Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Volem pujar al Pollegó Superior en gener, hem estat informant-nos de la ruta i m´he trobat amb que hi han 2 possibilitats assequibles per al nostre nivell: per la collada de Verdet i per la tartera. Quina ruta em recomaneu per a eixes dates?
7 Respuestas
Última respuesta Saturday 12 november 2005 - 15:44
A veure, la pujada simple al Pollegó Superior és seguint, des del Refugi Lluís Estasen, el PR fins a l´enfocadura i d´aquí cercar el millor pas tenint com a referència un senyals grocs que trenquen a l´esquerra en direcció al cim. Però és una pallissa de collons, ja que la tartera es fa molt pessada, té un mal caminar, mentre que de baixada pot arribar a ser divertida (encara que jo em vaig trencar el dit fa deu dies de la manera més tonta
). La meva recomanació és arribar al refugi i seguir els senyals del PR fins al coll de Verdet, i d´aquí guiar-te pels senyals grocs que et duran directament al cim. Ara bé. Al gener, però, hi ha dues coses a tenir en compte: 1ª, la boira i 2ª, el glaç. Per tant, un cop arribeu al coll de Verdet (evident perquè tens una panoràmica nova sobre el vessant de Gòsol) i feu el primer tram abans d´entrar a la canal, estigueu a l´aguait del glaç en la mateixa. De la manera que dius "el nostre nivell", entenc que no esteu habituats a l´ús dels grampons i el piolet, per tant, si teniu el més mínim dubte tireu enrere. En cas de glaç, és obvi que la pujada per la tartera és menys exposada, ja que el tram final de l´enfocadura al cim és fa per un pedregam molt obert i assoleiat, per tant, el perill, si bé no desapareix, es redueix notablement. Espero haver-te servit d´ajuda. Salut i muntanyes![]()
Veig que serà més assequible per a nosaltres pujar per la Tartera, ja que amb crampons la nostra experiència es redueix a ascensions en estiu.
Gràcies per les respostes, ![]()
Bones!
Sin duda la ruta más disfrutona de las dos q dices es la del Verdet (es vertiente de umbría y suele acumularse hielo y con los pinchos es un gustazo), aunque eso sí, algo más difícil q la subida por la tartera. Elige según te veas de suelto con piolo y crampones.
Apaaa siauuu i a gaudir-ho!!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.