La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Ruta per Aigüestortes

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 22 august 2012 - 17:26:47

Ruta per Aigüestortes

Hola, per començar soc novatillo per aquí.

Ja que he vist queper aquí hi ha molts experts m´agradaria consultar una ruta que tinc pensada pel pont de l´11 de septembre pel Parc Aigüestortes i si ho veieu possible. No sóc expert en muntanya però he fel la prota del cel; Posets, Carlit, Pedraforca; pica d´estats; es a dir tampoc són un iniciat sense idea. Mai he estat però a la zona d´Aigüestortes...

La ruta que tenia pensada defer es:

Dia 1- Deixar el cotxe a Prat de Pieró, anar fins a refugi amitges, pujar pic Amitges + Tuc de Saburedo i baixar a dormir a Ernest Mallafré.

Dia 2- Baixar per la valleta seca fins al Monestero, del Monesero al coll i d´aquí pujar al Peguera i d´aquest anar al coll oest i baixar pel pas de l´ós fins al Refgi de Colomina. El Peguera he llegit que té pasos de II, es més dificultós que el Pedraforca? Quina part és mes dificil? Aquest és el dia que veig més complicat, no sé si potser me l´hauriade replantejar i fer ruta normal de Carros de foc i pujar al Monestero i prou o baixar per pas de l´ós sense passar per el Peguera.

Dia 3- Anar del Refugi Colomina a Estany llong. Pujar al Pic de Delluy o hi ha alguna excursió que valgui més la pena?

Dia 4- De Estany Llong a Prats de Pieró per Portarró d´Espot, perarribar a una hora decent al cotxe i tornar cap a casa...

Si algú me pot donar la seva opinió estaria genial, moltes gràcies.

Si monteu alguna excursioneta ambmolt gust m´apuntaré ja que tinc ganes de muntanya i a vegades es dificil trobar amb qui fer-la

expandir todo contraer todo 6 Respuestas Última respuesta Sunday 26 august 2012 - 19:59

Thursday 23 august 2012 - 09:19
Bones Muntanyeru.

La ruta que planteges no està gens malament. L´únic que et queda una mica estrany és el primer dia anant i tornant cap a Mallafré. Si vols jo et puc comentar la que vaig fer fa uns anys que s´assembla molt a la teva però acabes arribant a Saboredo. Fas una miqueta més de volta i veus més coses en 3 nits igualment.

Des d´Espot taxis fins a Sant Maurici. D´allà comences a caminar per la vall de Monestero fins al Coll de Peguera. Un cop allà pots fer el Peguera. Si has fet la grimpada del Pedraforca no hauries de tenir massa problemes per fer-lo tot i que potser té algun pas una mica més exposat. D´aquí, pel pas de l´Ós, a dormir a la Colomina.

El segon dia, com ja planteges, de la Colomina a Estany Llong per la Collada de Dellui, amb possible ascensió al seu pic.

El tercer dia d´Estany Llong a Saboredo, via Portarró d´Espot, Port de Ratera i ascensió al Tuc de Ratera.

Darrer dia, des de Saboredo surts direcció a l´Estany Gelat i pots fer el Pic d´Amitges i Saboredo, refugi d´Amitges i Sant Maurici de nou i cap avall.

D´aquesta manera t´arribes a la zona de Saboredo i camines per la zona de l´Estany Gelat, precioses i de les menys transitades d´Aigüestortes.

Facis la que facis, però, segur que t´encantarà!

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 23 august 2012 - 16:22

Ei,moltes gràcies per la resposta... El tema dels canvis està complicat perquè ja he fet la reserva als refugis, ja volia fer una ruta similar  ala que dius, le problema es que per les reserves dels refugis no podia ser ja que no em quadraven...

Moltes gràcies per la informació, quan torni ja posaré ressenya... Penses que es millor anar per la vall del Monestero que per la valleta seca?

Es molt complicat pujar als Encantats si arribem d´hora a la zona de Sant Maurici?

Friday 24 august 2012 - 08:43
Hola!

Jo la pujada per la Valleta Seca no l´he feta així que no te les puc comparar. La que jo he feta, fins al Coll de Peguera és molt bonica i prou fàcil de fer. No ho sé, l´altra sobre mapa tampoc no pinta malament. Planteja-t´ho segons els cims que vulguis fer. Si vols fer Monestero i Peguera doncs la que planteges pot ser bona o pujar per la que et dic jo i desviar-te al Coll de Montestero. Si només vols fer el Peguera vés per on et dic jo.

Pel que fa als Encantats jo no els he pujat però tinc un amic que ha fet fa poc. Et deixo la ressenya i el track

Tingues en compte que el Gran Encantat es pot fer sense cordes, amb passos de II, això sí, amb patis força exposats. Segons per on et posis sí que necessitaries cordes i fer un rappel per baixar. Però com et dic, si fas el mateix camí que va fer ell només es tracta d´una grimpada exposada.

El Petit Encantat sí que ja és més complicat de pujar.

Salut!

Saturday 25 august 2012 - 17:13
Moltes gràcies Bert, m´has sigut de molta ajuda.
Ens veiem

Sunday 26 august 2012 - 19:01
Hola Montanyero, el Gran Encantat se puede subir sin cuerda por la Valleta Seca por una traza bien marcada mediante la ascensión por su parte traswera bastante pendiente al principio pero sin más y al final grimpada con pasos de segundo eso sí con "patio" y si no estás muy costumbrado mejor dejarlo. Lo que comentas del día de Mallafré a Colomina, subir por Valleta Seca y al Monestero para luego ir al Peguera, no tiene más problema si estás acostumbrad a darte buenos tutes en el monte, el último tramo al Peguera tampoco es demasiado complicado si como dices has estado en Pedraforca aunque luego mucho ojo al baja por el otro lado puesto que hay grandes bloques y eso como no estes acostumbrado tiene su "peligro".Por lo demás todo correcto. Que té vaya bonito.

Sunday 26 august 2012 - 19:59
Ei,muchas gracias Balandrau, muy buena info... Creo que con paciencia y poquito a poco lo conseguiremos. Lo de ir por la valleta seca era para no dar vuelta pero si creéis que puede ser más fácil y más bonito por el camino que transcurre el carros de foc pues vamos por ahí, que en los mapas parece más bien fresado... Por lo de bajar grandes bloques, hice algo parecido bajando una tartera en la porta del cel y aunque lo hice muy pero que muy lentamente acabe llegando abajo, supongo no será demasiado diferente!!

Saludos i muchas gracias! Es fantástico ver que la gente te da a cambio de nada ;)

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies