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Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

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Tuesday 21 march 2006 - 18:14:28

Puigmal

Bona tarda

Aquest cap de setmana vull anar al Puigmal, ( Fontalba-Puigmal-Núria-Fontalba ). La meva pregunta ja que no hi he estat, és: Haig d´agafar grampons, raquetes o no cal cap de les dues coses?

moltes gràcies!!
tritó

  

expandir todo contraer todo 22 Respuestas Última respuesta Monday 27 march 2006 - 21:00

 
Tuesday 21 march 2006 - 18:33
jejeje!!! bona pregunta!!
aquest diumenge hi vam estar;
raquetes aconsellables, per la pista fins a Fontalba (el cotxe no pujava, estava massa nevat), piulet aconsellable sempre (pel meu paré) i els grampons necesaris, per seguretat.
a veure si et fa millor temps i pots gaudir de les vistes!!

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Tuesday 21 march 2006 - 18:35
Je... con la que se a liado con lo de Zodiaco y aun preguntando...

En hivernal, piolet y grampones SIEMPRE, luego raquetas aconsejables

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Tuesday 21 march 2006 - 20:14
Hola Cat,
gràcies per l´aclariment, estem en contacte !

Tritó

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Tuesday 21 march 2006 - 20:20

Buenas Rage,

Gracias por el consejo, pero no se de que va lo del Zodiaco.
Hasta pronto!

Tritó


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Tuesday 21 march 2006 - 20:29
Te copio la url de los posts:
http://www.madteam.net/foro/ver.php/general_20158.html


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Wednesday 22 march 2006 - 19:35
O.K Rage,

Ahora espero que haga buen tiempo este find.

un saludo para todos !!

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Thursday 23 march 2006 - 15:51

Hola Tritó.

Según la nieve que os encontreis en la pista, no os dará tiempo a bajar desde la cima a Núria, y regresar a Fontalba. No conteis con comenzar a caminar en Fontalba, es poco probable. Las raquetas pueden ser útiles para ascender por la pista, y ascender a la carena. Luego por la carena hasta la cima, seguramente os lo encontreis todo pelado, ya que es una zona muy venteada que no suele tener nieve a no ser que haya nevado recientemente. Hay un repechón cerca de la cima, en el que los crampones os serán útiles si la nieve no está muy blanda, además es lo más expuesto de la ascensión. De la cima a Núria, debe de haber muchísima nieve y en orientación este, por lo que supongo que las raquetas serán imprescindibles. Si llegais a Núria y os veis apurados de tiempo, la solución es haber dejado algún coche abajo en Queralbs, para subir hasta los coches que hayais estacionado en la pista.

Si tienes cualquier otra duda, sólo tienes que preguntar, he estado recientemente.

Apa, que tengais buen tiempo, y la suerte os acompañe.


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Friday 24 march 2006 - 22:49
Grácias Zodiaco, siempre es de agradecer los consejos de todos vosotros.
Este domingo toca Puigmal, segun parece tendremos buen tiempo y buenas temperaturas, cargaremos con las raquetas no creo que sea necesario el uso de carmpones.

Tritó

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Saturday 25 march 2006 - 00:40
Ostres Tritó, t´ho han dit per activa i per passiva i gairebé no s´ha parlat de res més durant tota la setmana: a la neu grampons sempre i per anar bé piulet també!

Si preguntes i t´aconsellen, però al cap d´avall vols fer el que et sembli, al menys no ho diguis home!

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Saturday 25 march 2006 - 09:59
Sin palabras

Nada yo ya voy poniendo las florecitas y así adelantamos trabajo

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Saturday 25 march 2006 - 12:51
Dura la resposta, però molt oporuna
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Saturday 25 march 2006 - 15:03
G. Mallory, e Irvine, consiguieron el record de altura conseguida, en su intento de coronación al Everest, habiendo abandonado los crampones unos cuantos campos más abajo ( en el 3 o el 4 ). Comentan que a partir del campo 4, eran inútiles para coronar el Everest, y por eso los dejaron. Se tardó 54 años más en que alguien les quitara el record de altura. Han pasado a la historia como héroes, apa siau.
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Saturday 25 march 2006 - 22:30

Hola a tots!

Bé, m´agradaria fer saber a tots aquestes persones que volen destacar pels seus coneixements d´alpinisme que jo faig cas als consells i encara que dubti sobre la necessitat del material que sigui necessari portar, el portaré igualment. Ara bé si jo estic en aquest fòrum és per contactar amb gent que de veritat vulgui ajudar als demés, al cap i a la fi la intenció és coneixe gent nova amb qui compartir experiències però per desgràcia hi ha gent que no enten que algú pugui tenir dubtes. Així doncs, agrairia que si de veritat heu de donar consells útils esteu convidats, és més, m´encantaria que aquests tres companys que s´anomenen: Narhinan, Waldo i Amunt! s´abstinguessin de posar qualsevol comentari en el fòrum ja que si realment tenen tantes ganes de ajudar siguin més considerats amb els que estem començant.
Fa poc que sóc soci i ja he llegit alguns comentaris que surten de context del que realment s´està tractant.
Menys sobèrbia!

A Narhinan: Sento molt no tenir la teva capacitat de percepció, sóc nou i intento fer amics.

A Waldo: Eso... sin palabras...

A Amunt!: No tinc tantes credencials i experiència com tu, per això em sorprens...

Bona nit i descanseu.


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Sunday 26 march 2006 - 12:52
 No us enfadeu , que amb pricipi tothom ho diu a fi de bé.
El que pasa es que el iconos a vegades no son suficients per expresar el sentit de les paraules .
Apa a disfrutar de les montanyes , pero pensa que el grampons son indispensables ( no sabras mai si algun moment et fara falta,   abans de sortir ) al hivern , i segons el lloc fins i tot al estiu.


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Sunday 26 march 2006 - 13:20
Tots els consells que li heu dit al tritó son de manual peró ningú ha parlat del perquè han de portar raquetes piolet i grampons.
Que jo sàpiga les raquetes només serveixen quan la neu està molt tova n´ hi ha molta i a sobre la pendent no és excesiva, per tant la majoria de vegades no les necessites, oi que ningú puja a una alta muntanya amb elles? En canvi si que ho fan en esquís, les raquetes doncs per fer caminades sobre pistes, fons de valls, etc.  Jo les tinc i puc contar amb els dits de les mans les vegades que les he fetes servir, en canvi et puc parlar de moltes ocasions de adelantar jo a la gent que porta raquetes perque la majoria de vegades se les posen quan no és necessari com si fossin grampons, que no ho són.
El tema del piolet és semblant, si la neu està molt transformada (dura) segur que necessitaràs alguna cosa que t´ajudi a l´autodetenció, pero es que el puigmal té poca inclinació i encara que estigui molt dura amb uns bons bastons molt de compte de no trepitjar-te el paraneus i grampons pots pujar-hi estalvian-te  600gr de ferralla.
El tema dels grampons ja és més delicat, perque estem a final de temporada i segur que encara que comencis a caminar a mitj matí et trobaràs alguna zona mes dureta i el que es tracta es de no caure per evitar l´us de l´autodetenció, encara que portis el piolet.
Es tracta saber optimitzar el material més que de portar-ne més del compte, m´estimo més una persona que només porti grampons pero que sàpiga moure´s amb inclinacions fortes, que no un tio amb dos parells de piolets tracció que no sàpiga com s´agafen. 
I que no estic recomanant a la gent que no porti res a la muntanya, si no que utilitzi el cap abans d´anar a l´armari del material.

Salut i seny.

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Sunday 26 march 2006 - 13:26
Tritó,
tu llegeixes els altres fils del forum o només els teus?
Imagino que serà això últim. Quan puguis llegeix els comentaris de la última setmana i entendràs el que ha passat.


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Sunday 26 march 2006 - 13:39
Et donc tota la raó, el que està clar que en aquests temps tenim la gran aventatge de tenir un foro d´ opinió en el qual t´ aconsellen i t´ informen sobre l´ estat de la neu, el millor que es pot fer, es fer cas de les recomenacions que et faciliten, sobretot si et diuen que hi han estat abans que tu. En el meu cas particular, m´ he equivocat en dos ocasions, una d´ elles vai decidir agafar les raquetes en lloc de crampons, i l´ experiencia va ser horrible, a part d´ esgotador. L´ altre ocasió vai agafar els crampons i vai decidir deixar les raquetes al cotxe, doncs resulta que de baixada la neu ens arrivaba als genolls, va ser esgotador, pero de les dues, prefereixo que es quedin les raquetes, no es qüestió de comoditat sinó de seguretat, que es el principal a la muntanya.


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Sunday 26 march 2006 - 19:29
Acabo de llegar, me pongo a leer el foro y no puedo solo que alucinar con tu respuesta porque no hay por donde cojerla ... no solo te tomas como ataques los consejos que no te gustan sino que ademas te permites pedir que quien no te gusta abandone el foro.... .. pides menos soberbia y tu mensaje rebosa de ella... bufff ... ya se empieza a hacer como pasó en  el foro de barrabes, que lastima.

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Sunday 26 march 2006 - 19:37
.... ya, vale,... sips...  y se mataron... ni nosotros somos G.Mallory, aunque firmes como ello... y al menos yo, no se tu, lo de ser heroes... que quieres que te diga, prefiero llegar cada finde enterito a casa y así poder volver a disfurtar del monte el siguiente, y por muchos años más... nose.. dime poco romantico con la montaña quizas, pero es que le tengo mucho apego a la gente quiero... pero bueno, que cada uno va la montaña como le apetece, que para gustos los colores (nunca he entendio relamente esta frase de los colores.... que tonteria ¿no?)

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Sunday 26 march 2006 - 20:40
Tritó, t´ho has agafat com una ofensa personal i no ho és. Hi ha hagut aquesta setmana una discusió forta i dura sobre l´actuació d´un company al Puigmal, per tant, la teva pregunta podia interpretar-se d´una manera errònia. Les meves credencials (si és que realment les tinc) i la meva experiència (aquesta sí) s´han forjat en 35 anys de muntanya, per tant, no t´he de sorprendre quan aplaudeixo les opinions (repeteixo dures) d´en Waldo, qui probablement té més credencials que jo. No vas preguntar perquè servien les raquetes i els grampons i quan s´han de fer servis les unes o els altres. Vas dir que anaves al Puigmal i si et calia agafar material d´ascensió hivernal. Tú evidentment pots banyarte en una platja amb bandera vermella, però saps que corres un risc. Doncs a l´hivern, els riscos a la muntanya solen dur problemes. Tan sols passejant pel foro haguessis vist que un grup de companys nostres van abandonar la pujada a Fontalba, ja que l´estat de la pista obligava a un esforç extra, malgrat les raquetes, doncs una setmana després, aquestes condicions poden suavitzar-se, però no el.liminar-se. Ja fa temps que el foro s´està convertint, al meu entendre, en un camp de batalla, on les discusions surten moltes vegades de to, i avui comentava amb un grup de Madteameros que hem anat al Montgrós, que cada vegada tinc menys ganes de participar en les converses, ja que abans d´escriure has de pensar en no molestar a ningú. Jo sempre he intentat donar resposta a les qüestions sobre les que he tingut coneixement, però han estat punts de vista u opinions personals, ni dogmes, ni pautes a seguir, per tant, no t´ho prenguis malament, mai faig prevaldre els meus anys sobre l´opinió dels demés. Gaudeix de la muntanya i tingues-li respecte. Salut
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Monday 27 march 2006 - 09:02
Permíteme Tony que aporte una cierta discrepancia a lo expresado en tu post, más que por lectura o no de manuales, por cierta experiencia en la montaña (aunque no mucha), y por cierto miedo que a veces conlleva a que me ponga los crampones antes de que los manuales lo indiquen. Ciertamente las raquetas sirven para nieve blanda, pero discrepo en que nadie sube una ´alta montaña´ con ellas si consideramos alta lo que supere los 2700m. Yo he subido algunas montañas con raquetas, si bien es cierto que pocas, ya que muchas veces a pocos metros de la cima los crampones se hacen imprescindibles. En cuanto a adelantar gente ...pues mira...este mismo fin de semana mis compañeros y yo, llevando raquetas, hemos adelantado un grupo de esquiadores...y la de veces que nos propusieron cambiar sus esquis por nuestras raquetas...así que, todo depende de las condiciones de la nieve...
Aunque es cierto que estamos a finales de temporada...queda todavía mucha nieve en las montañas...este fin de semana con el pronóstico de temparaturas era evidente que la nieve estaria sopa...a pesar de ello cargamos raquetas, crampones y los pertinentes piolets...y lo usamos todo más que justificadamente.
Coincido contigo en que hay que saber optimzar el material y que hay que saber utilizarlo. La elección del material es evidentemente decisión de cada uno y depende, entre otras cosas, de la capacidad personal de desenvolverse en la montaña y también de lo que cada uno esté dispuesto a arriesgar. Hay gente ´capaz´ de bajar una pendiente helada utilizando los bastones, yo prefiero llevar piolet. Hay gente que casi nunca se ponen los crampones...yo me los pongo casi siempre...
Entendiéndose pues que nadie obliga a nadie a nada cuando se postea en el foro...es lógico entender que aunque muchos de los que por aquí nos movemos no somos ni de lejos profesionales del alpinismo, ante la duda aconsejemos siempre llevar el material de seguridad que creemos imprescindible. A partir de ahí, cada cual es libre de hacer con su vida lo que quiera. Ahora bien, también hay que entender que cuando se va en grupo, tal vez deberían cumplirse unos ciertos mínimos, puesto que la acción de uno puede comprometer la seguridad de los que le rodean. 
¿Cómo subiría yo el Puigmal? Pues hoy por hoy sin duda con crampones y piolet....y según como viera la nieve al bajar del coche...me llevaría las raquetas. Creo que no condicionaré la subida por 600gr más en mi mochila. Y si no soy capaz de llevar estas tres cosas para la ascensión en un día sin que su peso me moleste en la mochila,...entonces voy a plantearme seriamente mi estado físico para la práctica del montañismo. Pero esto evidentemente es únicamente lo que yo haría....opción tan respetable y criticable como cualquier otra...y que no tiene porque coincidir con la de nadie más.
PD. Léase este post sin ninguna voluntad de crear polémica (que demasiada hay a veces en el foro). Y perdón por postearte Tony, senzillamente lo he puesto aquí para responder a lo de las raquetas...porque además este fin de semana me ha hecho gracia ´competir´ con esquiadores y las envidias (sanas) que les dábamos por llevar raquetas

Saludos...nos vemos en la montañas

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Monday 27 march 2006 - 21:00

Buenas,

Quizás no estoy acostumbrado a participar en foros, pero en NINGUN MOMENTO he tomado vuestros consejos en vano y quizás sí que soy un poco pesadito y también es verdad que no suelo ver muchos debates, pero siempre os he dado las gracias a todos.
Si que me molestaron algunos de vuestros comentarios, ya que por mí parte nunca quise decir lo que algunos habeis mal  interpretado, de todas maneras ya he aprendido la lección y os pido disculpas a todos en especial a Amunt, tens molta raó en el que dius del forum i ho sento amic meu.

salutacions cordials a tots !!!


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