La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Cardà-Pokorsky a la Prenyada (V+/A0e o 6a+)

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Monday 13 august 2007 - 09:58:25

Cardà-Pokorsky a la Prenyada (V+/A0e o 6a+)

Dissabte vam anar a fer aquesta via bastant poc freqüentada. L´equipament és sobretot a base de claus i ponts de roca, encara que de tant en tant, i sobretot en els trams més difícils, trobem algun espit rovellat. Les reunions es monten sobre tres espits, exceptuant la última, que es fa aprofitant dues alzines. Cal treure´s el barret davant el senyor Cerdà i el senyor Pokorsky. Pujar amb botes aquesta via i assegurant-la amb claus, és una cosa que multiplica força la dificultat de la via. Ja se sap que eren altres temps, però realment el compromís que assumien en aquella època era certament molt més gran que avui en dia.

Per arribar-hi cal pujar a Sant Benet i seguir el camí que du cap a l´Elefant i la Mòmia. Quan el camí es comença a enfilar cap a l´Elefant, hem de prendre la canal ampla que hi ha a l´esquerra del camí (evident). El peu de via es localitza de seguida perquè la fisura que segueix la via és molt clara.

L1 (III+/IV; 30 m): Llarg desequipat fàcil d´assegurar per mitjà de les quatre alzines que trobem. Reunió un xic més amunt de l´última alzina sobre tres espits.

L2 (V; 20m): El primer clau està a uns 5 metres per sobre de la reunió. Tanmateix, a la fisura hi entren friends petits o tascons. Trobarem un clau més i un espit abans de la reunió, que es fa sobre tres espits (buril opcional).

L3 (V+; 30 m): LLarg força ben assegurat amb claus, ponts de roca i espits a la part de sobre, que és la més fineta. reunió a l´esquerra sobre tres espits. És recomanable empalmar els llargs 2 i 3.

L4 (V/A0 o 6a+; 35 m): Flanqueig i passos d´A0 sobre espits, claus i burils per superar un petit desplom. Un cop superat l´artificial i després d´un pas atlètic de V, es puja per un diedre de IV sense equipar (possibles emplaçaments d´assegurances a la fisura) fins a un replà on hi ha dues alzines, on es monta la reunió.

L5 (V; 10 m): Sortint de la reunió cal superar una panxa una mica desplomada però amb molt bones preses per acabar de pujar caminant fins al cim, on hi ha un espit per fer reunió. Sinó, es pot baixar una mica amb tendència cap a l´esquerra (cara nord) on trobem una instal·lació de ràpel (dos parabolts amb anella) per fer la reunió.

El descens es fa amb un ràpel volat de 25 metres des de l´anella.

  

expandir todo contraer todo 1 Respuestas Última respuesta Thursday 16 august 2007 - 11:54

 
Thursday 16 august 2007 - 11:54
Jo volia afegir un parell de comentaris...
La Via es diu Cerdà-Pokorsky. En què pensaves Ctesifone?
La instal·lació de ràpel es troba baixant cap a la dreta (cap a la cara nord).
Si algú hi va que vigili amb la baixada, que no és gens complicada, però n´hi ha que s´equivoquen de camí i els han de venir a buscar amb helicòpter...

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies