La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Dubtes sobre l´ascensió al Pedraforca

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 6 july 2011 - 22:52:55

Dubtes sobre l´ascensió al Pedraforca

Hola a tots,
Tinc pensat anar el proper dia16 o 23 a pujar el Pedraforca per la ruta de Saldes, desde el mirador de Gresolet . Es molt complicat per un grup de gent que acostuma a caminar per muntanya pero que no esta acostumada a grimpar??? Per on em recomeneu pujar?

expandir todo contraer todo 10 Respuestas Última respuesta Tuesday 12 july 2011 - 22:23

Thursday 7 july 2011 - 17:51
Si no esteu acostumats a grimpar,millor que aneu per l´enforcadura  al cim,dons es pujada forta pro rés més,dons per el Verdetr vos aureu de agafar tan de puijada com a la cresta abans del cim.Bona sortida

Ocultar todas las respuestas      
Sunday 10 july 2011 - 22:33
He vist el cami per l´enforcadura (la tartera)i crec que seria una pujada bastant pesada no?m´agradaria pujar per altre costat i baixar per l´enforcadura. Hi ha molt perill? em preocupa que si només anem per l´enfrocadura ensperdem lapart bonica d´aquesta muntanya.

Monday 11 july 2011 - 16:14
Hola Mario,

sense dubte, des de Gresolet el camí més bonic és pel Verdet..però si no esteu acostumats a grimpar....millor no fer-ho per ací...tot i que no és impossible eh! he vist tot tipus de gent, edats, etc...pujar per allà....

Per al meu gust, pujar per la tartera (banda Saldes) és un conyàs,...I si aneu per Gòssol? La pendent de la tartera no és tan forta com cap a Saldes. El camí serà més còmode. Els únics inconvenients és que és més llarg, feu algo més de desnivell (150m més) i el camí d´anada i tornada és el mateix...

Espere que el feu i vos ho passeu molt be!!

Monday 11 july 2011 - 18:46
hola Mario

potser pecaré d´agossarat però, a diferència dels altres colegues q han opinat, et diré q jo no penso pas q sigui gens complicat... ni jo estic a acostumat a grimpar, ni la gent que m´ha acompanyat en les 4 vegades q l´he pujat (i mai amb la mateixa gent) ho estaven.. és més, molts d´ells ni tant sols estaven acostumats a fer muntanya.. i van pujar sense cap problema

és més, jo et diria q la grimpada no té cap complicació, més allà d´anar sense presses... i en tot cas, el principal perill vindria per les pedres que es puguin desprendre de la gent q vagi al davant.. així doncs, molt de compte amb els grups q porteu davant.. el millor és deixar força distància

així doncs, jo penso q el principal "handicap" del Pedraforca, no és la grimpada en si, sinó el propi desnivell...en la pujada i sobretot en la baixada (per la tartera) per les més q possibles relliscades

en resum, si dius q és gent acostumada a fer muntanya, si no són massa grans (d´edat) i per tant estan /- àgils, no tinguis por a fer aquesta ascensió :)

Tuesday 12 july 2011 - 14:45

Te aconsejo que subas por donde quieras, la grimpada es sencilla hay que tener cuidado y nada más, la puede hacer cualquiera, además es la esencia del pedraforca. La tartera la disfrutaras bajando, a más velocidad más diversión! haha suerte y no tengais miedo.

Tuesday 12 july 2011 - 15:03
weno.. grimpada sencilla si tienes experiencia... sino yo ahí he visto gente clavada y aterrorizada que no se movia ni para alante ni para atras. Hay que ir con mucho ojo cuando se dan cosejos por internet porque no sabemos que experiencia puede tener

Tuesday 12 july 2011 - 17:54
Estoy con Madveras, es una trepada sencilla pero gente sin nada de experiencia se puede quedar bloqueada. sin ir mas lejos el año pasado lleve a un grupo de amigos que tiene nula experiencia en montaña, uno de ellos lo paso fatal, acabo llegando a la cima pero con unos nervios y una cara............ todavía me suenan los oídos, a día de hoy no hay quien le nombre el Pedraforca.

Y otra vez que fui vi a una chica llorando en medio de la canal........

Es fácil pero hay que tener cuidado si no se esta acostumbrado.

salu2

Tuesday 12 july 2011 - 20:23
Hola ,já som al de sempre.Que es dificil o no.El que está clar oskis,es que si set lia un "fregao" ja em diras com baixes el personal d´allí dalt.Jó ja he vist de tot.Há per cert,que vols dir am si no son  gaire grans.A quina edat consideres que el personal s´ha de jubilar a la muntanya?.Estic tocant els 60 i et puc dir que estic com una moto.Apa adeu.

Tuesday 12 july 2011 - 20:44

Moltisimes gracies pels consells que heu donat.

Finalment, després llegir i rellegir els vostres consells i de veure un video d´una colla que va pujar per on vull anar,finalment...pujarem!

Crec que per la experiencia que tenim la gent del meu grup, i pel seu estat de forma, serem capaços de fer la ruta (i disfrutar-la).

Ja us comentaré com ens ha anat (el proper 23)! I moltes gràcies per respondre als meus dubtes

P.D:aquesta es la ruta que farem (per coll de verdet): http://www.youtube.com/watch?v=kBy0LGvLdpo

(Post Editado: 12-7-11 20:58:30)

Tuesday 12 july 2011 - 22:23
Jo crec que has pres una bona decisió, tant la canal del verdet com la petita grimpada fins el final no tenen gaire dificultat. Potser la segona és una miqueta més dreta però jo crec que amb precaució i bon temps no heu de tenir problema.
Que us ho passeu molt be.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies