Weblog MadTeam.netWeblog MadTeam.net
 Madteam Madteam
Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » » Via Sol Solet 130m Iv+ Miranda De Can Jorba. Monserrat
Escalada en roca | Montserrat - Miranda de Can Jorba
Via Sol Solet 130m IV+ Miranda de Can Jorba. MONSERRAT
Tipus d'Entrada: RESENYA | 5 Comentaris | 1 visites

Roca molt bona, tot i que el primer llarg rellisca força. Falta el primer parabolt de la via i el primer del tercer llarg (3 d'agost del 2003)

Primer llarg

Tercer llarg

En la tercera reunió

Llargada del recorregut: 130 m.
Horari: 1'30 - 2 h.
Compromís: baix.
Material: 11 cintes exprés.
Primera ascensió: tardor 1992 per Joan Oliva i el Gullem Arias

Aproximació:
des del Bruc Residencial prenem la pista que mena a Can Jorba, on deixem el cotxe. Tot seguit prenem el camí que porta a la Canal del Joc de l'Oca i just a l'esquerra de la primera cadena tenim l'inici de la via, sota el sostre característic visible uns cent metres per sobre nostre. 15 minuts des del cotxe.

Descripció:
Primera tirada: sortim en lleugera tendència diagonal cap a l'esquerra, per continuar després recte per una placa amb la roca força polida. 30 m. IV, IV, IV+. 7 parabolts.
Segona tirada: seguim recte per una bonica tirada sobre placa amb roca molt fiable. 25 m. IV, IV, IV. 5 parabolts.
Tercera tirada: sortim amb tendència cap a la dreta uns pocs metres, per enfilar després recte i desviar-se novament cap a l'esquerra. 35 m. IV, IV+, IV. 11 parabolts.
Quarta tirada: comencem amb un petit flanqueig cap a la dreta per anar a buscar el començament d'un petit esperó, el qual seguirem per acabar, amb tendència cap a l'esquerra, en una reunió molt còmoda. 20 m. II, IV, IV. 5 parabolts.
Cinquena tirada: sortim recte fins a la base del sostre i l'evitem per l'esquerra. Un cop superat, anem a buscar la darrera reunió amb tendència cap a la dreta. 20 m. III, III. 3 parabolts. Variant: des de la base del sostre, l'ataquem directament. 15 m. 4 parabolts.

Descens: amb tres ràpels equipats per la via Escabroni-Escapullini, el primer d'ells volat. En cas de dur una única corda es pot rapelar de dues reunions intermèdies una mica precàries.

5 Comentaris
Enviat per Sergi el Monday 12 de February de 2007

“Ara les reunions de la Sol Solet estan equipades per rapelar.
Millor agafar més d'11 cintes. Unes 20 si ens volem saltar la primera R i anar a la segona (cordes de 60 arriben bé).

No fa falta anar a l'Escabroni per fer el rapel de dalt.”
Enviat per Joan el Wednesday 30 de May de 2007

“Perdoneu, algú em podria dir si es pot fer la Sol Solet amb 1 corda de 60 m i assegurant amb un grigri? i ja posats la Escabroni Escapullini tb és podria fer així? Gràcies. ”
Enviat per Joan el Saturday 2 de June de 2007

“Hola, em contesto a mi mateix amb la convinció de poder ser útil algú. Ahir divendres vaig anar amb el meu amic Flavio a fer la Sol solet, i la vàrem fer amb un parell de grigris, 13 exprés, dues bagues i una corda 10.2 de 60m. En realitat no sé si vam pujar per la Sol solet o la Escabroni o per una del mig que es nova, el cas és que la baixada en ràppel la vàrem fer des de la reunió que hi ha a la sortida del sostre per l´esquerra fins a una reunió de dos parabolts sense cadena ni res que hi ha a sobre d´una savina, allà vam lligar un cordino a la savina i baixàrem fins la propera "R" per sota d´unes savines, aquesta amb argolla central i deluxe, d´allà fins a la propera, també en molt bon estat, arribava la corda de 60m justíssima, així fins a dues reunions més, l´última, però, també arribà amb prou feina. Consell: no cal patir, emporteu-vos-hi dues cordes i no perdreu el temps miserablement passat cordes i muntant ràppels a cada reunió.”
Enviat per Dabi B el Sunday 4 de November de 2007

“Pels amants de l'escalada més lògica, el quart llarg el podeu fer tirant pel dret, entre dues sabienes i anant a buscar un diedret preciós de 4art fàcil que podreu protegir amb un parell de friends mitjans.”