La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Puigmal des d´Er - Puigmal

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Tuesday 14 february 2006 - 21:41:34

Puigmal des d´Er - Puigmal

Ep!

Aquest dissabte m´agradaria intentar el Puigmal des de l´estació d´esquí d´Er. M´han dit que és una ruta maca i que val la pena per fer-la amb raquetes i/o grampons. El que no sé és si pujar directament pel clot de la pastera o primer puja la Tossa del pas dels lladres i després carenar. Què em recomaneu algú que l´hagi feta? i si algú pot afegir alguna cosa de com està la zona (neu, risc d´allaus,...) o sobre la ruta li agrairé.
Gràcies!

expandir todo contraer todo 12 Respuestas Última respuesta Thursday 16 february 2006 - 09:58

Tuesday 14 february 2006 - 22:42
Nosaltres la volem fer el proper dissabte 25. A Fotografia tenim fotos de la pujada d´en JAM, pero no tenim ressenya.

Jam tens temps de pujada i alguna dad mes?

Petonets

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 14 february 2006 - 23:38
Hola Pol i Periplo:
Aqui tens una resenya, d´aquesta pujada, nosaltres la van fer fa unes setmanes.
El punt de sortida de l?excursió, són les pistes de Puigmal 2600 a la Cerdanya  francesa,per anar-hi, passarem Puigcerda direcció Sallagosa,  ½ Km. abans d?arrivar-hi, trobarem a la dreta la cruilla que ens portarà a les pistes, un cop alla passarem de llarg el parquing principal i seguirem la pista que segueix en direcció al fons de la vall, fins que ja no es pot circular, estem a 1960  m.

A partir d?aquí, ja podem començar a caminar, seguint la mateixa pista, que en aquest punt es transforma en pista d?esquí, no cal posar-se les raquetes fins a arrivar a la primera corba, on hi trobarem una especie de refugi, ( 2070 m.), deixem la pista principal i seguim el caminet molt fresat, que continua en la mateixa direcció, cap al fons de la vall, en aquest punt canvien de riba, ara pugem per l´esquerra de la vall fins arribar al Aiguanex, aquí ens tornem a posar a dreta de la vall i és al cap de uns 100 m., on el cami es divideix en dos, tots dos porten al Puigmal. El primer va per la vall en direcció NE, cap a la font de la Rivera d?Err, des de on puja al coll situat entre el Puigmal de Llo i la carena principal, un cop aquí si vols arribar al Puigmal has de buscar la carena principal que esta a la nostra dreta i seguirla en direcció Sud, pel cami que ve de Finestrelles. Però nosaltres seguirem el segon corriol, molt mes directe, situats al Aiguanex, girarem en direcció SE, per enfilarnos fent diversos revolts, per forta pendent, fins aprox. els 2400 m. on podrem fer un flanqueig en direcció Est durant uns 200 o 300 m., un cop allà tornarem a girar a SE, fent revolts i pujan a buscar el Clot de la Pastera, ( 2640 m), som gaire be a la carena, els propers 500 m. anirem paral.lels a la carena, però a uns 100 m. de ella, després d?aquest troç,  ens enfilarem a la carena i ja nomes quedaran seguirla fins aconseguir el cim.

Son uns 10 Km. anar i tornar, un desnivell de 950 m. amb raquetes podem tardar unes 3 h. per pujar i 1,30 o 2 en baixar.
Que disfruteu tant com nosaltres.
Jam.

Wednesday 15 february 2006 - 06:06
 Moltes gracies
Wednesday 15 february 2006 - 10:23
Moltes gràcies!
Així doncs no cal fer la tossa dels lladres primer? o es pot fer com a circular?

Wednesday 15 february 2006 - 11:22
Hola a tots
Pol, mira´t la pïada que vaig escriure sobre la sortida "Del Refugi Corral Blanc al Puigmal"(04/02/06)... Ja que gran part del recorregut vaig estar veïent el cami que puja des de les pistes d´ski i et puc dir que:
*No cal anar a La Tossa de Pas dels Lladres ja que et queda amunt a ma dreta i et fa desviar del cami al Puigmal. En tot cas la pots fer de baixada per la carena que ve del Clot de la Pastera.
*En quan al cami, estava molt fresat (hi havia una bona traça) que pujava fent llaçades fins a dalt. En aquella zona hi tocava bastant el sol pel que la neu estava molt tova quan hi vaig anar (no se si deu haber canviat en aquests dies). Jo portava piolo i grampons i en cap moment vaig fer servir. Les raquetes si que em van anar be.
*De baixada hi ha un cami que va a guanyar la cresta a l´alçada del Clot de la Pastera i facilment podeu arribar a la Tossa del Pas dels Lladres i si us queden forces al Puig de Dorria (ja mes lluny)
Bona sort i compte amb els esquiadors si aneu per les piste a la Tossa.
Salut

Wednesday 15 february 2006 - 16:33
Gràcies titu!
Wednesday 15 february 2006 - 16:37
Hola Pol:
Una circular molt guapa es pujar al Puigmal pel clot de la Pastera, tal com t´he dit, i llavors seguir la carena en direcció N fins al Petit Segre i en el seguent coll girar a W per fer el Puigmal de Llo i despres tira avall en direcció a la vall pel altre itinerari que t´he comentat, es una volta mes complerta i que no et portara mes de 1 hora o 1,30 de mes. També es pot fer a la inversa.
salut i seny.
Jam

Wednesday 15 february 2006 - 16:42
Ep, perdó m´he oblidat, en cap cas has de passar pel Tossa del Pas dels LLadres, que et queda molt mes al SW del clot de la Pastera.
Adeu

Wednesday 15 february 2006 - 22:06
En cap cas???

Sense ànim d´ofendre, però em sembla que tothom pot triar la seva opció. Et diré raons per fer-ho i raons per no fer-ho.
A favor:
-Vas vora les pistes tota la pujada, si surts abans dels esquiadors no té cap inconvenient
-Lògicament perill d´allau irrisori
-La carena que va de la tossa del Pas dels Lladres fins al clot de la Pastera té molt milllor vista que la normal. Grans vistes de Catalunya, concretament del massís del Taga i del Montseny sobresortint (amb sort) d´un mar de boira
-La carena acostuma a presentar cornises cap a Catalunya, cosa que dóna una mica de paisatge alpí, fàcils de voltar per l´esquerra.
-Sense experiència i sense traça és molt millor ruta, i no m´ho invento jo, hi ha llibres de raquetes que l´aconsellen
-Estaràs sol
En contra:
-Vas per les pistes...i al cim de la Tossa i arriba un remuntador...
-Pujada monòtona (com la normal), per baixar terrible
-Itinerari un xic més llarg
-Amb traça feta pujar per la normal és posar-se a la cua i estalviar-se complicacions.
-Estaràs sol

A partir d´aquí tothom tria, però és un itinerari més per pujar al Puigmal. També he fet el del Puigmal de Llo i també he pujat fent tota l´olla a l´hivern, també dormint a dalt desde fontalba etc etc etc però no desprecio cap alternativa, al revés, només em motiva repetir les coses si canvien una mica.

Per cert si aneu al Puigmal de Llo no pugeu o baixeu pel coll que l´uneix amb la carena del Puigmal petit del segre, només si la neu està molt estable (com ara, tot i que ve molt vent aquests dies, possibles plaques). No serieu els primers que quedeu colgats, amb neu dubtosa millor un llom que surt del cim cap a l´oest després al sud i després d´un cimet sudest. Molt més segur. Salut, i que cadascú triï la seva aventura, que hi han moltes possibilitats, i les que no sabem...

Wednesday 15 february 2006 - 23:07
Ep Oi, quan jo dic aixo naturalment en refereixo als dos itineraris que he proposat, i no en general, creia que estaba clar.
Adeu

Thursday 16 february 2006 - 00:12
Doncs perdona jam, ja que ho he entès malament. . Bones muntanyes!

I Pol, a vore si et decideixes i comences a fer ruta i ens ho expliques...que de moment només pioquem nosaltres. Busca objectius sobre condicions de neu i de temps, ja que sinó et quedaràs a mig camí molts dies. Millor ser realista i apretar quan es pot, i quan no, rutes alternatives més fàcils que tinguis a la reracàmera. Seny!

Thursday 16 february 2006 - 09:58
Gràcies oi i jam. En tot cas no volia causar polèmica...La conclussió que em queda és que és que per la tossa dels lladres és més llarg però "anar fent" i per l´altra més directe,no? I que en tot cas les dues són vàlides,no? Gràcies doncs pels consells.
I no t´amoinis oi, que si la faig ja comentaré alguna cosa...
Apa, siau i gràcies!

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies