La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Pic del Soldat

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Sunday 4 december 2005 - 21:30:51

Pic del Soldat

Alguien tiene alguna reseña de este pico de Andorra? Es fácil para una persona póco habituada a la montaña y a la nieve pero que va con gente muy experta? Grácias de antemano y saludos a tod@s

Sky.

expandir todo contraer todo 7 Respuestas Última respuesta Wednesday 7 december 2005 - 22:27

Monday 5 december 2005 - 22:11
Que vols dir el Monturull?

Està proper al perafita i a l´estació d´esquí de la rabassa?
Sinó és aquest podries més o menys la zona o cims propers?

Ocultar todas las respuestas      
Monday 5 december 2005 - 22:50
No, no és el Monurull ni el Perafita, aquests ja els conec. El Pic del Soldat és per la zona de la Rabassa tal com dius , peró he mirat pel mapa de l´Alpina i pel Google i no trobo res de res. Gràcies Oi.

Sky.

Tuesday 6 december 2005 - 08:01
Si és així crec que ja no hi ha cap dubte. La cartografia fronterera en aquesta zona és caòtica, però caòtica de debó.

Jo el Monturull l´he fet desde les dues bandes, des dels estanys de la pera estàs 1-1´30h i desde la rabassa (tot passant pel pic negre[zona molt frequentada per les motos de neu i els 4x4 a l´estiu] i el pic negre d´urgell) pots tardar 4-4´30h per la carena ampla però bonica amb neu.

Desde la vessant catalana es veu bastant individualitzat, el davant és tallat, carena arxiconeguda cap al perafita. Desde l´andorrana és la culminació de la carena que ve del pic negre d´urgell, la forma és molt diferent a la que estem acostumats, més amable, però amb neu millora notablement, dreta suau, esquerra tallat, a dalt sembla un mató de neu. Et queda amagada la carena cap al perafita (el cim es veu igual).

Et poso un tast de les dualitats de noms andorrano-catalanes de la zona...

Pic Negre d´Urgell---Cap de Serra Airosa
Monturull--------Perafita, Torre dels Soldats, Torreta dels Soldats
Perafita----Tossal de la truita, Monturull
Pic de la raconada de la maiana---Tossa de Sirvent
Tosseta de Caülla----Pic dels estanyons, Tosseta de la Colilla
Pic de Sirvent----Tossal Bovinar
Pic de Setut------Satut, Citut
Tossa Plana de Lles--Pic de la Portelleta

Si entrem en les alçades encara és pitjor, cada país posa la seva, fins i tot la zona del Medacorba hi han cims que tenen tres alçades (una per cada país on toquen...)

Espero haver-te aclarit alguna cosa

Responent a la primera pregunta que deies,crec que sí que és fàcil, una mica llarg sortint de la rabassa(s´ha de sortir d´hora que hi ha poques hores de sol). El tros final com ja t´he dit és un llom, vigilar de fer una traça ben feta, ben bé per sobre és una ruta molt segura i amb molt bones vistes, també força exposada al vent en dies dolents.

Vinga, sort i a conéixer zones conegudes des d´altres angles!!!

Per cert aprofito per denunciar que al Monturull i al Perafita hi han dues estacions meteorològiques abandonades (antenes i ferralla) i al Monturull a dins d´un tub clavat a terra hi han dues bateries com les d´un cotxe!!!!!!això és una bomba ecològica, jo no les vaig podes agafar pq feia travessa llarga fins a la Tossa Plana i pesaven força entre les dues (ben bé 4Kg) però si algú pot fer alguna cosa... o dir-ho a alguna institució. Qui cullons ho va pujar tot això? que se´n faci càrrec!!!!

Tuesday 6 december 2005 - 21:13
Gràcies Oi. I tant si m´has ajudat! Passa que cada hivern ens agrada fer alguna hivernal i dormir dalt del cim (aquest serà el 3er. any) i aquest any volem anar a dormir al Pic del Soldat (al·lucino que pugui ser el Monturull) i que el meu amic no ho sàpiga perquè t´asseguro que es coneix el Pirineu pam a pam i ha fet el Monturull i el Pic del Soldat vàries vegades, per això aquest any ha escollit aquest cim (hem dormit ja al Montardo i al peu del Pic de la Cabaneta) i aquest any voliem un cim ben fàcil i curt ja que possiblement vingui també la meva dona no massa (o gens) habituada a aquest tipus de sortida i menys amb neu. Miraré abans d´anar un dia a la Rabassa i preguntar per allà i en tot cas fer-lo primer abans d´anar-hi amb la colla.Repeteixo moltes gràcies.

Sky.

Wednesday 7 december 2005 - 10:43
Cada vegeda em tens més intrigat, és difícil pensar que una persona que ha fet les dues muntanyes no se n´hagi adonat...tret de que el dia de pujar-ne alguna no hi hagués bona visibilitat

El que tinc molt clar és que pic del soldat sol, sense cap altre nom no n´hi ha cap a la zona, he mirat la cartografia que tinc per aquí (mapes andorrans, catalans i francesos)i surten tots aquests noms que t´he passat.
Una altra possibilitat és que hagi agafat com a pic del soldat el pic negre d´urgell, ja que hi ha mapes on no surt aquest cim.

La cosa està així, el primer cim és el pic negre o pic del port negre, que és el que fa tothom amb raquetes i motos de neu,l´alçada més o menys és 2650 i unes 3 hores tranquil. Des d´aquest cim cap al nordoest hi ha el camp de claror (preciós a la primavera).

Des del cim cap a l´est baixes al port negre d´urgell (2600 i fronterer) i immediatament amb poca estona puges al pic negre d´urgell (2701m), aquest cim hi ha molts mapes que no el posen, podent arribar-se a confondre amb la torre dels soldats. Llavors des del pic negre d´urgell fins al monturull-soldat la direcció és sudest i una carena relativament llarga (almenys 45 minuts).

Ja em diràs si en treus l´aigua clara...Quina enveja un bivac per aquí, es una experiència que tothom hauria de fer almenys un cop a la vida veure la sortida de sol des d´un cim, sembla que estiguis a un cinema...La foto que he penjat a la pàgina com a fons de pantalla (albada al carlit) és d´un bivac al cim del puigpedrós el maig de 2004, vaig fer la foto desde dins del sac...quina rasca!

Wednesday 7 december 2005 - 21:59
La sortida serà per un cap de setmana de gener que hi hagi bona previsió de temps. Penso que pel que m´estas dient i per l´informació que al final he trobat també pel gogle, el meu amic té una petita confusió possiblement entre el pic negre d´urgell i el monturull - pic del soldat. En fi no mi trenco més la closca i ja ho anirém veien, et prometo informació quan hi haguem anat. Moltes gràcies Oi. 

Sky.

Wednesday 7 december 2005 - 22:27
El pic del Soldat, es el pico que en el mapa de la Alpina sale con el monbre de Pic de la Colilla o dels Estanyons, yo  lo hice hará 4 años en invierno con raquetas saliendo de la estación de esqui de fondo de Aransa hasta els estanys de la Pera, y de aquí al cim, no tiene ninguna exposición a los aludes ya que transcurre desde el refugio dels estanys de la Pera hasta la cima por una loma que va ganado altura progresivamente sin grandes desniveles.
Las vistas desde el pico hacia la vertiente norte son espectaculares se ve toda Andorra.
Saludos

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies