Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña
Hola,
La setmana vinent volem anar a fer el Gran Encantat. He llegit diverses ressenyes i sembla assumible, però m´agradaria que algú que l´hagués fet em donés les seves impressions: la ruta és evident? hi ha fites? el grau de dificultat seria com un Bessiberri Nord o més complicat? Hi ha bones preses o escassegen? Per a la baixada, la desgrimpada és raonablement fàcil o és aconsellable portar corda i baixar en ràpel?
Gràcies per avançat.
7 Respuestas
Última respuesta Friday 25 may 2007 - 16:18
Hola Jordi
A veure si et puc resoldre algun dubte, que en dius molts
. La ruta és mes o menys evident en "sec", si hi queda neu pot ser que algun lloc hagis d´estar més atent. Es surt del Mallafré tot voltant el gran encantat i després te´n separes un xic, i la primera gran canal que et queda a l´esquerra et portarà fins al coll. Quasi segur que hi queda neu dins. Després el camí d´estiu fa 4 llaçades més aviat per la banda esquerra, a tocar del fil de la carena-cresta, i finalment se´n va cap al buit, aquí molta gent es despista a l´estiu. Quan arribes al punt on ja no hi ha més camí, la ruta "normal" com et dic continua cap a l´esquerra flanquejant per roca fins que dones al buit, aquí es gira i es grimpa cap a la dreta, és molt curt i assequible (max II sense neu) però amb molt pati. Molta gent aquest flanqueig curt no el troben i s´enfilen per una canal al mig de les roques que puja més recta cap al cim, és de dificultat similar (max III- sense neu) però més llarga.
La ruta la recordo ben fitada, però el que et dic, és més que probable que passis per llocs on hi queda neu que tapin alguna fita. El Besiberri Nord seria una bona comparació, per mi sí. Les preses són suficients amb paciència, no recordo trobar-ne a faltar, i era molt tendre ![]()
La baixada jo la vaig fer a pèl per la xemeneia més llarga (allò de buscar un lloc més fàcil i resulta que és més llarg...la corda no va ser necessària tot i portar-la), però jo en aquests casos no dubto mai, el cordino de 30m a la motxilla no hi falta mai i algun rapelador per si de cas. Mai saps el que trobaràs, i més si pots trobar el terreny humit relliscós o amb neu dura. Pel pes que fa, sempre hi ha el dia que l´amortitzes sobradament, ara, com tot, va a gustos.
Que us vagi molt bé!![]()
La ruta es evidente, y si que hay hitos por la misma. Vamos, la canal de subida al collado del Encantats es clara cual es una vez que vas por la Valleta Seca, y para coger la Valleta Seca desde Mallafre es también sencillo.
La dificultad que preguntas, si, podría asemejarse al Besiberri Norte o algo más sencillo quizás me pareció a mi (será porque encontré la ruta bien, no como en el Besiberri). Y presas, tenías todas las que quisieras (de hecho, subimos por una zona la pared una vez pasado el collado Gran Encantats, y luego al descender variamos un poco porque a la subida no habíamos cogido los hitos). Pero vamos, tenías para agarrarte y poner pies en muchos sitios.
Lo de la cuerda, no me pareció necesaria. ¡Ojo, lo digo en respuesta a este post que por lo que veo algo se ha leído y le parece asumible, no es una observación general! Esto de la cuerda también, suponiendo que esta toda la trepada seca y sin nada-nada de nieve.
Aquí tienes una galería, aunque de la parte final sólo vienen tres fotos: http://uturuncu.madteam.net/blog002539/galeria_2541/ ![]()
No, mirando la pared final cuando la ves por primera vez, nos metimos más o menos por lo que es la derecha, por la canal larga que dices. Pero se subía bien. Y a la bajada, si que bajamos por la izquierda que es donde había hitos.
Ya había visto, si, que hemos coincidido en el mismo minuto. Algunas diferencias en lo dicho, pero eso es lo normal. Luego quien lea tiene que separar la información y decidir que hacer, si llevar cuerda, si no llevar, etc. ![]()
Hala, quanta rapidesa!!
Vaig posar el post i vaig tancar l´ordinador pensant que fins avui ningú no diria res i en un quart d´hora ja tenia dues respostes.
Moltes gràcies per la informació. Crec que, pel que pesa, m´enportaré la corda i llavors ja veure´m si la fem servir.
Repeteixo, moltes gràcies. Espero passar-m´ho bé perquè sembla una ascensió molt maca.
Si, este invierno había instalación de rapel para rapelar. Nosotros rapelamos y con algo de nieve recomiendo llevar cuerda porque el patio era considerable en el rápel y había algun tramo de grimpada vertical.
En verano no se, pero nos pareció que en verano subir pues si, pero que bajar tal vez sea mejor rapelar porque recuerdo que había algo de roca podrida.
Ta lueggg
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.