Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Bones a tots... kuan de temps! :)
Normalment escrivia a les piades i al forum d´escalada... xo mira, ara canvi de terci. M´estic mirant la cresta de les Salenques, i com sempre em tira enrera el pes de la motxilla. No tinc corda de 30, havia pensat que amb una de 60m en doble ja fariem, xo clar, complica una possible retirada, tot i que tampoc no he vist gaire possiblitats d´escape. Que recomeneu?. I sobre el pes, voldria estalviar-me, crampons i piolet, que ja sé q l´he de dur... xo algu sap com estan les condicions per allà dalt?. Sense les botes que he de dur, x posarme els crampons semiautomàtics que tinc, ja em treuria molt pes... Perque per ara la unica cosa que se m´acut, és sacrificar el pes del sac bo, i passar una nit possiblemet de tremolor de dents amb un saquet primet. Sóc fredolica. :)
Salut!
3 Respuestas
Última respuesta Monday 25 june 2012 - 15:00
Per abandonar t´anira més be una corda de 60m que una de 30m, no? no entenc aquesta qüestió. De totes maneres, en aquest tipus de crestes no s´ha de contemplar gaire la possibilitat d´abandonar. Cal fer-les amb bon temps, i tenir el nivell necessari per fer-les sense dubtar que podrem fer-les.
Depenent de l´època de l´any que hi aneu, la gelera serà neu, o gel dur com la pebra. Per primavera hi trobareu mes neu i potser es podria passar sense grampons ni piolet, segons el nivell que tingueu en neu. A l´estiu i sobretot al setembre ja no queda neu i apareix el gel dur de base, on poden apareixer mes problemes. Una bona solució, ja que porteu corda i material d´assegurar, és portar un joc de piolet-grampons per cordada que pot portar el que baixa segon i assegurar l´altre.
Quan a la roba d´abric, ja es mes personal segons si es vol mes confort tèrmic, o minimitzar el pes. Jo personalmet prefereixo portar mes roba d´abric (que puc fer servir per anar abrigat su hi ha un canvi de temps o si fa fred) en lloc del sac, i portar només una funda de vivac.
Aquesta es la magia. Si no fos per aquestes coses, es limitaria a una cresteta d´anar amb les bambes, pero l´ambient es tot n altre.
Sort!
Bones,
Gràcies per les respostes. Al final no vam dormir a l´aneto, vaig dormir la mar de bé a la furgo! :) . Vam arribar massa aviat a l´aneto com per estar-nos allà esperant a que comences a fer fosc per menjarnos la truiteta de patates que haviem dut, i beure´ns l´ampolla de vi.
Vam acabar passant la revetlla a Benasc! :P
No vam fer servir, ni crampons ni piolet (jo no el vaig dur), tampoc cap fissurer ni friend. Portavem una corda de 60 i un cordinillo de 30m. Amb el segon ja haguessim fet. Vam treure la corda en 2 llocs. I poca cosa més. Tècnicament ens va semblar una activitat de baixa dificultat, això sí, en un escenari grandiós. La meteo, ni fred ni calor... a estones poca visibilitat i ventet, però bé, molt bé! activitat del tot recomenable.
Fins aviat!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.