Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola companys, tenim intenció de pujar el Maubèrme i tinc un parell de preguntes per als que us ho coneixeu bé.
14 Respuestas
Última respuesta Sunday 17 july 2011 - 21:11
Per aclarir una mica les coses, un pista 4x4 a la vall d´Aran es una pista on es recomana circular nomès amb vehicles amb tracció a les 4 rodes i alts ( com es el teu cas), no son pistes d´anar amb reductora ni per fer rally Paris-dakar, basicament t´indican que amb un cotxe baix tocarás continuament els baixos del cotxe, i en una pendent amb terra, patinaras i no pujaras amb la tracció delantera.
La pista que va als estanys de Liat , es una pista d´aquest tipus i els cotxes amb tracció a les quatre rodes pujen tranquilament fins a mes enllà de la cabanha des Calhaus (jo he fet mes d´una vegada), i aparquen a vora de l´intersecció amb el GR 211 i la pista, on hi ha un pal indicador, de fet es un lloc força concurregut, tant per la gent que va al Maubermé com pels que van als estanys de Montoliu, i he vist tota mena de cotxes.
La pendent mes forta es des de la cabana dels Calhaus fins el pal, però ja et dic que amb el tipus de cotxe que tens no has de patir el mes minim, de fet impressiona mes la timba que tens a una banda de la pista que no la propia pista.
Espero haver sigut d´ajuda
Va, per parts:
Els grampons ja es poden quedar a casa. Per Sant Joan vaig anar amb una persona gens habituada a fer cims i va pujar sense cap problema només amb les botes. Quedava una clapa de neu al collet de Maubèrme però era evitable per la dreta.
La pista és pesadeta ja que són prop de 10 km, pero si dius que portes un cotxe alt i amb tracció a les cuatre rodes no hauries de tenir problema anant a poc a poc. Jo tinc un todocamino i vaig arribar sense problema, això sí, sense passar de 2ª. Igual tens algun problema a la part on has de travessar els rierols que baixen de la muntanya perquè és una zona on a vegades sacumulen pedres i terra arrossegats per laigua. Quan vam anar tenia pinta dhaver passat un pala feia poc per netejar-ho. Curiosament la pista està millor a partir de la cabana...
Respecte a sortir del Coret de Varradòs, oblidat: això mateix vaig intentar jo lany passat i vaig pringar perquè el mapa de la Val dAran de lAlpina és a escala 1/50.000 i les distàncies semblen menys que a la realitat. Sens va fer llarguíssim i ni vam arribar a dalt pensant en la tornada. Del coret a la sortida "natural" de la pujada hi ha prop de 1h 30´-2h!
El camí bo surt a mà dreta a la última corba abans darribar a les Mines de la Reparadora, on la pista es bifurca, es fa més estreta i hi ha un espai per aparcar. És millor sortir dallà perquè vas quasi en horitzonal una bona estona i has guanyat uns quants metres de desnivell respecte a sortir des de la cabana.
Espero que et serveixi! ![]()
Hi han forces pistes a la Vall d´Aran amb aquesta senyalització, on s´indica que es per 4x4, la longitud de la pista i a on hi va, per exemple la pista que puja a la Muntanya d´Unhola des de Vilamos, o la que va al Coret de Baretges des del Portillon, la que va cap al Turo de Samont des de Vilac o fins i tot la que puja a Beret des de Bagergue, el que passa es que com no son per anar a muntanyes "emblematiques", molta gent les desconeix, pero haver-les "hai-les".
Salutacions
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.