La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Tecnica y Material >Com subjectar la fixació Dynafit a una bota Scarpa...

Tecnica y Material

volver al indice del foro.

Friday 28 february 2014 - 00:16:10

Com subjectar la fixació Dynafit a una bota Scarpa Maestrale

Les meves botes d'esquí son unes Scarpa Maestrale. Fa uns dies he comprat unes fixacions Dynafit noves i ara enlloc de la corretja que es coloca al voltant del turmell venen amb un cable acabat amb un mosquetó i una argolla d'acer que se suposa que s'ha de posar a la bota, a la cual s'enganxa el mosquetó per tal de no perdre l'esquí.
Algú em pot explicar en quin lloc he de posar aquesta argolla de cable d'acer. Semblo principiant pero no pas, vaig començar amb l'esquí de muntanya l'any 1987.
Gràcies.
Joan

expandir todo contraer todo 12 Respuestas Última respuesta Saturday 15 march 2014 - 13:22

Friday 28 february 2014 - 12:23

Creo que te refieres a esto...........solo tienes que pasar un cordino por debajo de la lengueta.

Ocultar todas las respuestas      
Friday 28 february 2014 - 13:58
Hola Solaron16
Gràcies per la resposta.
Sí, he vist gent que ha fet aquest invent, però resulta que en aquestes Scarpa la llengueta s'obre cap al costat, un invent d'aquells que es fan quan so se sap que inventar.
Em sembla que continuaré amb l'estil tradicional de sempre, que al cap i a la fi segur que és el millor: la corretja al tombant de la bota.

Friday 28 february 2014 - 15:53
Home, això de que el velcro es millor sistema,, no se no se.............el mes rudimentari segur que si.

JO el que faria és passar del aro d'acer.

Un cordinet ben finet ben finet  el lligues a una de les tanques. A aquest cordinet, li passes el mosquetó i avant.

Es important que el cordinet estigui ben lligat pero que no hi sobre cordill, ja que està pensat per si t'arrossega una allau, es trenqui i ´¡esqui lligat no t'arrosegui cap al fons.

Salut

Friday 28 february 2014 - 16:38
Això de subjectar l'esquí a les tanques ja ho havia pensat, fins hi tot m'han dit que en lloc d'un cordino posarhi una anella de les de clauer.  A mi em sembla que les tanques són febles i el sistema no m'acaba d'agradar.

Però ja està solucionat:
La combinació del sistema modern propi d'una enginyeria complicada i inútil, amb el sistema funcional clàssic de tota la vida.

La idea de l'anella de clauer m'ha il·luminat. Es tracta d'un bocí de corretja de les antigues Silvretta del 1987 aprofitat només fins a l'anella, sense el bocí de corretja que anava des de l'anella a la fixació.

Gràcies a tots.

Joan

Friday 28 february 2014 - 16:50
Bon apanyo.

Amb tot el "carinyo", però aquesta nyapa et va a durar dos sortides. Això que portes es massa aparatós.

I per suposat, en el cas que et vegis arrossegat per un allau, això et portarà al fons.

En teoria, amb una estrebada molt forta, els sistema ha de cedir i trencar-se, i això ho veig massa fort.

Bueno, ja diràs que tal et va l'apanyo aqust, però vaja, en la meua opinió, els invents a casa. 

El Yeti te les mateixes botes i crec que s'ho ha deixat de puta mare. Ara li comento que et digui com ho te ell.

Salut

Friday 28 february 2014 - 17:31
Home Rapaz,
Tota la vida, abans dels invents actuals, els esquís se subjectaven a la bota amb una corretja. De fet imagina que en lloc del cable elicoidal aquest de les dynafit actuals hi va una corretja blava igual que la que dona la volta a la bota, des de l'anella a la puntera de la fixació. això seria el classic de sempre.

Però baja, s'accepten altres idees. A veure com s'ho ha fet el Yeti.

Editado: 28-02-2014

Saturday 1 march 2014 - 16:04
debes tener un anillo pequeño, que es donde se engancha el mosquetón. este lo puedes enganchar de diferentes maneras. Una es en la cinta  de plástico del enganche central. otra posibilidad es quitando con una llave allen el tornillo de una de las bisagras de la lengüeta y engancharlo en ella.
Sunday 2 march 2014 - 03:47
No me he explicado bien. Puedes colocar la anilla en el tercer cierre contando desde la puntera, este es una cinta larga de plástico que esta unida a la bota por un cable metálico plastificado. En ese cable puedes colocar el anillo.
 La otra posibilidad es en una de las dos bisagras que unen la lengüeta al resto de la carcasa de la bota, donde gira la lengüeta para poder entrar y quitar el pie. Este es mas delicado.

Sobre tu sistema esta bien, pero... mira , yo he pasado por la correa de las 404, el velcro de las diamir, después diamir con frenos, mas tarde dynafit con sistema parecido al que tienes ahora tu sin el apaño y desde hace unos  10 añosregrese a los frenos. El motivo es que he tenido sustos importantes por llevar los esquís unidos con correas largas. Alguno se  saldaron con algún que otro punto de sutura pero con un compañero tuvimos uno bastante gordo de la manera mas tonta en el lugar facil que acabo con rescate por la gerdameria y 4 días en el hospital de Tarbes. Todo por un corte en la parte interior del cuadriceps per caer sobre el canto del esquí al saltar la fijación que  el llevaba unida  con una cinta de las de diamir. Este compañero actualmente va con frenos y creo que ya casi todos los amigos vamos así. Como tu fijación no puede llevar frenos, lo mejor es lo que tienes, pero sin apaño. Lo mas corto posible, para que en caso de caída el esquí quede cerca de tu tobillo y que así los cantos estén en contacto con la bota. 

Si no me he explicado bien ya intentare poner una foto.

Sunday 2 march 2014 - 10:45
Hola David,
Oye, muchísimas gracias por tu interés, tus respuestas y tu tiempo.
Estudiaré lo que me explicas y ya veré que hago.
Repito, muchas gracias.

Saturday 15 march 2014 - 12:40
Així ho porto jo... No és la mateixa bota però ho pots posar a qualsevol tanca.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies