Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Aquest matí hem fet el Canigó. L´hem fet per un itinerari "diferent". Per la canal que des de la zona de Cortalets porta a la bretxa Durier i després enllaçant per darrera amb la canal de l´arxiconeguda xemeneia. La pista de Villerach està tancada no sabem perquè, hem pujat per la del Coll de Milleres (Fillols). Es pot arribar més o menys fins a 1950-2000m amb un turisme. Ens hem calçat les raquetes a 2100 on la neu ja era contínua. Als 2480m ens hem calçat els grampons per fer les dues senzilles canals (neu força bona, algun petit tros encrostada) i hem acabat grimpant per roca al final de la xemeneia. Ah sí, hi ha hagut 10 minuts de parada obligada entrant al circ de Barbet per veure una memorable sortida de sol pel mar, a punt de fer una canal, quin contrast, això al Pirineu no hi estem acostumats. La canal és molt fàcil, no passa de 45º però és en un entorn fantàstic i alpí. La paret del Barbet és imponent (i pensar que hi ha gent que s´hi fot...eh Trabalon...), i la xemeneia doncs molt maca amb neu, al cim vista llunyana i dia collonut. Val la pena. Això sí, matineu molt, a un quart de nou ja érem dalt, baixant, a les solanes la neu no valia res, fins i tot he provocat una petita allau fent un culing... Sort de les raquetes baixant.
Esta senzilla canal està ubicada en el último circo alpino antes de que los pirineos se mueran en el mediterràneo. La nieve buena (algun pequeño trozo costra). Des de la cima se ve el mar, ah, como se ha comentado oras veces, el Canigó és la montaña más alta del Pirineo en relación a la altura de lo que le rodea, los pueblos de sus faldas estan a tan solo 200-300m por encima del nivel del mar.
1 Aproximant al circ amb raquetes 2 Muralla del Barbet i accés a la canal
8 Respuestas
Última respuesta Sunday 13 may 2007 - 23:26
Hola Oi
Una pregunta. La pista per la que vàreu pujar no es l´habitual per pujar a Cortalets, oi? Jo quan vaig estar per alli al anar al Barbet vaig pujar per la pista que s´agafa desde la carretera que surt a mà esquerra de Prada en direcció a la Cerdanya. Aquesta es la de Villerach? I la de Coll de Milleres des de quin poble surt?
Tinc pensatr anar-hi potser en una setmana o quize dies i t´agrairia molt si em pots dir com es pot ara accedir a Cortalets
Merci Oi!
En teoria les pistes d´accés al massís estan tancades fins al 30 d´Abril, que es quan les obren, però no se per quins set sous la que representa que és en millor estat encara hi ha la barrera amb un candau!
A veure, les dues pistes sureten de Prada. T´explico, en la direcció que tu expliques (anant en direcció Puigcerdà) 300m abans de Prada hi ha un punt rodó on trobes el trencall de "Els Masos-Villerach", fas una carretereta arribes al poble i al final ja et trobes a la pista, al cap de 2 o 3 Km, trobes el parking i en teoria, la barrera oberta, però jo hi he anat dos dies des de la data d´obertura i encara és tancada. En teoria (no he tingut mai la sort de trobar-la oberta) és en força bon estat i ampleta per ser una pista.
L´altra pista, és seguir direcció Puigcerdà, trobes un altre punt rodó on ja es pot entrar a Prada, tu recte cap a Andorra, el segünt punt rodó si no recordo malament, ja està indicat com a "Codalet-Taurinyà-San Miquel de Cuixà", doncs cap aquí, passes l´abadia, els dos pobles anomenats, i un xic abans de Fillols, al coll de milleres, a l´esquerra hi ha el trencall indicat (massif du canigou), el mateix, fas un o dos Km i trobes el parking i la barrera oberta. Aquesta pista és la que fan anar els taxis 4x4 al Juliol i l´Agost (tancada en aquests dies de 8h-18h em sembla), està bastant fotuda en alguns llocs, però amb paciència pujaràs amb turisme, però resa de no trobar-te ningú, que hi ha llocs molt estrets![]()
Apa, bona nit!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.