La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Família al Carlit

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 19 july 2006 - 20:39:13

Família al Carlit

Hola,
Fa uns quants dies vaig escriure al fòrum el misatge "família a la Pica". Doncs bé... la vàrem fer!!!! Una excursió "dura", però molt maca i emocionant!

El proper objectiu és el Carlit. I per això escric. A veure, el dia de la Pica no vam encertar el tema de l´alimentació. Acostumats a fer "matinals" (Bastiments, Puigmal...), per menjar vàrem emportar-nos fruita, sucre, fruits secs i un entrepà (!!). Uf!!! Aquest entrepà, a quarts de tres, quan ja portàvem força hores caminant no va passar ni a "tiros"! Total: Vaig passar tot el dia amb una poma, sucre, quatre ametlles i aigua. Vaig arribar fet pols!
Podríeu donar-nos algun consell pel dia del Carlit? Com ens podem plantejar el tema de l´alimentació? Barretes energètiques i ens oblidem de l´entrepà? Com ho veieu?
Gràcies!!!
Joaquim

expandir todo contraer todo 5 Respuestas Última respuesta Thursday 20 july 2006 - 17:26

Thursday 20 july 2006 - 10:22
Home, jo crec que el Carlit és més semblant al Bastiments o Puigmal que a la Pica. Només teniu 3 hores o 3,5 hores des del Llac de le Bulloses (anada), com el Puigmal aproximadament.
En canvi per la Pica és quasi el doble des del refugi de la Vall Ferrera.

Això vull dir que podeu matinar, pujar, baixar i després dinar.
Jo entrepans mai em portaria a una ascensió. Més aviat coses que vagis "picant" de tant en quant i quan acabis tot ja menjaràs.

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 20 july 2006 - 12:18

Güenasss!!!
Bajo mi humilde punto de vista, la opinión de ´sml´ es demasiado optimista.
La pista que conduce al Carlit esta bastante bien marcada (aunque no te olvides de la brújula ni del mapa nosotros nos perdimos a la vuelta  )
pero la aproximación, aunque es un paseo agradable, es relativamente largo.
Una vez te has aproximado la subida se hace casi de golpe y te pilla casi de sorpresa. Mi consejo es realizar parada técnica, comer algo ligero (chocolate, barras, frutos secos, recuperar agua) y tirar ´p´arriba´.
Por la temporada que quieres ir (yo fuí un poco antes) encontrarás poca nieve y casi seguro que tendrás que ir subiendo por las rocas de la izquierda. OJO!! recuerdo dos pasos un poco delicados. Un colega fué con su sobrino de 11 años y se llevo un cordino (más que nada por dar seguridad al chaval). Una vez en el collado, la subida a la cima es un corto paseo seguro pero por bloques un poco incómodos.
Arriba, si puedes disfrutar de la vista... PERFECTO!!!  Y mi consejo es que recuperes fuerzas comiendo un bocata o algo de pasta (en una fiambrera p.e.) lo que sea, pero come y bebe!! Si por el esfuerzo te cuesta meterte el bocata (se perfectamente esa sensación) no tengas prisa y come. si por el tiempo no puedes comer en la cima... baja y a la que puedas, para y come (y bebe).

Ala! A disfrutar!! Se trata de una montaña muy, muy recomendable y preciosa por la aproximación...

Thursday 20 july 2006 - 15:59
EL tema del jalar... es molt variable. et dic la meva idea personal, que segur que es rebatida per molta gent, pero ens funciona.

consell... parar mes vegades i menjar sempre que paris. porta entrepans petitets, i a cada parada jalat un. menja dos, tres, quatre  entrepanets , fruita tota la que vulgis(recorda que pesa molt) aigua, isostar o coses d´ aquestes, moltissima.

els entrepans son com la benzina, tenen pa (hidrats de carboni) i ajuden molt a recuperarte, encara que son de lenta assimilacio. per aixo es important menjar entrepans petits i sovint, i no esperar a l´ hora de dinar per menjar-te un entrepa gros... no hi ha pitjor idea que despres de caminar sis o set hores, parar i treure l´ entrepa gegant de pa semi-sec, fet des de primera hora del mati.... glups.

el concepte es que gastes molta energia, i com la set, no has d´ esperar a tenir-ne per beure. no has d´ esperar a tenir gana per menjar. en una activitat fisica d´ aquesta mena has d´ anar menjant continuament sense fartar-te...

per exemple nosaltres portem panets de pita, i els omplim amb formatge filadelfia, salmo, ou dur, tonyina,tomaquet,mortadel.la, pernil dolç, botifarra blanca... evita els embotits "besties" tipus, xoriç, formatge curat.. etc. busca coses apetitoses.  el tema barretes, el vem probar, i no ens va funcionar gens be, encara que em consta que ben fet...

ara, que els gurus trinxin la meva teoria, pero de veritat, a mi em funciona.

Thursday 20 july 2006 - 16:48
Para gustos... colores!!! Pero estoy de acuerdo en que HAY QUE COMER!!!!

Un saludo

Thursday 20 july 2006 - 17:26
El tiempo me baso en lo que pone en muchas referencias e incluso en los carteles del propio camino. Yo cuando estuve por allí era pleno invierno, y todo cambia mucho a verano.

Y sobre comer, no me refiero a no comer anda en absoluto, sino que se va picando toda la subida como dice Ricard, como siempre, paradita y comer "algo", ya sean frutos secos, pequeños bocadillos de pan de molde, fruta, chocolate, etc, que te aporte energía para seguir subiendo.
Lo que digo es que se puede esperar a acabar para hacer una comida más "seria" como un bocadillo grande o un tupperware de pasta :)

Y si se duerme en Bulloses (hay camping, refugio, albergue y hotel!!) y se sale cuando el sol, a la hora de comer estas de vuelta en las Bullosas fácilmente.

Yo lo que hago es comer barritas de muezli y fruta exclusivamente. Nada de embutido ni pan porque gasto mucha agua. Lo que me de el máximo de fuerza y me quite el máximo de hambre.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies