Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
hola, salut i monte per tots; voldria fer servir el forum per queixar-me de lo mal q esta el tema dels gossos al "monte", no hi ha refu q t´els deixi dur, ni resenyes q els tingui en conte. Dir q un gos lluny de ser una bestia dolenta pot ser una maravella, s´esforça i apren com nosaltres, (fins i tot aprenen a grimpar) i no es broma, donen companyia i abric en moments difícils, també donen problemes, quan no poden, es fan mal, el seu menjar pesa, etc.
El q vull demanar es major consideració per part dels guardes de refus, i dels parcs, pq costa poc fer marxar a la gent amb l´excusa del gos quan es te "l´hotel" ple, i dir q en aquest parc son prohibits, quan aixó no es cert.
Be perdo per la presentació tant critica, però es q aquest any passat ha estat dur amb aquest tema. Vinga a disfrutar.
22 Respuestas
Última respuesta Sunday 17 february 2008 - 22:44
Jo ja no discuteixo.
Als refugis ja se que no poden entrar els gossos, pero a mi, ningu em diu, ni que lligui els gossos a la muntanya, ni que no poden entrar a un parc natural, ni hosties.
La ciutat es de les persones i els gossos aniran lligats, es un tema que respecto i que te la seva llogica. Ara be, la muntanya es pels animals, i a qui no li agradin, que no hi vagi.
Un parell de cops he estat a punt d´arribar a les mans per aquest tema, i no tinc cap problema per arribar a les mans per defensar els drets dels meus gossos a la muntanya.
Ningu recorda que a la muntanya, els convidats som NOSALTRES, no ells.
teniu tota la raó, la ciutat de les persones i a la muntanya nosaltres som els convidats... no hi ha res millor per mi que pasar tot un dia a la montanya i veure com disfruten els meus gossos, que entre setmana ja estan prou sotmesos a les normes civiques de la ciutat. el diumenge varem anar a fer ruta al montseny i un senyor pages ens va dir que "esta prohibit" senyalant els gossos... no puc portar els meus gossos per la muntanya????, quan em trovo que ve gent o bicis o motos ja vigilo d´agafar-los perque no molestin, pero que ens donguin una mica de llibertat per disfrutar del nostres companys incondicionals!!!
apa queda dit!!! salut, montanya i gossets feliços!!!!![]()
![]()
Doncs a mi quan em diuen aixo, canto el meu DNI i els hi dic que em denunciin si volen, pero no els penso lligar.
De fet, a la montanya no portem ni les corretges.
Torneu a perdonar amb el tema, ja que visc al montseny i heu fet un parell de comentaris, primer a Sant Segimon i viu una dona
per cert amb força mala folla, q fa de massovera pel terratinent propietari del monestir, q es l´amo de mig montseny, aquesta senyora tant de bo deixes els gossos, q els te en condicions deplorables, sobretot un petit
q te a la part del darrera, just al costat de la cova. El bestiar q corra per aquesta part del Matagalls son les vaques de Santandreu, q per questions de mides no els fan gaire por els gossos, ara be tb puja un ramat de cabres amb les q si q hauriem de anar al tanto de no espantar.
Ja q per normativa dins el parc an d´anar lligats penso q la postura de l´Africatwin es bona sempre q no ens trobem amb un agent rural, o el q es pitjor la tribu de l´hotel sant Bernat, (5 gossos q a les ordres d´un sant bernat bragat en mil guerres, son capaços de cruspirsa qualsevol altre gos),o en altres llocs q perseguin algun hervivor, se t´estimbi per algun penyasegat, es un risc q em d´asumir, per tal de donar-els llibertat i felicitat.
Crec q tambe depen força de quin caracter tingui el gos, jo en tinc un q cap problem i un altre q es mig boig.
Vinga salut i monte ![]()
No si el problema no és que tu acampis. Tu pares la tenda al capvespre i la lleves de bona hora al matí, i no en deixes rastre de la teva acampada, reculls la brossa fins a l´última engruna i també els papers que has empastifat quan vas a fer les necessitats fisiològiques. El problema no és que tu acampis, el problema és que la muntanya s´omple de deixalles i altres objectes aliens.
Alguna cosa semblant a això vaig llegir en un pòster del parc d´Aigües Tortes.
Per mi ja poden posar normes, que els meus gossos, a ciutat aniran lligats curts, pero a la muntanya, aniran sueltos, peti qui peti.
Jo tambe he llegit aixo al refugi de l´estanyet de besiberri i hi havia respostes molt bones escrites a ma.
"la muntanya es pels animals": si, pero para los animales propios de la montaña. Un perro no lo es. Exagerando, sería como soltar un camaleón en el Pirineo. No es su sitio.
"la ciutat es de les persones i a la muntanya nosaltres som els convidats": y los perros también son invitados, ya que no son animales autóctonos de esa montaña.
"defensar els drets dels meus gossos a la muntanya": los mismos derechos que tú y que yo: acceder a la montaña pero con ciertas limitaciones derivadas de los perjuicios que podamos/puedan causar.
Señores, los perros son animales domésticos, en su mayoría razas creadas por el hombre para diferentes objetivos (compañía, caza, seguridad, ...). No son animales salvajes ni la montaña es su hábitat natural.
Por eso su acceso a la montaña debe estar regulado (que no prohibido). Entiendo que los que tenéis perro queráis disfrutar con él en el monte, pero debéis aceptar que haya limitaciones.
Por cierto, me encantan los perros. Ahora no tengo, pero he tenido seis.
![]()
Collonut!! ![]()
Tu ves amb els teus gossos, jo em ficaré a Aigüestortes amb la meva bici a baixar trialeres derrapant, un altre es ficarà amb la moto, el 4x4, la costellada, ...
![]()
Podem discutir si una norma és lògica o no, i si no ens agrada intentar canviar-la, però si tots ens les passem pel forro ... malament
![]()
Muy bien, yo acepto que tengo que velar porque no maten ganado y similares.
Ahora, que nadie venga a decirme que lo ate, porque no lo pienso atar, sea un dominguero o sea un tio vestido de verde.
Si en la montaña no puedo dejar sueltos a dos Siberian Husky, ¿donde lo voy a poder hacer?
Y como digo siempre, si a un dominguero le dan miedo mis perros, pues que no venga, pues yo no voy a una playa en agosto con mis perros a tocar los cojones y a imponer mis normas.
Com comprendras, no deixare d´anar a Aiguestortes perque volen un altre tipus de turisme.
El dia que tanquin pistes d´esqui, podran venir a ensenyar-me civisme.
Pues yo como autentico dominguero que soy,,,, y algun dia nos cruzaramos por el camino,,,,,el acojone no me lo llevaria con los perros,,,,,sino con el prepotente cuidador que los acompaña.........
Salut
Partirle no le parto la cara a nadie que me diga las cosas con educacion, quien lo ha hecho, ha conseguido que lleve a mis perros, sueltos, pero a medio metro de mi hasta que nos hemos cruzado, y les he dejado alejarse de nuevo.
Ahora, el que me venga con exigencias y chuleria, solo encontrara por mi parte, mas chuleria. Y el que se atreva a pegarles una patada a los perros, lo digo claramente, me lio a bastonazos!
Pues yo creo que las normas en los parques nacionales contra los perros son excesivas. En la ciudad siempre tienen que ir atados, en las playas están prohibidos, en la montaña siempre atados o incluso prohibidos. Yo creo que se pasan un poco. Yo tengo perro y siempre he respetado las normas, pero me parece absurdo que no dejen entrar perros en determinados parques porque puedan molestar a la fauna, y mientras tanto monten un pedazo telesilla con su pista de ski arrasando medio monte. El caso que a mi me deja más alucinado es el parque nacional de los pirineos francés. Los perros están totalmente prohibidos, sueltos o atados. Sin embargo, puedes subir en telesilla hasta el lago de gaube o en coche hasta el puerto de gavarnie o el circo de troumouse, que pasa? molesta más a la fauna un perro atado que 500 coches diarios con su contaminación?
Las normativas con los perros son excesivamente restrictivas porque no dan dinero, como el ski y los turistas si que dan hacen la vista gorda.
Pues por eso te digo, que yo seguire llevando a mis perros a la montaña, y a quien no le gusten, que se vaya a la playa, que no ire yo a molestarles.
Tambien es cierto, que mucha norma, pero en Aiguestortes no me he encontrado nunca a un forestal. De todos modos, tengo entendido que solo han de ir atados no?
A mi, ahora que me digan, como llevo atados a los perros, mientras subo por una cresta empinada, es que MANDA COJONES.
Por eso digo que yo ya no discuto, el que me viene de buenas, pues pongo a los perros a mi lado y me espero que se aleje, el que me viene de malas, me cago en lo que me tenga que cagar y punto.
hoooolaquetal
Ja veig que aquest tema aixeca ampolles...
Madveras: potser si que el senyor volia dir que el portesim lligat...no li varem entendre prou...perque estaba lluny de nosaltres...
RD: el senyor mel vaig trobar a la masia de can oliveres...res, li varem aixecar la ma, dir que els gossos no feien res i continuar caminant...
Chemi: Los perros no son animales de montaña... no, pero provienen todos del lobo, que creo que si lo es, y el instinto te aseguro que lo tienen, no todas son razas creadas por los hombres para tenerlos como modelo de peluqueria (muy respetable tambien), las personas tampoco somos autoctonas de la montaña y nos encanta disfrutarla a TODOS, ¿o es que si he nacido en la playa no puedo subir a los pirineos?. Claro que tu tambien tienes derecho a subir a la montaña..pero y si te dijera que tienes que ir atado? o llevar a tus crios atados?, entiendo perfectamente que te molestes si te enceuntras un propietario que no cuida de que su perro te moleste (como yo me molestaria si un btetero me fuera persiguiendo toda la bajada derrapandome al ladito) pero yo por lo menos, con la gente con perros que me he encontrado son cuidadosos de no molestarte.
Juanillobtt: no creo que lo de Africatwin sea prepotencia, simplemente que nos machacan tanto con este tema que al final te vuelves un radical, y mas si estas intentando hacer que te entiendan y la otra persona en vez de darte argumentos te insulta...no, ese no creo que sea el camino para pedirnos que atemos a los perritos...
Jamesjones: Totalmente de acuerdo contigo
Africatwin, tens raó... ja no val la pena barallar-se, que m´expliquin com porto dos boxer de 40 kilos lligats per la muntanya... els agafo si ve gent i punto... tenen dret de correr un dia a la setmana, i que em dius del que disfrutem nosaltres veient-los???
apa dew, petonets a tots
Hola molt d´acord amb el jamesjones, la questió es si hi ha bussines o no, i parlan d´aiguestortes, com ens poden questionar els gossos i d´altre banda fer excursions amb Land Rovers per tot el parc, i no nomes per gent impedida o gran, q seria entenible. Molt d´acord amb q el problema es la massificació, si, però el que ho a dit ja sur cagat de casa??, o millor a renunciat a anar-hi.
No se d´on treus aquesta dada de morts d´animalets perseguits per gossos, però ben segur q moren mes gossos atropellats per animals racional.
Jo no seria tan negatiu amb la merda q la gent es deixa, estic troban molts llocs massificats, més nets ara q fa vint anys. Es evident q es fa mal anant-hi, però com be s´ha dit trinxa, contamina, malbarata, espanta animals, etc, molt mes una sola estació d´esqui q tots els caminaires, escaladors, alpinistes, pujapins, i esgarrapapallers junts, ahhh!!!! i fins i tot contant els seus increiblement malvats llops domestics.
Vinga salut i monte per tots
el problema es el de siempre. demasiada gente.
africatwin, yo te creo, y por lo que dices tus perros estan educados, no molestan a las vacas, y si les llamas se ponen a tu ladito. esto realmente no molesta a nadie, y al que le moleste que se joda.
por otro lado, si te pillan los forestales, pues te jodes tu y te multan.
es lo que hay.
desgraciadamente las normas son para todos. yo tambien he acampado en aiguastortes, i si me pillan pues a pagar... no dejare de hacerlo si lo creo necesario.
Aparte del problema de los perros en la montaña yo veo otro problema que es por lo que Africatwin recibe alguna respuesta malsonante.
A diferencia de sus intervenciones en otras conversaciones en el tema de los perros sus palabras son bastante duras y a veces dadas a las malinterpretaciones, yo mismo alguna vez le he contestado a algo que no me ha parecido justo, y claro siempre hay gente que le sienta mal este tipo de dureza dialectica, estoy mas con Juanito que sus palabras parecen prepotentes.
Y por desgracia aunque los perros esten bien educados y el dueño sea responsable siempre esta la posibilidad (real por experiencia propia), de que por cualquier razon el perro al pasar a su lado se asuste y acabe pegandote el gran susto o la gran ostia (btt), y eso duele, y claro acabas diciendole de todo al perro y al dueño.
Despues de esta parrafada solo decir que no tengo perros pero me encantan y que me parece muy triste que no puedan disfrutar libremente de los espacios abiertos, pero claro para llegar a eso hay un duro trabajo de concienciacion de todas las partes.
salu2![]()
![]()
P.D.Africatwin, no busco polemicas solo es una opinion personal leyendo tus posts en todos los foros, y viendo que en el tema de los perros quizas se te va un poco el dedo.
Aquest cap de setmana hem estat a Rupit, y a la pensió es poden portar gossos, si avises quan fas la reserva clar, menos mal que encara ens queden llocs on anar!
apa salut i montanya![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.