Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola,
Aquest agost tinc previst fer unes vacances a la zona de boi per coneixer aquesta part del parc natural i m´agradaria fer un parell d´ascencions de les quals en tinc uns dubtes que m´agradaria que m´aclarissiu.
1- Des del pantà de Cavallers vull fer l´ascenció del Besiberri Sud+Comaloforno accedint pel barranc del Riumalo. Existeix la possibilitat de tornar al pantà pel pas de l´osso des de Comaloforno?
2- Una altra ascensió que trovo molt maca és la Punta Alta+Comalesvienes des del refugi VentosaCalvell. Puc tornar a Cavallers pel barranc de Comalesvienes?
Bé, espero que em resolgueu aquests dubtes i si teniu alguna suggerència pel que fa a les rutes mencionades o creieu que n´hi ha alguna que és imprescindible de fer a la zona (sempre que no requereixi escalar) l´acceptaré de bon grat. Moltes gràcies.
4 Respuestas
Última respuesta Wednesday 25 july 2007 - 08:47
Si que es pot fer el besiberri Sud i Comaloformo pel barranc de Riu Malo i baixar pel pas de l´Os, la pujada es força feixuga al final ( amb molta pedra solta) i es molt llarga , i la baixada es amb pendent molt forta però es factible. Aquesta ruta (riu Malo) es millor per anar al Besiberri Nord, jo personalment et recomanaría pujar al Sud pels Estanys de Gemena des de darrera del balneari, i aixì veus un altra zona de Boí molt maca.
Pel que fa a la Punta Alta, la teva proposta es de fet la via normal de pujada, anar al refugi i rodejar per darrera la Punta Alta, la baixada pel barranc de Comalesbeines està molt marcada, però estaras ben be una hora saltant entre grans pedres i es mes aviat monotona i pesada, tot i que es molt mes directa que pel refugi, però te l´avantatge de fer una circular.
Pel que preguntas d´altres cims per la zona tens el Montarto, o des de Boi-Taull i Durro el Corrunco o la pica Cerví, des d´Erill la Vall, l´Aüt, tu mateix
Moltes gràcies companys.![]()
Si puc ja faré una petita crònica de l´excursió.![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.