La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Ascendir la Serra d´Ensija pel sud, des del Pla de...

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Wednesday 23 november 2005 - 00:03:11

Ascendir la Serra d´Ensija pel sud, des del Pla de la Creu de Fumanya

Hola, preparo una ruta a la Serra d´Ensija i cim de La Gallina Pelada fent una variant sobre la tradicional que surt i arriba a La Font Freda. Voldria sortir des del poblet de Peguera, tornant per la pista direcció Fígols i a l´arribar al Pla de la Creu de Fumanya prendre un sender ben indicat al mapa d´Alpina que va en direcció nord, sempre per una rasa i a l´oest del Serrat del Pal, i puja de dret uns 600 m de desnivell fins a un collet que mena directament als Rasos d´Ensija i al sender de la ruta ordinaria. La resta està tot ben marcat i no té perdua.

El problema és aquest sender de pujada. Algú la fet aquests darrers anys? Té alguna mena de senyalització? És gaire perdedor? ...
Gràcies

expandir todo contraer todo 9 Respuestas Última respuesta Friday 25 november 2005 - 17:11

Wednesday 23 november 2005 - 22:40
Doncs això muntanyencs coneixedors de les serres prepirinenques del Berguedà, sabeu si es pot ascendir a la Serra d´Ensija pel sud, des del Pla de la Creu de Fumanya? Els mapes d´Alpina marquen un sender per una rasa que puja pe l´oest del Serrat del Pal, però no sé si és viable.
Gràcies  per la vostra ajuda.
Teniu un  pagat si de cas

Ocultar todas las respuestas      
Thursday 24 november 2005 - 09:19
Havent un  pel mig ja és una altra cosa. No sé donar-te cap resposta exacta i per això no he dit res, sé que en Mirlo ha estat fa poc per allà, envia-li un missatge al Blog. Jo he trobat aquestes webs que et poden ajudar:
http://personales.ya.com/muntanya/articles/ensija.htm
http://www.altbergueda.com/esp/pagines_senderisme/figolspeguera.html
He posat al Google "Serra Ensija Creu Fumanya"
En la darrera web tens el telèfon del Consorci de Turisme de l´Alt Berguedà on m´han tret més d´un cop d´algun dubte. Espero haver-te ajudat. Salut

Thursday 24 november 2005 - 21:11
Gràcies Amunt  Sí que em servirà. Precisament ahir a la nit també vaig trobar un altre relat sobre un recorregut similar però en sentit contrari al web Pirineos3000. En ambdòs relats es fa evident que el sender que em preocupa és, si més no, transitable.
La sortida és per al diumenge 11 i de moment hi estem mig apuntats Pratenc, Jordi C, Cris, Touanda i jo. Si no tens res més important que fer aquest dia, ja ho saps. Així, si fem cap al refugi d´Ensija, et podré pagar el deute compromès.
Si no hi ha res de nou, quan tingui una miqueta més definida la ruta la faré extinsiva al Madteam per si algú més hi està interessat.
Apa siau

PD. La invitació a  segeuix oberta per a qui doni més informació o aporti alguna 

Friday 25 november 2005 - 08:25
Vaja colla de canyeros, Dèu meu!!, com voleu que vingui, m´haurieu de portar a coll i bé, i ja sabeu el meu volum. L´altre dia vaig al.lucinar amb els temps d´en Jordi a la ruta del Puigsacalm, són inferiors als que marquen els postes del senders, que ja de per sí no els acabes d´entendre: de Santa Magdalena a Sant Privat de baixada 1,45 h. i de pujada també (¿?). Aquell cap de setmana fem la prima hivernal amb raquetes al Pic dels Pedrons. Gràcies i bona sortida. Salut
Friday 25 november 2005 - 10:57
Per això no hauries de patir....jo sóc de les que tanco les expedicions, jejej

T.

Friday 25 november 2005 - 14:26
Res home, jo si surto amb aquesta colla faig per anar seguint, però amb Touanda ja tinc escusa per anar més tranqui i no acabar treient el fetge per la boca
Per cert, diumenge passat en ascendir el Bassegoda amb la Kris i el Jordi C, aquest va acceptar modificar la descripció de la seva ruta incrementant la previsió d´ascensió de mitja hora . O una de dues, o cuan la va escriure anava com una moto o també s´està fent gran (jejeje)
By

Friday 25 november 2005 - 15:51

Bones,

Per alusions, és cert que la ressenya del Bassegoda és un xic justa però en Narhinan va poder comprobar que amb parades incloses vam fer mitja horeta més. Ja li vaig dir que com que la vaig fer sol, és possible que anés més ràpid que d´altres vegades que l´he fet amb colla. Quan tingui una mica de temps, faig la modificació.

A la del Puigsacalm, concretament la vaig fer amb en Pratenc, Oscar i la Kris i els horaris son correctes. Potser és que com que conec la zona, vaig més a sac, no sé  A més, hi havia neu, que sols anar més lent.

A veure si podem coincidir a la Gallina Pelada pel proper diumenge 11/12.

Salutacions

Friday 25 november 2005 - 16:43
Probablement perquè estava moll i hi havia moltes fulles al terra, però la baixada del Puig dels Llops fins el coll de Santa Magdalena, de mitja horeta res de res. El tram de pista fins el Salt del Sallent sí el vam fer en el temps establert als postes, però el Camí de les Escales estava que t´hi mataves (hi ha una vaca morta de fa poc en un dels penyals). De totes maneres, ara que ja se de què va la cosa, les teves ressenyes les prenc com a guia de ruta, per saber els senders i les possibilitats de la zona, però el "timing" el deixo al marge, ja que jo no estic per aquestes aventures. Perquè et facis una idea, amb paradetes incloses, del Coll de Bracons a Can Xurri unes 6,30 hores. Ja veus. Una abraçada
Friday 25 november 2005 - 17:11
Home, que tampoc serà tant, eh?? A mi m´agrada fer les coses sense presses i disfrutant de tots els detallets!!

T.

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies