Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola,
Després de fer algunes consultes al fòrum, hem decidit fer 4 ascensions per la zona de Vielha, variant una mica les serralades, pensant en surtides "curtes" de 3/4 hores d´ascenció i buscant també cims que dominin. Farem el Mauberme, el Pic de Ratera, el Montardo i el Tuc deth Port de Vielha.
Ens agradaria poder fer Mulleres o els Besiberris o.. però el grup no ens permet fer tirades tan llargues..
La pregunta que us faig és si per les característiques d´aquests cims i per la quantitat de neu caiguda aquesta primavera ¿ens farien falta grampons i piolet?
Per altre banda, si hagéssiu de fer un "descarte" ¿de quin cim prescindirieu?
Gràcies a tots.
Ah!, si algú té una alternativa me la pot comentar...gràcies, de nou!
4 Respuestas
Última respuesta Tuesday 5 august 2008 - 17:36
Dooooncs dificil elecció.....tot depen del que busquis.
A la pregunta de crampons i piolet et diré que ara en cap d´ells et calen i menys per les seves rutes ´normals´, no tenen ni l´alçada ni l´orientació adequada perque els quedi glaç.
Els he fet els quatre ho sigui que crec que puc opinar de primera ma.
Mauberme. Cim tranquil, fàcil i amb relativament poc desnivell son uns 950-970 crec recordar. Et parlo de sortir desde la cabana calhaus. Això si, molt recomanable per no dir imprescindible un tot terreny per pujar fins allà. Si no disposeu d´aquest vehicle et desaconsello el cim des d´aquesta vessant ja que us tocarà caminar per una inacabable pista. Mira´t el planol i veuràs de què parlo. El cim d´altra banda és força tranquil i bastant solitari, amb força bones vistes. Tens una altra opció que es atacar-lo desde Montgarri...però estem parlant d´una sortida força llarga, comparable amb escreix, al Mulleres, fins i tot m´atreviria a dir que més...aixo si...amb vistes increibles i encara més solitària......
segueixo en un post a banda sino se´m penja....
Anem pel Ratera.....El camí és froça concorregut, no end ebades estàs en terreny del PN, l´he fet pujant per colomers tot i que com que he estat altres cops també conec la pujada desde st maurici. Jo et recomanaria per Colomers sense pensar-m´ho. és un cim molt fàcil de fer sobretot sense neu, amb neu es converteix en una bonica pala que si esquies doncs pots gaudir força. Vistes magnífiques sobre el circ de colomers. Es una zona que m´agarda força...tot i que evitaria el mes d´agost però vaja...nos empre es possible. Seria un dels que no prescindiria.
Montardo....gueno...l´he fet en hivernal i estival...sempre amb gent....si el fas en el día no està malament el desnivell, però és força asequible. No comporta cap dificultad i bé...suposo que dels quatre és el més mediàtic.
Tuc del Port de Viella. Surts per la pista que voreja el erfu del boca sud....vigila perque al poc t´has de desviar a la dreta pujant falda amunt....i no és extremadament visible el senderó...jo em vaig passar una micona i vaig tornar enrere...per agafar el camí bo-....puja al costat d´un rierol...després planeja..fas el coll i a la dreta. Si hagués de prescindir d´algun seria molt probablement aquest. Això si...dubto que hi trobis algu....
No se...per més dubtes ja saps
![]()
Dissabte vaig fer els Besiberris del Mig i des d´alla no es veia gens de neu ni al Montarto ni al Maubermé ni al Tuc del Port de Vielha. El Ratera també es veia força net. Respecte al que et diu "una chica" si fas el Montarto el Tuc del Port de Vielha es mes prescindible, el Maubermé amb 4x4 es una pujada de dues hores des del creuament de la pista amb el GR (mes amunt de la cabana de Calhau) i si no una pallissa com et diu ella. Com una opció molt mes senzilla i suau no oblidis el Montcorbison, sobre mateix de Vielha, molt mes curt que els anteriors i unes precioses vistes al seu cim i ideal per una matinal curta
Caram.. molt agraït.. això del fòrum funciona!! Moltes, moltes gràcies.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.