La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >PICA D´ESTATS

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Thursday 27 may 2010 - 15:39:33

PICA D´ESTATS

hola a todos,soy nuevo por este foro.quisiera subir a la cima de catalunya,cosa que no e hecho nunca.mi intencion es subir en junio.necesitaria de alguien experto que me pudiera dar un poco de informacion acerca de esta cima,si habra nieve,distancia,horas que se tarda en subir y bajar,"no soy profesional",y sobretodo si se puede hacer en una jornada ya que todo lo que leo en internet es en dos jornadas.muchas gracias de antemano.adew

expandir todo contraer todo 4 Respuestas Última respuesta Friday 28 may 2010 - 04:39

Thursday 27 may 2010 - 16:10
Hola Xavicule10,

El dissabte vaig veure la pica, desde lluny, pero encara amb molta neu. L´any passat vaig pujar a la pica per sant joan, amb neu des del primer llac, el de sotllo, que estava mig congelat encara.

Segurament en juny encara hi trobaras força neu, sobretot en alçada, supose que mes o menys  a l´altura de l´estany d´estats, el segon, o pot ser una mica mes amunt.

Fer la pica en una sola jornada, es perfectament factible, sobretot si no hi ha neu. Si hi ha neu, els tems epoden disparar. El primer cop que vaig pujar, ho vaig fer des de Vallferrera i em va costar 12 hores pujar i baixar, i fer tots els 3000s de la zona (crec que son 6 o 7). Sense fer els cims veins, solament fer la pica, compta com a minim 8 horetes i ves sumant temps en funcio de lo dolenta que estiga la neu i la preparacio fisica de cada un.
La ruta principal, es llarga, supose que per això has vist piades que parteixen la ruta en dos dies, pero es perfectament possible fer-la en un dia.