La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Maubèrme - algú coneix l´estat de la pista cap a l...

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 13 july 2011 - 22:21:48

Maubèrme - algú coneix l´estat de la pista cap a la Cabana des Calhaus?

Hola companys, tenim intenció de pujar el Maubèrme i tinc un parell de preguntes per als que us ho coneixeu bé.

Em podeu explicar com és la pista? Per la informació que he trobat, sembla que és xunga i només recomanable per 4x4, però no he trobat informació recent (el més recent és de l´any passat). Diu que es pot arribar fins una mica més enllà de la cabana des Calhaus, on el camí es desvia cap al llac de Montoliu... és correcte?

El tema és que no sé ben bé com interpretar aquesta info (lo del 4x4), el meu cotxe no és un tot-terrreny pròpiament dit, però sí que és una mica més alt que un turisme i té tracció a les 4 rodes, me´n sortiré o millor caminar?

En cas de caminar des de Baguergue (o una mica més endavant), em sabríeu dir les hores necessàries?

Última pregunta, creieu que seràn necessaris grampons, o ja està pelat?

Agraeixo qualsevol informació 

Salut!  

expandir todo contraer todo 14 Respuestas Última respuesta Sunday 17 july 2011 - 21:11

Wednesday 13 july 2011 - 22:53
No se el estat actual..........pero, com dius moly be,  es una pista per a 4x4, inclos al començament de la pista hi ha un cartell que t´avisa.

De totes formes fins a la cabanya s´hi podia arribar, era el millor tram, i si dius que tens un coche alt amb traccio a les 4 rodes no deuries de tenir problemes per arribar fins a la cabanya.

Si no vols pasar per la pista no tens per que comença a Babergue a caminar, tens dues opcions:

Pujar, amb coche, per la pista de Barrados fins al Coret de Barrados i allar agafar el GR-211 cap a les mines de la reparadora i el estany de Montoliu.

I la segona (no li fet) desde el Santuari de Montgarri agafar el mateig sender GR-211 i pujar fins al estany  de Montoliu per l´altre vessant.

No se com estara de neu.

salu2

PD. Hi vas aquest cap de setmana ¿?. Jo tambe hi sere, pero segurament tirarem cap a Colomers o Ratera, pujar al Mauberme desde Montgarri es la tercera opcio.

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 14 july 2011 - 00:05
Gràcies per la resposta Macc! Sí, en principi pensem anar-hi aquest cap de setmana, igual ens trobem i tot 

Aquesta opció que dius del Coret de Barrados (suposo que és el que en el meu mapa s´anomena Coth de Varradòs) no me l´havia plantejat, però ara que ho dius no fa mala pinta, sembla que no es perd excessiva alçada. Saps si es pot deixar el cotxe sense que emprenyi gaire?

No sé si atrevir-me amb la pista, pel que dius sembla que el meu cotxe hi passaria, però em fa una mica de respecte quan veig aquestes advertències de "pista només per 4x4" 

Salut!

Thursday 14 july 2011 - 00:33
Segurament sera el mateix, al meu mapa hi posa Coret.

Lo del cotxe..........fa molt de temps......pero crec que no hi habia problemas.

Mirat aquest repor (no es meu) per veure la ruta desde el Coret de Varrados:

Que vagi be.

salu2

Thursday 14 july 2011 - 12:25

Per aclarir una mica les coses, un pista 4x4 a la vall d´Aran es una pista on es recomana circular nomès amb vehicles amb tracció a les 4 rodes i alts ( com es el teu cas), no son pistes d´anar amb reductora ni per fer rally Paris-dakar, basicament t´indican que amb un cotxe baix tocarás continuament els baixos del cotxe, i en una pendent amb terra, patinaras i no pujaras amb la tracció delantera.

La pista que va als estanys de Liat , es una pista d´aquest tipus i els cotxes amb tracció a les quatre rodes pujen tranquilament fins a mes enllà de la cabanha des Calhaus (jo he fet mes d´una vegada), i aparquen a vora de l´intersecció amb el GR 211 i la pista, on hi ha un pal indicador, de fet es un lloc força concurregut, tant per la gent que va al Maubermé com pels que van als estanys de Montoliu, i he vist tota mena de cotxes.

La pendent mes forta es des de la cabana dels Calhaus fins el pal, però ja et dic que amb el tipus de cotxe que tens no has de patir el mes minim, de fet impressiona mes la timba que tens a una banda de la pista que no la propia pista.

Espero haver sigut d´ajuda

Thursday 14 july 2011 - 13:14

Va, per parts:

Els grampons ja es poden  quedar a casa. Per Sant Joan vaig anar amb una persona gens habituada a fer cims i va pujar sense cap problema només amb les botes. Quedava una clapa de neu al collet de Maubèrme però era evitable per la dreta.

La pista és pesadeta ja que són prop de 10 km, pero si dius que portes un cotxe alt i amb tracció a les cuatre rodes no hauries de tenir problema anant a poc a poc. Jo tinc un “todocamino” i vaig arribar sense problema, això sí, sense passar de 2ª. Igual tens algun problema a la part on has de travessar els rierols que baixen de la muntanya perquè és una zona on a vegades s’acumulen pedres i terra arrossegats per l’aigua. Quan vam anar tenia pinta d’haver passat un pala feia poc per netejar-ho. Curiosament la pista està millor a partir de la cabana...

Respecte a sortir del Coret de Varradòs, oblida’t: això mateix vaig intentar jo l’any passat i vaig pringar perquè el mapa de la Val d’Aran de l’Alpina és a escala 1/50.000 i les distàncies semblen menys que a la realitat. Se’ns va fer llarguíssim i ni vam arribar a dalt pensant en la tornada. Del coret a la sortida "natural" de la pujada hi ha prop de 1h 30´-2h!

El camí bo surt a mà dreta a la última corba abans d’arribar a les Mines de la Reparadora, on la pista es bifurca, es fa més estreta i hi ha un espai per aparcar. És millor sortir d’allà perquè vas quasi en horitzonal una bona estona i has guanyat uns quants metres de desnivell respecte a sortir des de la cabana.

Espero que et serveixi!

(Post Editado: 14-7-11 13:16:32)

Thursday 14 july 2011 - 13:23
Per cert! Quan vam estar per allà havia un Renault 5 del vells al final de la pista! Vale que igual el seu propietari ja no li té molt de carinyo però el fet és que va arribar i suposo que hauria de tornar cap a casa 

Thursday 14 july 2011 - 14:03
Anem a pams:

Tot i que Bouvier te molta rao, a la unica pista que hi ha (o hi havia) un cartell informatiu sobre la seva perillositat es a aquesta, a la resta no hi havia res, al menys la ultima vegada que hi vaig estar.

La opcio de anar desde el Coret de Varrados era per que Pirin00b deia que igual pujaria desde Babergue caminat, pero lo tant no te importancia si es mes llarg, ja que la pujada de uns 8 KM per pista ja hi estaria la hora i mitga dues que comenta Mandril.

Al final Pirin00b cambiara de opino i  anira al Canigo 

salu2

Thursday 14 july 2011 - 14:16

Hi han forces pistes a la Vall d´Aran amb aquesta senyalització, on s´indica que es per 4x4, la longitud de la pista i a on hi va, per exemple la pista que puja a la Muntanya d´Unhola des de Vilamos, o la que va al Coret de Baretges des del Portillon, la que va cap al Turo de Samont des de  Vilac o fins i tot la que puja a Beret des de Bagergue, el que passa es que com no son per anar a muntanyes "emblematiques", molta gent les desconeix, pero haver-les "hai-les".

Salutacions

(Post Editado: 14-7-11 14:17:40)

Thursday 14 july 2011 - 14:34
Si Bouvier , tens rao, estan senyalitzadas com per 4x4 pero no hi posa que entras a una pista perillosa hi ho fas sota la teva responsabilitat, al menys es a la unica pista que jo m´ho vaig trobar  o ho  posava quan hi vaig estar la ultima vegada de vacances.

I a les altres pistes no mes posaba lo que tu comentas.

I jo, a les hores tambe  anava amb un 4x4 i las vaig fer quasi totes.

salu2

Thursday 14 july 2011 - 22:59
Moltes gràcies companys! Sou uns cracks  

Pel que dieu crec que ens atrevirem amb la pista. El tema de la distància extra des del Coret de Varradòs no em preocupava massa, perquè tenim la idea de dur la tenda i quedar-nos a passar la nit per allà, no sé si vora el llac de Montoliu o cap a l´altra banda... Diumenge només haurem de tornar al cotxe. Esperem que la pluja anunciada per diumenge no sigui massa puntual 

Bé, gràcies de nou, la veritat és que teniu uns coneixements que fan por, jo mira que he patejat per aquestes muntanyes, però tinc una memòria de pena, ho barrejo tot...

Salut 

Friday 15 july 2011 - 00:32
Hola Pirin00b, acabo de veure que a Pirineos 3000 tambe han fet la mateixa pregunta, faig un "copio y pego" amb la resposta que li han donat:

Ideal viajar con 4x4 hasta la borda Calhaus no tienes problemas y más adelante tampoco.

Pero ojo estos días las tormentas han castigado la zona y en los cuatro barrancos con riesgo de aluviones que hay que sortear por la pista de Liat igual ha caido algo de barro, piedras o rocas.

Llama el viernes Ayuntamiento de Salardú-Naut Aran c/ Balmes, 2 CP. 25598 Salardú Tf.973 644030 Fax. 973 64 5726 o en el Conselh Generau d´Aran · Passeg dera Libertat, 16 · (25530) Vielha Tel.973 641801 
Suerte en la aventura.

Que vagi be.

salu2

Friday 15 july 2011 - 00:41
Ummmm... gràcies per l´avís, farem un truc a veure què ens diuen...
Sunday 17 july 2011 - 20:16
Ja hi hem anat, la pista es va deixar fer sense problemes. Jo no sóc un conductor expert fora de l´asfalt i me n´he sortit prou bé, els passos dels torrents s´havien de passar amb molta cura, això si, i la tracció a les quatre rodes va fer el seu paper.

Tot i que jo no m´hauria atrevit a anar amb un turisme, val a dir que avui tot baixant n´hem vist un al costat de la cabana des Calhaus.

Ens ha sortit una circular ben maca, a veure si tinc temps i poso una piadeta més tard...

Gràcies de nou companys! 

Sunday 17 july 2011 - 21:11
Hola Pirin00b, nosaltres al final vem anar al GranTuc de Colomers, un gran dia de muntanya .

Es bo saber que la pista segueix en bones condicions 

salu2

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies