Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Bones de nou companys,
La setmana vinent pensem pujar a la Pica per aquesta cresta. He llegit per aquí que hi ha algun punt complicat entre la Punta Gabarró i la Pica. Es poden evitar aquests punts?. Donat que la cresta la fem de pujada, són tan impresionables?
Vindrem del refugi de Baborte i aquests pocs passos al final de la carena, ens fa una mica de por.
Abans vel Rodó de Canalbona ens quedaría el Pic de Canalbona, donat que s´ha de fer expresament, val la pena pujar-lo?
Moltes Gràcies de nou!!!!
11 Respuestas
Última respuesta Friday 10 august 2012 - 03:01
Moltissimes gràcies Joanpt.
Si que vaig amb gent novell, per això em fa dubtà pujar fins a la Punta Gabarró perquè al final no puguem fer la Pica. Els passos tècnics els tenen més que superats, el problema és si es veu molt de pati on algú és pot quedar bloquejar per la impresió.
Es fàcil de seguir el recorregut amb les fites o és perdedor?
Gràcies de nou Joan
Doncs anirem per allà i portaré la corda per si un cas, tot i que la gent quan la veu encara es posa més nerviosa :-P
Hola Techno,
Fes un cop d´ull a aquesta galería de quan jo vaig fer la cresta. Les fotos 19 ... 23 et poden donar una idea del que us trobareu. Fins i tot vaig ressaltar amb cercles alguns detalls, com per exemple gent que va passar abans i una fita important que hi ha estratègicament situada.
Hi ha un parell de passos II+ aprox. , un d´ells amb força exposició, però que es fan bé si estás mínimament acostumat.
Salut,
Pere
Molt bones fotos Pere!!!
El detall de la gent és una mica impresionant!!! Suposo que el caminet és més ample del que sembla a la foto, oi? ja que així sembla estretet, estretet.
Hola novament Techno,
La gràcia d´algunes d´aqueste tomes és que sut gent fent la cresta, i això et dóna una referència dimensional bastant bona. Encara que vegis la cresta molt estreta, un cop siguis allà veuràs que passar es passa.
La cresta no té caminet, per això és una cresta, i es tracta d´anar progresant buscant els llocs més fàcils, que no sempre són evidents, tot i que hi ha alguna fita. En cas de dubte, cal agafar-so amb calma, doncs millor perdre 5 minuts buscant que enmarronar-se.
Normalment tens pati a banda i banda, però no és particularment exposada, tret del parell de passos que et comentem, que están bastant al principi, un cop la cresta comença a pujar de valent, en el sentit Gabarró->Pica. Precisament una de les fotos, la que parla del pati que hi ha, está feta justament en un d´aquests passos, i el pati que es veu és el del NE. Un cop superats, la progressió és entretinguda, però molt fàcil.
Per cert, del que comentes de fer abans el Pic de Canalbona, crec comparat amb la cresta no us aportarà res, i si veniu de Baborte, millor ho deixaria estar. Així ho vaig fer jo.
Salut,
Pere
PD: Si vols algunes fotos a més resolució per veure millor els detalls, envia´m un MP amb el teu correu.
(Post Editado: 9-8-12 18:11:42)
Moltes gràcies Pere.
M´ha quedat bastant aclarit. A veure si el dia ens acompanya, que per les previsions crec que sí i podem fer un bon grapat de 3000.
El primer dia farem Baborte, Pic dels Llacs e intentarem el Pedres Blanques. La cresta Gabarró sería per el segon día i, ens queda el tercer dia lliure. Havien pensat per aquest dia en la Pica Roja (tornant al cotxe) o el Guins de l´Ase. Tenint en compte que sortim del refugi de Baborte, que m´aconsejeu d´aquestes dues o alguna altra de la zona?.
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.