La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >condicions Puigmal

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 11 may 2016 - 00:12:23

condicions Puigmal

Hola bona nit a tothom,

Algú em podria dir com està per pujar al Puigmal? Aniria diumenge 15 de maig amb una persona no experta per fer la circular Fontalba-Puigmal-Núria-Fontalba i no em vull complicar. He vist a la càmera de Núria que a l'alçada del santuari a 2000m no hi ha neu. També he mirat la càmera de Vallter a 2300m i hi ha poca neu però no sé com estarà més amunt. Si hi ha molta neu o gel, no ho faria. Només pujaria en cas que es pugui pujar només amb botes, és a dir, sense material per neu.

Moltes gràcies!
Salut i muntanya!

Carles M.

-------------

Buenas noches,

Alguien me podría indicar como están las condiciones del Puigmal? Iría el domingo día 15 con una persona inexperta para hacer la ruta circular Fontalba-Puigmal-Núria-Fontalba y no me quiero complicar, si hay mucha nieve o hielo no subiría, sólo subiría en caso que se pueda subir sin material de nieve. He visto las cámaras del santuario a 2000 y no hay nieve, y también miré las de Vallter 2300m para tener una idea y hay muy poca. No sé como estará más arriba.

Muchas gracias!
Salud y montaña!

Carles M.

expandir todo contraer todo 5 Respuestas Última respuesta Tuesday 17 may 2016 - 12:39

Wednesday 11 may 2016 - 09:48
Segons TV3, la cota de neu dijous y divendres estara a 2000 metres. Dissabte, no ho se.

Neu per complicar-te no hi havia, nomès quedaven les tipiques clapes i es podia pujar fins a dalt gairebe sense equip. Pero no se com quedara despres d' aquesta tanda de plujes i pel que sembla, neu per sobre de 2000 m.

Tindras que esperar a dissabte per a veure com estan les condicions.... i decidir. 

Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 11 may 2016 - 11:12
Hola Ricard,

Moltes gràcies!! Hòstia, ahir no vaig estar pendent de la previsió i no ho havia sentit això de la cota de neu, aixsss si que neva tard!!

Doncs esperarem o canviarem a una cosa més baixa i senzilla, tipus Balandrau o Costabona (depenent de la previsió també clar).

gràcies, fins aviat!
Carles M.

Wednesday 11 may 2016 - 12:21

És normal que nevi al mes de maig.... per sobre de 2000 m. El que passa es que cada cop és més extrany... fa mes calor... 

Aquesta primavera tant mullada, imprevisible, canviant... és com te que ser...  (abril aigues mil i per maig cada dia un raig...)

I encara hi ha il.luminats que diuen que el canvi climatic es cosa de quatre hippies... es per cagar-si.

Tuesday 17 may 2016 - 11:36
Hola,

Ricard, sí tens raó sempre hi ha neu al maig; el canvi climàtic és evident, i ningú fa res per evitar-ho, quan es tracta de danys al medi ambient tot es disculpa sempre, o es paga una multa (com si així s'arreglés...), és lamentable.

Pel que fa al Puigmal, ja em contesto jo mateix. 
A la vessant sud, per Fontalba, hi havia neu aproximadament a partir dels 2750m. Es pot pujar bé, però la part final és bastant inclinada i aquell tros amb neu s'ha d'anar amb molt de compte (sobretot si vas amb gent sense experiència com em passava a mi). Alguna part amb neu més dura que es podia evitar. Malgrat que és poc tros, és recomanable portar grampons i piolet per evitar relliscades.
A la part de la Coma de l'Embut (la vessant nord que puja de Núria), neu contínua a partir dels 2500 però menys perillosa que a la part sud. Es baixava bé sense dificultats, però a estones hagués anat bé amb raquetes perquè t'enfonsaves fins el genoll.

Salut i muntanya!
Carles

Tuesday 17 may 2016 - 12:39
Felicitats per l' ascensió!!!

Fa goig trepitjar neu a les nostres muntanyes a aquesta epoca de l' any

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies