La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >dubtes sobre vignemale

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Friday 3 march 2006 - 21:21:42

dubtes sobre vignemale

ja veig que molts heu estat al vignemale, i nosaltres volem fer-ho a l´agost.
La nostra pregunta és, si algú ha fet tots els tres mils, que si no vaig errat crec que son 10 ?, Es poden fer en una sola jornada, tenint en compte que el refugi escollit seria el de bayssellance ?
gràcies a tots

Tritó

expandir todo contraer todo 11 Respuestas Última respuesta Monday 6 march 2006 - 19:01

Saturday 4 march 2006 - 17:42
Pues si sales desde Baysellance, te ahorras un cacho respecto a si lo haces a piññon desde el parking más cercano.

No sé como andarás de material, pero la Punta Chausenque, Petit Vignemale y no se si alguno más, tienen pinta de necesitar cuerda, aunque no conozco tanto la zona y hablo de memoria.

Creo uqe la gente (los q van con fuerzas) hacen el Montferrant y el Cerbillona, a parte del Vignemale.

...y hasta aqui puedo leer.

Salu2

Ocultar todas las respuestas      
Saturday 4 march 2006 - 18:12
Muchas gràcias Salem, ya veo que habrá que prepararse para hacer los diez tres miles, aunque creo que será bastante esfuerzo para un solo dia. Nuestra primera idea era hacer petit, punta chausenque, pitón carré i pique longue.
Pero si nos hace buen tiempo podremos hacer pic du clot de la hount, cerbillona, pic central, montferrat i gran tapou, ya que problablemente dispondremos de dos dias de margen.
Espero que en el refugio pongan bien de comer, porque... viendo el paseillo.

fins ara !!!

Sunday 5 march 2006 - 17:41

Bones!! Jo vai anar fa un parell d´anys i vai poder fer la volta sencera al glaciar en una jornada. Vai sortir des de l´embassament de Ossue i vai pujar el petit vignemal per la normal, pel refugi. En arribar vai veure la cresta-pared fins al Chausenque i em vai acollonir una mica: la resenyan de PD pero anava en solo i sense material, així que vai baixar, vai tornar enrera a buscar la normal del Pique Longue. Des de la glacera tens més bona prespectiva i te n´adones de que no es tan vertical i sembla realment PD. La pujada al Pique Longue, es facil tot i que no es puja amb les mans a la butxaca, sobre tot, s´ha d´anar al tanto amb la caiguda de pedres. La resta de la cresta fins al Montferrat es fa molt cómode i no te cap problema. Al Tapou no vai arribar (tampoc vai fer les agulles del Cerbillona ni del Clot de la Hount) pero a les resenyes posa que tot i se r facil el terreny es més descompost.
La volta sencera i tornar a l´embassament d´Ossue ja dic, la vai fer en una jornada de 10 hores , en solo i en plan molt lleuger. A partir d´aqui fes comptes, jejeje...

res, disfruteu i si no teniu presa entreteniu-vos una miqueta en el tram petit vignemal Pique Longeu, ja que jo no ho vai poder fer...

Sunday 5 march 2006 - 22:58

Illeta, moltes gràcies, perqué m´has tret molts dubtes, ames sent diumenge i dema dilluns, tu ja saps com son els diumenges, sobre tot a la tarda.
Tinc molta il.lusió de fer aquest massís, ja que quan vaig fer el taillon, brecha i baixar per cotatuero,  i més endevant vaig fer el mont perdut desde Nerín, i d´aixó ja fa sis anys, vaig comprar unes postals del Vignemale, vaig tenir... d´aquesta muntanya. Ara ja estic bastant documentat i amés he comprat el llibre "Vignemale el Señor del Pirineo" .
Una curiositat, ho vas fer tu sola?,
Illeta, moltes gràcies i estarem en contacte!

Sunday 5 march 2006 - 23:07
Hola Salem, de material no tengo ni pa empezar, pero ya estoy preparandome para comprar piolet, arnes, crampones y cuerda ( si més no per penjarme ),  hasta ahora todo lo he alquilado i ya estoy harto.Como acabo de decirle a Illeta, esta montanya me tiene enamorao.
Agradezco tus consejos.
un saludo company !!

Sunday 5 march 2006 - 23:14
Jo aquest estiu, vaig fer també la volta al glaciar, des del Petit Vignemale fins al Montferrat. A part del Tapou i el Milieu també hi ha algun tresmil secundari al Cerbillona i algun altre, pero realment ja és esgotador fer aquesta volta. En vam tenir de sobres. Ho vam fer per la cresta en tot moment i l´ambient es acollonant!! Vam començar des del refugi d´Oulettes d´Ossue que es una mica més llarg, pero si estas preparat/da per fer una jornada llarga, t´ho recomano, molt guapo!!!

Sana vida a tothom!

Monday 6 march 2006 - 10:31
ejem, ejem... si ho vai fer jo sol, que no sola... Soc un tio, em dic pau i lo de illeta ve perque l´estiu pasat vaig estar vivint en una illeta, a mallorca.
No es la primera vegada que sento aixó de si soc una tia... en fin, ho haure de penjar en un forum per treure dubtes!

Monday 6 march 2006 - 10:52
Sortint de Baysellance, vàrem fer el Petit Vignemale, Espalda Chausenque, Punta Chausenque, Piton Carré, Pique Longue, Clot de la Hount + agulles, Cerbillona + agulla, Central i Montferrat i aquí ho vàrem deixar per esgotament. Comptant la baixada al cotxe al barrage d´Ossue varen ser més de tretze hores. En cap moment vàrem treure la corda de la motxilla. Si t´has d´encordar, desencordar, etc... afegeix el temps que creguis convenient ! Les agulles són difícils de trobar i estressants per lo descompost del terreny (tot està podrit). Molt recomanable.
Monday 6 march 2006 - 18:20
Bona tarda """illeta""". aclarat el tema, no tornarà a succeir. De tota manera tu vaig preguntar perquè no es gaire recomenable fer alta muntanya sol, tot i que sempre hi ha gent.
Bé noi gràcies per tot i estem en contacte.

Monday 6 march 2006 - 18:48

Hola Llong, en primer lloc et confirmo que soc un "tritó mascle". Es que aixó dels "alias", ja sol passar.
Segons tot el que dius tu i els altres companys que han fet aquesta muntanya, esta clar que no vull marxar d´alla sense fer com a minim cinc pics, de tota manera no aniré sol i tot dependrà del estat físic de tots i del temps, esclar.

Aprofito per agraïr a tots els que ús agrada la muntanya i la naturalesa, poder estar en contacte en aquest forum, ja sigui per preparar excursions com per explicar les ja realitzades; és d´aquesta manera que tot i estar a casa, sempre tenim les valls i els cims, mes aprop.
fins ara !!!

Monday 6 march 2006 - 19:01
Bones Macjohn, m´has donat més dades horaries per fer aquest cims. Totes aquestes dades sempre son bones
Com ja he dit a altres companys el fet de disposar de dos dies de marge, si el temps i les forces acompanyen jo crec que si que podrem fer-ho.
Gràcies un altre cop i estem en contacte.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies