La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología >autosocorro

Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología

volver al indice del foro.

Friday 14 march 2008 - 13:24:41

autosocorro

hola a todos

¿como puedo bajar por una cuerda que esta tensa para rescatar a algun herido?

xao

expandir todo contraer todo 5 Respuestas Última respuesta Friday 14 march 2008 - 17:05

Friday 14 march 2008 - 13:45
Con un valdostano.
http://aguito.madteam.net/blog000397/art_288/

Ocultar todas las respuestas      
Friday 14 march 2008 - 13:53
BAIXAR FINS L´ACCIDENTAT (aproximació des de dalt)

Si estem per sobre del ferit, existeix la possibilitat de posar una segona corda i baixar sense cap més problema fins al company accidentat. Si, pel contrari, i més normal, no disposem de cap més corda i volem actuar ràpidament, ens veurem impossibilitats de baixar per l´única corda existent, ja que l´accidentat resta penjat d´aquesta i el seu pes ens impossibilitarà que puguem muntar el davallador de la forma normal. Per poder baixar fins l´accidentat haurem de seguir els següents passos:

1er.Assegurar-se al fraccionament del que penja l´accidentat, procedint a instal•lar el nostre davallador fent passar la corda de progressió (tensa) entre les dues politges d´aquest, amb la palanca en la part superior.

2on. Passar el mosquetó de seguretat del davallador per la corda que surt per sota. Després col•locar la baga d´ancoratge curta (a ser possible amb un mosquetó de seguretat) a la corda que queda entre el mosquetó i el davallador.> Per una major seguretat, aquesta maniobra la farem sense desancorar-nos del fraccionament fins que comprovem que no baixem per la corda involuntàriament.

3er. Un cop comprovat el correcte funcionament, baixarem pressionant la part superior del davallador fins arribar al ferit. Atenció!! És molt important utilitzar un mitjà d´autoassegurança, tipus nus prussik o shunt, ja que si, per qualsevol circumstància imprevista, la corda deixa d´estar tensada, aquest sistema no funciona i, es produeix la caiguda del socorrista.

http://groups.msn.com/SpeleoCat/tcnica.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=124&LastModified=4675661276894576304

Friday 14 march 2008 - 14:29
Depende,, todo depende,,,

El rapel es en simple x una corda fija¿?
En doble¿¿¿
En simple pero con cuerda empotrada arriba¿¿?

Esspecifica,,,, en que caso i que aktividad estais haciendo,,,, etzzzz

Friday 14 march 2008 - 16:56

bueno ya veo que no me has cojido mi pregunta ferratero valiente jeje y veo que una chica si que me a pillao. muchas gracias por responderme.

pero una chica no te he pillao del todo, lo del poner el descendedor si pero despues eso de los mosquetones no muy bien, mas o menos me puedo hacer una idea. pero me gustaria sabes si hay algun sitio por internet donde lo espliquen con fotos

gracias y hasta pronto

Friday 14 march 2008 - 17:05

Pues.....creo que en casa tengo algo de algún libro o incluso unos dibujillos que me bajé hace tiempo por el intrenesss...a ver si lo encuentro y te lo envío...pero ya será la semana que vieen porque ya mismito empieza el finde

Aisss...que bien que me hagas repasar cosillas que hace montón de tiempo tenía olvidadas....es que soy tan desastre...olvido más deprisa que no aprendo

Besos

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies