La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Pas alternatiu Cresta Castellets Agudes (Montseny)

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Sunday 9 may 2010 - 13:16:42

Pas alternatiu Cresta Castellets Agudes (Montseny)

Hola, estic planejant fer una ruta pel Montseny que enllaçaria el cim de Matagalls amb el turó de l´home.
El tema es que cercant informació he llegit que de pas es passa per  la cresta de castellets cap a les Agudes. El tema es que es veu bastant perillosa. Hem podrieu recomanar algun pas segur???Hi han altres camins menys exposats? Es molt perillós?
Gracies!!!

expandir todo contraer todo 12 Respuestas Última respuesta Friday 14 may 2010 - 12:16

Sunday 9 may 2010 - 16:25
Hola Mario sobre la teva consulta et diré que a meitat de camí de la ruta dels Castellets surt un camí a má dreta(just abans de les dificultats)
marcat de colo groc(crec) que vos mena al coll de les Agudes just abans del cim. Una pujada dreta pero sense cap dificultat técnica.La veritat que si no coneiges l´ última part dels Castellets millor deixaro per unaltre oportunitat o bé fero amb algú que la conegui.Bona ruta.

Ocultar todas las respuestas      
Sunday 9 may 2010 - 18:06

Hola.

Otra opción a la que te comenta Balandrau, sería hacer la subida a les Agudes siguiendo el mismo GR que baja desde el Matagalls y que sube cruzando la tartera de las Agudes.
No tiene ningún paso expuesto, pero hay puntos donde hay que estar muy pendiente de los hitos ya que se introduce en la tartera y es fácil perderlos.

Nos vemos.

Tuesday 11 may 2010 - 00:26

Balandrau,aquest cami marcat de color groc, és segur?he estat mirant i crec que es un cami que no puja a les agudes, sino que un cop atravessat el cim per sota (rodejant-lo) pots pujar desde l´atre cara (com si vinguesis desde el turo de l´home). Es aixi?

(Post Editado: 11-5-10 00:29:51)

Tuesday 11 may 2010 - 00:28

Pratenc, el que pasa es que es molt dur retornar a agafar la cota pujant per la tartera no? Tinc pensa´t fer-ho per on dius, pero crec que l´esforç serà molt dur...

(Post Editado: 11-5-10 00:29:21)

Tuesday 11 may 2010 - 00:48
Mireu al seguent link
http://www.madteam.net/rutas/excursionismo/agudes-1700m-per-la-cresta-dels-castellets.madteam

Hi ha una foto amb una linia grogra i una linia lila. Suposo que la groga es la exposada, i la lila es la segura. Estic equivocat? Perdoneume per insistir tant pero es que hem preocupa tenir un problema allà adalt. Gracies de veritat.

Tuesday 11 may 2010 - 01:11
¿Com és que preguntes tants detalls de la dificultat d´aquest indret? La ruta lila és la menys exposada efectivament, però segueix sent exposada per a qui no ha fet mai grimpada. A la ruta groga no hi hauries d´anar fins que no tinguis experiència en grimpada o àdhuc millor escalada. La ruta lila menys exposada dels Castellets està plena de plaques de gent que hi ha perdut la vida des de sempre i a totes les èpoques de l´any per manca manifesta d´experiència. Per anar-hi amb tranquil·litat cal haver fet grimpada almenys en alguna ocasió o anar-hi amb algú que n´ha fet i ens pot controlar. Pensa que els humans i els animalots peluts que ens movem per aquí qui més qui menys ha fet grimpada si no és que ha fet escalada. Has fet mai grimpada? Hi vas potser tu guiant algú que encara és menys avesat que tu? Si a la primera contestes que NO, et recomanaria que ho deixis (ruta lila inclosa) per quan hagis practicat grimpada sota la seupervisió d´algú o que hi vagis per primera vegada sota la supervisió d´algú. Si a la primera contestes que NO i a la segona que SÍ et recomanaria que no hi duguis a ningú si tu dubtes. La muntanya és plena d´opcions per a tots els nivells, només cal encertar el nivell que ens correspon en cada moment de la nostra formació en muntanya.

Tuesday 11 may 2010 - 15:08

Molltes gràcies per tots els consells.

Finalment he decidit anar por on diu Pratenc, és a dir per la tartera, on suposo que no hi haura cap pas exposat per gent que mai no ha fet grimpada. Vaig amb gps i tinc la ruta per la tartera, així que no crec que em perdi com adverteix Pratenc

(Post Editado: 11-5-10 15:16:52)

Tuesday 11 may 2010 - 15:33
Sips, la resenya la vaig penjar jo. Les marqes grogues son les que pujen a tota cresta, y les liles, que son les que segueix la marxa del montseny, son les que eviten els pasos complicats

Friday 14 may 2010 - 00:18
Quan dius que eviten els pasos complicats, a que et refereixes ? Que no hi ha cap perill de caiguda? Hem recomanes anar per la lila? Vaig molt per la muntanya, pero mai he fet grimpada.

Friday 14 may 2010 - 00:21
La primera part de grimpada dels castellets els fassi o si... no es poden evitar, les marques liles teviten lultim castellet, que es on hi han mes dificutats, pero avans ja has tingut que pasar alguns pasos que si que son exposadets
Friday 14 may 2010 - 11:54
Ok , moltes gracies per tota la informació que meu donat. Realment aquesta pagina i aquest foro funciona molt i molt bé .
Per si us interesa aqui está la meva decisió: quan surti del matagalls en direcció a les agudes, ho faré pel GR 5.2, de tal manera que l´ultim tram per pujar a les agudes, será per la tartera. D´aquesta manera crec que evito tot pas perillós pero a canvi tindré una molt forta pujada per la tartera. Com dieu en les vostres respostes: a la muntanya cal trobar una ruta en funció del nivell de cadascú. Crec que la pujada per la tartera serà dura no creieu?

Friday 14 may 2010 - 12:16
Dons si que imagino que sera dura si, pero si no ho tnes clar pels castellets, millor per aqui, a mes pel que expliquessi que estas acostumat a caminar força per la muntanya. Crec que per la tartera es pels pocs llocs que em queda per pujar a les agudes jejejejeje, que ho disfrutis

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies