Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Bonica via en general, encara que amb algun tram desagradable. L´ambient maquíssim, la roca variable, entre excel·lent i desastrosa. Ha estat reequipada recentment, però no espereu una ristra de parabolts!
Ll1: A1 (o 6a+)/ V Petit diedre un pél desplomat, després flanquejant cap a uns matolls que hem de travessar. La dificultad és passar sense que es vagi tot avall.
Ll2: IV+/V Preciós diedre, de roca perfecte, alternant passos de diedre amb bavaresa i algun de placa. Crec que hi ha una xapa en tot el llarg. Portar peces grosses per assegurar-lo al gust (Camalot 3 o > o hexcèntrics millor) Acaba sortint a l´esquerra a una repisa.
Ll3 i Ll4: III/IV/V (Els vam empalmar, uns 50m) No sé si ens vam despistar de la via, però vam acabar passant per una canal plena de savines mortes i de roca bastant podrida, amb passos de V aillats o agafant-se de les branques que fan por.
Ll5: III/V El V es pot fer en A0, encara que sembla alguna cosa més, només és un pas en un resalt.
Ll6: A0/V (0 6a) No em va sortir en lliure, la veritat és que no sé com es deu fer. En A0 va passar el segon, perquè no hi ha prou peces per acerar, jo vaig fer un pas d´estreps i vaig posar un alien vermell, perquè hi ha un tac de fusta d´aquells que fan soroll (nyic-nyic-nyic)
Ll7: V/IV+ Primer uns passos entre uns blocs, mig en fisura, mig passa com puguis, i després una ximeneia perfecta o bé un encastament frontal, tu tries, però sense cap assegurança en 20 m ni vaig veure què redimonis es podria posar. Jo el vaig fer en ramonage, el company n encastament.
Ll8: V/IV+/III+/I Preciós l´inici del llag, passant per sobre de la ximeneia a caçar un bolt a la paret, després passets fins xapant burins vells fins a un espit, on es va dulcificant la cosa.
Ll9: Canvi de reunió: Arribant a sobre la bola, la via sembla que va a buscar la ferrada i pujar per una canal, nosaltres vam fer el llarg per l´esquerra, buscant l´aresta, on la roca no és tan trencada, surten uns sis o set m de IV+ , un alien groc ens pot assegurar el trosset.
Ll0: IV+/III Tal i com la vam fer nosaltres es pot empalmar amb l´anterior, hi ha dos espits sense xapa, portar recuperables (amb un ja passes bé).
El descens millor per la ferrada Teresina, nosaltres vam fer els ràppels i són inacabables.
Malgrat els dos trossos més marranots, és una via molt divertida i exigent alhora, no val badar, amb una mica més de continuïtat i menys terra pel mig seria de les millors vies de Montserrat.
2 Respuestas
Última respuesta Wednesday 26 september 2007 - 18:26
Ep!!!
sembla una bona opció!que tal el descens i l´aproximació? quin corquis vas agafar?
Gracies!
Vam agafar el croquis del ressenya.net, el del llibre de l´Hita i una consulta al A.G.Picazo, que va participar en la restauració (molt limitada com veuràs). L´unica pèrdua possible és al 3r+4t llarg, perquè no hi ha més que una xapa al principi i després del collet, en que com explicava, la via dóna la volta i nosaltres vam seguir buscant l´aresta (molt més maco!)
L´aproximació són uns 45´ (una hora per nosaltres!) de pujada intensa, seguint un corriolet selvàtic, marcat l´inici amb una fita desmuntable (cada cop que passo la torno a muntar) i seguint per intuició i unes poques fites més, tot cap a munt. El camí comença just quan passes pel GR a l´alçada dels contenidors d´escombraries. També es pot pujar per un torrent que hi ha una mica més en davant, però no l´he fet.
El descens que vam fer nosaltres no te´l recomano, massa llarg i laboriòs, millor baixar per la ferrada, o si aneu bé de temps i de ganes, pujar fins a St. Geroni per la ferrada. En alguna ressenya diu que es pot rapel·lar la via, però no ho veig gaire clar, almenys des de dalt de tot.
Realment el regust que deixa és molt bo, te la recomano. Per forçar el lliure marca 6a+ a l´entrada i 6a a dalt, jo anava amb un dit lessionat i només vaig provar a posar-me i fora (has de tibar fort de la mà esquerra i era la que em feia mal) però em va semblar més difícil el de dalt. Com que no em va sortir no dic res més. Ja m´explicaràs!
Lluís Nadal
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.