sud i el Comaloforno i des d´allí pots arribar-hi més fàcilment.

Joan

Wednesday 6 july 2005 - 20:04
El finde passat vaig estar per la zona, però pujant pels Gémena. Poca neu, de pujada evitable i de baixada magnífica per fer-ho patinant.
La unió del B Sud al Comalorno i al Passet, va pel vessant Gémena, està ben fitada i no porta excessius problemas: alguna fàcil grimpadeta. Això sí: a tota cresta deu ésser un altre tema...

Ah! i per tocar una mica els güebs, els B del Mig N i S i el Passet han escongit d´uns anys cap aquí i, hores d´ara, "només" fan 2996, 2998 i 2997 . Així doncs, tatxeu-ne aquests tresmils de la llista. Jejeje!

No us canseu (gaire)...

Thursday 7 july 2005 - 09:16
Gràcies Jaume!

Com bé dius, aquestes tres muntanyes han perdut uns metres segons les últimes medicions, però per mi, les continuo considerant com a tresmils, doncs així era fins fa uns quants anys. A més, com ja tinc els Bessiberris del Mig, m´agradaria també fer el Celestí Passet, encara q el nostre objectiu és clarament el Comoloformo, però m´ha animat força el fet de q comentis q la ruta entre el Comoloformo y el Passet està força marcada i no presenta gaires dificultats. Ah, quant de temps pot sopossar???

Bé, gràcies un altre cop

Tresmi - Tgna           

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies