La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Posible nueva via en Gra de Fajol

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Sunday 19 february 2006 - 23:19:16

Posible nueva via en Gra de Fajol

Buenas people!

Pues ayer sabadete Julito (Canario), Pau (Illeta) y un servidor fuimos a Gra de Fajol Petit ha hacer corredores. A falta de las confirmaciones pertinentes estamos casi seguros que hemos abierto tal vez la vía más dura del Fajol Petit.

Mucha gente en el parquing todo y que por la mañana no acompañaba el viento (mucho viento y torb). Despues por suerte mejoró.
Mucha gente se metió en la Estreta, también una cordada en la del Diedre (por la variante, ya que el paso del diedre esta pelado y estará duro de pasar), gente en la occidental, y muchisimas cordadas en la central al Gra de Fajol Gran. La nieve sin transformar pero se podia subir medianamente bien.

Nosotros decidimos probar fortuna. Vimos unas posible linea a la izquierda del diedre que creiamos que no habia vias y nos metimos. Entramos por una canal hasta 75º i III, despues otro largo de III en flanqueo muy expuesto, otro largo de III y 75-80º en nieve y la salida hacia las palas de arriba por un diedro-muro de V+ o M5 difícil de proteger (unas 4 horas hasta la cima). Lo hemos graduado de Muy Difícil (MD). 
Despues hemos comprobado que con casi total seguridad los 2 primeros largos coinciden con la via Martell de Lucifer, pero los 2 ultimos largos creemos que si son nuevos.

Muy contentos, estos dias realizaremos las consultas pertinentes, y a ver si en pocos dias podemos corroborar que se trata de una nueva vía.

  

expandir todo contraer todo 8 Respuestas Última respuesta Monday 27 february 2006 - 17:04

 
Sunday 19 february 2006 - 23:27
NENG   creo  k nos vimos arriba n l petit,,,yo iba hacia l colldo  pa meterme n la central del gran y habin tres sentaos en medio del camino,,yo iba solo ,,,piolets en las manos i esquis a la esapalda,,,,erais vosotros?
   Ocultar todas las respuestas      
Sunday 19 february 2006 - 23:40
No Sifu, sino te hubiera reconocido. Nosotros ya estabamos en el corredor. SUpongo que eran otros que vimos que estaban alli sentados y parecian mirar hacia el Fajol Petit.
Hiciste la central al Fajol Gran, no? Espero que fuisteis de los primeros porque se veia mucha gente. Se veia en muy buen estado, verdad?
 Pues nada, a ver si nos vemos otro dia!

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 20 february 2006 - 02:14
pues  na creia q erais vosotros estaban  casi en la cima del petit a unos 100 m de l cima,,,yo sali del parkin a las 11 subi l estreta  pero saliendo directamente a l cima i desde alli  m fui a la central, estaban en muy buenas condiciones y subi solo,,,sin nadie en la canales, fui l ultimo,,las ventajas de no madrugar
   Ocultar todas las respuestas      
Friday 24 february 2006 - 17:14

No dubto que hagueu obert una via difícil, mirant la ressenya i per on va la via segur que no és una ruta senzilla. Però si creieu que heu obert la via més dura del Gra de Fajol Petit suposo que ja hareu escalat vies com: Èlfics, Maestro Cabecicubo, El Boig de la Ciutat, Esperó de la Montse...


   Ocultar todas las respuestas      
Friday 24 february 2006 - 18:04
Les vies el Maestro Cabecicubo i el Boig de la Ciutat la dificultat ve perque si estan formades, que ara no ho estan, hi trobes gel fins a 80º. Un pas de roca de cinquè grau es bastant més dur que un pas de gel de 80º. I aquestes vies no les hem fet de moment perque quan hi hem anat aquests 2 ultims anys no estan formats y ya que son les 2 uniques vies amb gel del Gra de Fajol Petit val la pena ferles formades.

Home, dons el Julito i jo hem fet la canal de l´aresta nordest del costat. Nomes te un pas de roca que li donen V+ o 6a segons resenyes. El pas es un pel mes dur que el que varem obrir, pero nomes son 3 metres, mentres que el d´aquest cap de setmana es un resalt d´uns 10-15 m, i apart tots els altres llargs tenen la seva historia.

Pero ja se sap, en aquest pais quan un diu que obre algo tothom se li tira a sobre, que si un lloc tan frequentat algu hi deu haver pujat, que si potser no es per tant.....doncs a la gent li dic que vagi a repetirla o que si es tan llest em digui qui ha pujat o calli.
A la gent li agrada xerrar massa sense tenir probes.
Ah, i que consti que potser hem exagerat dient que es la més difícil i ens hem deixat dur amb aquesta petita frase per l´emoció (quan les hagi fet totes totes et truco i et dic si ho es o no) pero segur que es una de les que més, encara que també s´ha de reconeixer que no es una via realment maca, pero aqui el que m´estas discutint es un altre historia.
 

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 27 february 2006 - 11:45
El Maestro i el Boig són vies de 80º en gel, potser no sembla una inclinació molt dura però el problema és que el gel acostuma a ser prim (no entren els tornillos) i la roca és una merda amb la qual cosa és força difícil posar bones asseguranes. El boig només té un llarg difícil, però el maestro en pot tenir 2 o 3 (en funció d´on puguis muntar la reunió). Els Èlfics és una mica més assequible, però també hi ha zones amb la roca "dubtosa". L´Esperó de la Montse no l´he fet, però em sembla que és una via més dura que aquestes, perquè té molt de mixte.
Crec que la canal de l´Aresta Nord-est no es pot comparar a cap d´aquestes perquè, com tu dius, té pocs metres difícils i si hi ha gel es passa sense massa problemes.
És veritat que a la penya li agrada molt criticar, per a vegades un pot tenir més o menys crítiques en funció de la manera com es diguis les coses, i el teu comentari de la via més difícil del gra de fajol petit cridava molt l´atenció.

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 27 february 2006 - 12:05
Hola Meters

Com et vaig escriure aixo que em critiques només ho vaig posar aquí a la piada, a la resenya no hem posat pas res de que es una de les vies més dures del Gra de Fajol Petit ni res. I si ho tornes a llegir deia que potser havíem obert la vía més dura, no que segur. evidentment no puc dir segur perquè les altres que comentes no les hem fet, però mirant les resenyes d´aquestes, es pot intuir que podria ser-ho, o com a mínim es una de les més dificils, ja que mirant resenyes la que ens va semblar més xunguilla de la pared es Martell de Lucifer, i nosaltres vàrem obrir una variant de sortida que sembla més chunga que la original. 
La piada es una piada per explicar en calent allo que has fet als amics i companys de la pàgina, la resenya es un altre cosa. 

  Vinga fins un altre i bon rotllo, que ja hi ha prou energumens en aquest pais que quan un obre una via, reequipa alguna cosa, o algo per l´estil, enlloc de felicitar critiquen i critiquen i ni tant sols et feliciten pel fet de no haver anat a fer les normals com fan la majoria o per voler deixar mes segura una via.
PD: Només cal veure el foro de la Feec per posarse les mans al cap de segons quines opinions

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 27 february 2006 - 17:04
El meu comentari es referia a la piada, no a la ressenya que heu penjat a la pàgina web. El vaig escriure perquè la gent que vam llegir la piada podíem pensar una cosa que no era.
El fòrum de la FEEC en algunes ocasions és un galliner, però he llegit la discusió sobre aquesta via i no crec que les opinions siguin molt crítiques, i en tot cas són costructives (la majoria).
A partir del moment en que fas públiques les teves activitats has d´estar disposat a acceptar les felicitacions i les crítiques. Algú avui ha encetat un debat sobre aquest tema i estic força d´acord amb el que diu.

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies