La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >pleta del prat-ventolau-montroig

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 30 august 2006 - 09:22:05

pleta del prat-ventolau-montroig

Hola,

tinc pensat pel cap de setmana fer la seguent ruta:

1 dia pleta de prat - ventolau - ref. montroig

2 dia montroig - pleta palomera - pleta de prat

Anire amb gent que no li fot molta canya, com veieu els temps?

Merci!

expandir todo contraer todo 5 Respuestas Última respuesta Thursday 31 august 2006 - 09:04

Wednesday 30 august 2006 - 10:19
Eiiii! Solitud garantida pujant el Ventolau i grans vistes des d´aquest cim i del Montroig!

Un parell de coses, la pujada desde la Pleta del Prat fins al cim no està gaire (quasi gens) marcada. Tot i així és fàcil de seguir la ruta. Surts per darrera el refugi puges amunt direcció a la dreta i entres a la vall tancada on baixa el torrent (per sobre una paret baixa de pedres), també es pot sortir directament pel torrent però acostuma a estar brut de vegetació (millor pantaló llarg). Pots veure alguna fita però són molt puntuals. Em sembla recordar que més amunt se supera un graó del torrent per l´esquerra. Durant aquest tros veuràs un coll d´herba al capdamunt que és el que heu d´arribar (una mica a l´esquerra). Quan hi arribeu ja està més clar i més net de vegetació, veureu dos colls amb el Pic dels Tres Estanys al mig (des d´aquí fa goig). Heu d´anar en direcció al coll de la dreta (també sense gaires fites ni senyals de camí) i pujar tota la pala d´herba (interminable) fins al cim. Del mateix coll al Pic dels Tres Estanys és molt fàcil i si algú li fa gràcia hi ha molt bona vista dels...TRES ESTANYS

Jo crec que amb 3 hores i mitja-4 màxim pujareu. La baixada cap al refugi del Montroig encara no l´he fet, però tinc una ressenya que marca 2 hores de pujada, o sigui que de baixada no es farà gaire llarg.

Del refugi al cim del Montroig 2 hores, i de baixada tampoc no es farà massa llarg (del cim a Quanca com a molt 3 hores i mitja caminant, descansos a part). El que normalment es fa pesat es si acabes una ruta i has de fer Km de carretera, si podeu us ho estalvieu deixant un cotxe el primer dia a Quanca, o que pugin els més forts dins a la Pleta del Prat i els altres s´esperin.

Sort!

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 30 august 2006 - 12:21
Gracies Oi!
Espero no perdrem a la pujada del Ventolau! i segur que em tocara a mi pujar la carretera fins al refugi desde de Quanca per anar a buscar el cotxe... per que sera que ja m´ho veig venir???

Wednesday 30 august 2006 - 20:19
Hola!!

A veure, el que et diu Oi s´ajusta bastant al què et trobaràs. LA pujada desde la pleta fins al collet herbós des d´on divises el coll dels 3 estanys i el del ventolau, no és difícil però com que no és molt transitada té la primera part força coberta d´ortigues.
De totes maneres el camí no té pèrdua  ja que és força enclotat i per tant es fa obvi on has d´anar a petar (ara si ho fas més recte o menys ja és una mica cosa teva..). 
La baixada des del ventolau es descomposta i cal saber trobar el camí. Tu tens la sensació que has de baixar pel dret, però és més senzill si fas un petit rodeig.
Recordo que hi havia alguna grimpadeta en algun tros del camí, bé de fet un flanqueig, però que era evitable rodejant per l´altra banda (no puc ser més concret ho sento...). Quan hi vaig ser, al juliol hi havia congestes (suposo que ara no en deuen quedar...) que valia passar amb compte sino la remullada en el llac estava assegurada.
Un cop veieu el refugi davant dels vostres morros us trobareu la sortida d´aigües 3 metres més a baix vostre i un parell de metres més enllà, així que haureu de ser una mica àgils....o mullarvos fins al cul...jejejeje

La baixada des del refugi no té problema, només vigileu de seguir bé el camí sino és possible que acabeu al mig del fangar que hi ha a la pleta del...efectivament del fangar.

(segueix)

Wednesday 30 august 2006 - 20:26
Jo de totes maneres et recomanaria una cosa: fes la ruta al revés.

De Quanca al refugi tens 3-4 hores, de les quals 30-45 minuts son pista. Tot just sortir del refu tens un pasillo una mica xungo per que has de ser força flexible. D´allà al cim son uns 2.30-3 horetes i un cop allà dalt tot és baixada i per tant us serà més obvi.
Una altra opció per baixar és que en comptes de baixar directament a la pleta del prat feu la carena fins la coma del forn, no us portarà més de 45 minutillos arribar al cim de la coma i després la baixada es tot per pales herbades fins l´estany del diable i d´allà camí molt fresat. Així veu aquella zona que és molt guapa i la dels tres estanys.
A més pensa que després així no heu de pujar a buscar el cotxe sino que haureu de baixar. Per cert un secret, hi ha un camí que baixa molt més recte que la pista, pregunta al refugi per ell, però tingues en compte que només hauràs de fer 2 dels tres trams que hi ha ja que sino apareixeries al camping de les bordes de graus, 1km més avall.

No sé si he sigut prou clar, pero per qualsevol cosa deixa´m un post i intentaré respondre´t.

Thursday 31 august 2006 - 09:04
Merci Igna!
Doncs crec que m´estas convencent per fer la ruta al inreves ja que sembla mes facil per no perdre´s i aixi el primer dia estic amb temps i energies pel cim i a l´endema tornar tranquilament! apart que aixi m´evito la pujadota final per anar a buscar el cotxe...

per ara no s´apunten gaire gent, mes aviat ningu, jo hi anire de totes maneres, si algu es vol apuntar: enric.cardona@gmail.com

he vist una foto del refugi de montroig i pinta com el de baiau, cal marfega o ja hi ha malatassos tambe?

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies