Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Aquest dissabte vam fer una bonica combinació de vies en aquesta coneguda agulla montserratina que surt ressenyada a la web de l´onaclimb:
http://www.onaclimb.com/montsecroq/index.htm#
La via comença just abans d´enfilar cap el coll de les portelles. Un parabolt ben nou ens dóna la indicació que el primer llarg és allà. Aquest llarg correspon a la via Eclipse.
A la ressenya posa 6a/ V+,A1 però nosaltres ho vam provar en lliure i ens va semblar 6a+ ben bo... si algu l´ha fet que en pensa? Els passos més durs són als primers metres. Abans d´entrar a la R vam "acerar" però hi ha un bon canto per qui s´animi a provar un pas de bloc de 6b mínim. El llarg està equipat amb parabolts i entre cadascun d´ells hi ha tres o quatre burils/spits dels antics per donar-li el toque rustic.
El segon llarg comença amb un pas de bloc que ens va sortir en lliure, podria ser 6a+/6b? I després per terreny ja més fàcil fa un flanqueig fins a una bauma penjada d´aquelles que hi faries un vivac de somni.
La tercera tirada es molt guapa, comença amb un flanqueig cap a la dreta amb bons cantets, i desprès abans d´arribar a la R tens el pas més "dur", un 6a de petites preses, ja per terreny fàcil arribes a dalt del balcó característic d´aquesta agulla.
Ultim llarg vertical però de bolos guapos i ja fins dalt. Curt però disfruton.
Material: 14 cintes expres+ estrep (opcional) per fer els passos abans de la R1.
Interessant via per combinar amb alguna altra de la regió.
Horari que vam tardar sense preses: 2:30. ![]()
PD: no es recomanable per aquells que vulguin escalar passant desapercebuts! ![]()
A disfrutar del conglomerat!
4 Respuestas
Última respuesta Tuesday 22 may 2007 - 00:13
Nosaltres també la vam na a fer aquesta setmana i el 6a de la primera tirada no el vam ni ensumar. Bueno si que es veien els cantus però 6a+ o 6b ho deu ser...i els passets d´Ae també deuen sortir al voltant de 6b pq hi ha molt cantu, a bloc per superar el bombillu. Es pot fer amb un llarg fins a la R de la dreta de la bauma tranquilament. Els altres dos llargs que queden son divertits, però molt més fàcils.
Per cert els burils de la primera tirada no crec que durin gaires anys més, ja n´hi ha algun de petat crec recordar. Quedarà un llarg macu per fer en lliure, que ja està bé. Si no esteu gaire forts També es pot entrar per la via Ravic em sembla que és i flanquejar per la bauma i sortir pels dos llargs últims d´aquesta combinació de vies. Serà prou divertit i molt més fàcil.
Apa, ke vagi bé!
Abans potser no es feia gaire, ara amb parabolts lluents...les coses lluentes atrauen als corbs.. i a altres "pajarus" com jo..
Sóc el Masfi, si no em coneixes per aquest nom és que no em coneixes. ![]()
Apali dons, ens veiem a les parets!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.