La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña >Montardo- Cresta Noreste

Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

volver al indice del foro.

Monday 19 february 2007 - 15:36:40

Montardo- Cresta Noreste

Güenas
Alguien tiene información sobre la cresta Noreste del Montardo. No he encontrado ni una sola referencia por ningún lado. Lo mas que encontré fue alguna referencia a la cresta Noroeste, que parece ser un IV.
Por otra parte parece que hay una canal que sube de la olla la cresta (NE), alguna informaciòn?
Gracias

expandir todo contraer todo 8 Respuestas Última respuesta Wednesday 21 february 2007 - 08:45

Monday 19 february 2007 - 16:03
Tens la cresta Nord i la NE...
de la nord si vols te´n dono detalls de la NE puc parlarne sense haverla fet.

Has d´accedir al coll de güellacrestada, remontes la canaleta que hi ha a la sortida d´aigues del cap deth port. Passaras sota una agulla. has de destrepar uns 70 metres facils dirreció est i arribes al peu de la cara nordoest.

L´arista NORD són uns 300metres, potser algo més... desequipada. la roca la recordo molt bona. Es bastant continua pero no supera el III grau, es molt directe i bonica. vas a petar   una via d´escalada amb les R equipades.Tindràs un tram de III fins a una altre R, en aquest llarg i trobes  un parell de claus. al cap de 30 metres tens una altre R de parabolts amb anella.desde al coll fins a dalt encara queden uns 50metres de trepe-caminant.

la oest es un encigale continuu i poc atractiva... pq.. lo seu es ferla sense corda pq és fàcil, pero mira... nosaltres ens vam encordar fins les dents i vam acabar fins als daixonsis. Si vas buscant el fil suposo que deu ser de III grau, no m´enrecordo...però si pots fes la Nord que és guapa guapa. A l´oest petes al montarto petit.

La Nordest no et puc ajudar gaire... sé que existeix, que mai lhe feta per que jo soc una lentassa i té 1500m uns 400 de desnivell i bastants passos de Iv+. Crec que té quelcom d´equipament sobretot pel parell de rapels que s´han de fer... No tinc crokis pero em sembla que a la restanka nhi ha un parell fets a mà. A veure si algú el té.

I després tens, una canaleta  que empalma amb l´ultim tram de la NO... que només sé que es similar a la oest... més o menys III grau. Crec que serveix d´escape tb de l´aresta NO i està preparada per rapelarla...

Una via mítica de la zona és la pindorius... ( quan sàpiga escalar és una de les vies que em fa moltissima il·lusio de fer). jeje de fet nhe fet l´ultim llarg pq es la via on va a petar l´aresta nord.

Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 20 february 2007 - 08:19
Hola Vinyi, m´ha semblat molt interessant la recomanació que fas de l´Aresta Nord del Montardo. Crec que ha de tenir ambient. Em podries especificar més el camí d´aproximació?, Per on s´agafa? Horaris? Material? Alguna foto....? potser t´estic atabalantPerò em sembla que és una bona opció per començar la temporada que malauradament sinó canvien les coses enguany començarà aviat. Moltes gràcies
Tuesday 20 february 2007 - 08:30
Muchas gracias Vinyi
La verdad es que la arista norte es una linea bien bonita, y por loque dices pa´disfrutar, asique ya la intentaremos. Ademas tal y como dice Pilats, con las condiciones de este año..pronto habrá que pasarse a la roca.
La aproximación es por Arties?
Gracias de nuevo

Tuesday 20 february 2007 - 09:59
us ho he posat en forma de piada ...pq sino no savia com posar foto...
després si això la trec...pq no tenia temps de fer res millor i queda molt cutre.

espero que s´entengui

Tuesday 20 february 2007 - 12:16
Gracias tio, te lo has currao!
Lo has dejado bien claro
Gracias

Tuesday 20 february 2007 - 14:23

Merci madsan... i no, no mho he currat. De fet fa bastant de pena que estigui penjada la resposta d´un fòrum a relat. era la única manera que se mha ocorregut per pdoer posarhi una foto.
... acabo d´entrar a la pàgina de la restanca per veure si no hi hagués algun croki posat o mapa que servís d´ajut.

D´entrada em sorprenen tres coses:
L´aresta Nord al Montarto li donen 200m.... suposo que la comencen a valorar desde el punt que verticalitza perqué a mi me´n van semblar uns 100 o 150 més.
La pindorius 400m i la dels guardes 400m... jo tenia entés que els guardes era només una variant d´entrada de la pindorius... crec que ambdues surten a roca caliente III ja li donaré un cop d´ull.
I tercer... a itineraris tenen un enllaç a carros de foc i la ruta dels refugis. Quan prems a ruta dels  refugis et surt  una pàgina web  d´una constructora??????Estan de guasa o qué?
 Algú sap de que va això?

M´agrada la pàgina d´inici quan surt la lluna i tal... llàstima que no la tinguin amb aranés tb, ja que la tenen amb anglés francés, castellà i català.

Tuesday 20 february 2007 - 16:25
Aclaracions. ( Al post que he posat a relat he dibuixat la via de pindorius i la dels guardes que abans me´n havia descuidat).

Segons el llibre " Roca caliente en los pirineos vol. III" de luís Alfonso i xavier Buxó p102, 103 i 105: 
( tradueixo del castellà)
Accés a la cara nord: Desde el refugi  seguirem el GR, que es dirigeix al coll de la güellacrestada. Arribats a la sortida d´aigües del Estanh deth cap deth pòrt, remuntar la canal que queda just damunt, amb una característica agulla central en la bretxa.Descendre 50m per la vessant N i creauar cap l´E, per unes vires, fins al peu de l´aresta NO. Descendre uns 100m més i ja estarem a la base de la paret.

En la mateixa guia:
 Aresta N: 400m III
1a ascensció confirmada: Josep ma Peralta
material: material bicoins i friends
Equipament: desequipada
Observacions: Itinerari atractiu, bastant directe i amb roca de bona calitat, que proporciona una continuitat de passos atlétics en un bonic marc.
No hi ha ressenya.

ja que preguntaves per l´aresta NO en el post inicial... et poso el que diu la guia.
Pel que veig fa una distinció entre l´aresta No integral ( la que jo denominava aresta NO i l´aresta NO que és la canaleta que et deia jo que empalmava amb la integral NO)

Aresta NO integral:  1500m de recorregut 500m de desnivell IV+
1a ascensió confirmada: Victor villagrasa i david sevilla
material: bicoins i friends
Eq: practicament desequipada.
Obs: llarg recorregut que aprofita al màxim l´aresta. Mitja de III i IV, amb algún pas de IV+ i un ràpel de 20m.
sense crokis

Aresta NO: 180m III+
1a ascenció confirmada: luís, david i albert
reequipada per : albert betràn.
material: bicoins i friends
Equipament: parabolts en les tres primeres reunions, per a facilitar abandonaments amb ràpel.
Obs: roca delicada pero itinerari singular, s´inicia per una canal per a continuar l´aresta, ajuntant-se amb l´aresta No integral fins al cim.
Sense ressenya.

Bé... espero que no sigui una incorrecció traduïr gairabé una pàgina de la guía, però jo parlava desde el record i tot i que tampoc he donat informació dolenta hi havien petites percepcions incorrectes ( com els metres de la via).

Destacar que a la pindorius li´n dona 475m ( hi ha ressenya)... penúltim  llarg ( comú amb l´aresta Nord )es de III i té 30m i l´últim ( tb comú) en té 40 i és de II grau.

La via dels guardes,,,té 6 llargs per ella sola i després es comuna amb la pindorius... sumant la part única i la part comuna surt a 480m.

Wednesday 21 february 2007 - 08:45
Pues si, teniendo en cuenta que el refugio pertenece al Consell del Val d´Aran, pues es curioso que no lo hayan puesto en aranés.
Respecto al link, es posible que el dominio haya sido otorgado ahora a esta empres y aun no lo han actualizado

Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 

volver al indice del foro.

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies